Урок милування " Складне безсполучникове речення. Розділові знаки між частинами складного безсполучникового речення"

Опис документу:
Конспект уроку з мультимедійною підтримкою, мета якого - закріпити знання учнів про складне безсполучникове речення, засобами їх зв’язку, смисловими відношеннями; формувати вміння і навички розпізнавати їх у тексті, визначати структуру, вчити правильно вживати у мовленні, ставити на письмі відповідні розділові знаки; виховувати відчуття краси в пісні, музиці, акторській грі та милуватися нею

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Складне безсполучникове речення. Розділові знаки між частинами складного безсполучникового речення
Слайд № 1

Складне безсполучникове речення. Розділові знаки між частинами складного безсполучникового речення

Мета уроку: закріпити знання учнів про складне безсполучникове речення, засобами їх зв’язку та смисловими відношеннями; формувати вміння й навички ...
Слайд № 2

Мета уроку: закріпити знання учнів про складне безсполучникове речення, засобами їх зв’язку та смисловими відношеннями; формувати вміння й навички розпізнавати їх у тексті, визначати структуру; вчити правильно вживати в мовленні, ставити на письмі відповідні розділові знаки; виховувати відчуття краси в пісні, музиці, акторській грі та милуватися нею

Епіграф уроку Ніколи не говори: “Не знаю, не вмію”. А завжди кажи: “Навчуся, зумію… Адже я – обдарована особистість"
Слайд № 3

Епіграф уроку Ніколи не говори: “Не знаю, не вмію”. А завжди кажи: “Навчуся, зумію… Адже я – обдарована особистість"

Напутні гасла: Пам’ятай правила! Грамотно пиши! Висловлюйся зв’язно! Будь привітним!
Слайд № 4

Напутні гасла: Пам’ятай правила! Грамотно пиши! Висловлюйся зв’язно! Будь привітним!

Мозковий штурм Яке речення називається складним? Коли складне речення є безсполучниковим? За допомогою чого з'єднані частини складного безсполучник...
Слайд № 5

Мозковий штурм Яке речення називається складним? Коли складне речення є безсполучниковим? За допомогою чого з'єднані частини складного безсполучникового речення в усному мовленні? За допомого чого передається інтонація на письмі? Чим відрізняється безсполучникове та сполучникове речення? Чи є у БСР головна й залежна частини? Які між собою частини у БСР? У яких стилях найчастіше використовується БСР? У якому стилі БСР майже не використовується?

БСР. Змістові відношення між частинами З однотипними частинами З різнотипними частинами одночасність послідовність зіставлення протиставлення поясн...
Слайд № 6

БСР. Змістові відношення між частинами З однотипними частинами З різнотипними частинами одночасність послідовність зіставлення протиставлення пояснення часу причини умови доповнення наслідку Теоретичний блок

Уживання розділових знаків у складному безсполучниковому реченні Кома між частинами безсполучникового речення і Одночасність подій і Послідовність ...
Слайд № 7

Уживання розділових знаків у складному безсполучниковому реченні Кома між частинами безсполучникового речення і Одночасність подій і Послідовність подій Крапка з комою між частинами безсполучникового речення і Ускладненіі мають свої розділові знаки і Далекі за своїм змістом Тире між частинами безсполучникового речення Час дії коли Умова дії якщо так що, через те, тому, тоді Наслідок, результат,висновок мов, наче, ніби Порівняння а, але, проте Протиставлення, зіставлення і Швидказміна подій Двокрапка між частинами безсполучникового речення бо, тому що Причина що Доповнення а саме що,а саме який, тобто Пояснення

Творче спостереження з елементами аналізу. Прочитати текст, знайти безсполучникові речення, зачитати з відповідною інтонацією, пояснити розділові з...
Слайд № 8

Творче спостереження з елементами аналізу. Прочитати текст, знайти безсполучникові речення, зачитати з відповідною інтонацією, пояснити розділові знаки. Пісня – одне з найцінніших надбань українського народу. Вона звучить – серце не залишається байдужим і холодним. Як багато важить українська пісня у житті людини: у ній минуле, сучасне і майбутнє. Вона відображає душу народну; у ній стільки тремтячої щирості, ніжності, доброти, душевності, відвертої довіри,веселої вдачі. Українська пісня надихає безмежною широтою, красою образів, чарівною силою; у людській душі виникають найскладніші, найтонші, найглибші асоціації, почуття; її відчуття підносять до вершин людської гідності, до людяності, до творчості. практичний блок

М.Старицький М.Кропивницький Театр П.Саксаганський М.Садовський М.Заньковецька І.Карпенко-Карий 1882 р. - створення українського професійного реалі...
Слайд № 9

М.Старицький М.Кропивницький Театр П.Саксаганський М.Садовський М.Заньковецька І.Карпенко-Карий 1882 р. - створення українського професійного реалістичного театру

Творче моделювання Перебудуйте речення в безсполучникові, розставте розділові знаки, запишіть перебудовані речення в зошит. 1. У кінці дев'ятнадцят...
Слайд № 10

Творче моделювання Перебудуйте речення в безсполучникові, розставте розділові знаки, запишіть перебудовані речення в зошит. 1. У кінці дев'ятнадцятого століття розвивається професійний театр, і М. Кропивницький здійснює постановку п'єси “Назар Стодоля”. 2. Для повно-цінного функціонування потрібні були кошти та досвідчений керівник, тому ним став М. Старицький. 3. У професійну трупу ввійшли М. Садовський, П. Саксаганський, І. Карпенко-Карий, М. Садовська-Барілотті, М.Заньковецька та інші актори; і їх називали “корифеями українського театру”. 4. У Наддніпрянській Україні театр розвивався, а на Галичині лише поширювалися аматорські гуртки. Ключ: 1. У кінці дев'ятнадцятого століття розвивається професійний театр, М. Кропивницький здійснює постановку п'єси “Назар Стодоля”. 2. Для повноцінного функціонування потрібні були кошти та досвідчений керівник: ним став М. Старицький. 3. У професійну трупу ввійшли М. Садовський, П. Саксаганський, І. Карпенко-Карий, М. Садовська-Барілотті, М.Заньковецька та інші актори; їх називали “корифеями українського театру”. 4. У Наддніпрянській Україні театр розвивався – на Галичині лише поширювалися аматорські гуртки.

М.Лисенко К.Стеценко М.Аркас М.Леонтович Л.Ревуцький А.Вахнянин С.Воробкевич П.Ніщинський Музика
Слайд № 11

М.Лисенко К.Стеценко М.Аркас М.Леонтович Л.Ревуцький А.Вахнянин С.Воробкевич П.Ніщинський Музика

Пунктуаційний практикум (робота в групах) Записати речення, розставити розділові знаки, побудувати схеми до кожного речення. І група 1.Українська м...
Слайд № 12

Пунктуаційний практикум (робота в групах) Записати речення, розставити розділові знаки, побудувати схеми до кожного речення. І група 1.Українська музика була складовою театру тут багато важив неповторний чар народної пісні. 2. Композитори використовували народну пісенну творчість пісня стає основою фортепіанної музики. 3. Найнесприятливіші умови склалися для розвитку опери фахової підготовки актори не мали. ІІ група 1. Лисенко видатний композитор про нього знають у всій Європі. 2. Свій перший твір М. Лисинко написав на слова Шевченкового “Заповіту” пізніше ним було створено майже дев'яносто пісень романсів хорів найвідоміші з них “Мені однаково” “Нащо мені чорні брови”. 3. Два близькі по духу генії назавжди лишилися в пам'яті саме з народної криниці черпали вони натхнення. ІІІгрупа 1. Оксана Петрусенко яскрава зірка оперного співу її талантом захоплювався корифей сцени П. К. Саксаганський. 2. Дебютувала у партії Оксани в опері "Черевички" П.Чайковського роком пізніше блискуче виступила в "Запорожці за Дунаєм". 3. Співачка виконала свою партію зал зірвався оплесками.

Володимир Гришко – сучасний український оперний співак
Слайд № 13

Володимир Гришко – сучасний український оперний співак

Оксана Петрусенко – яскрава зірка на небосхилі оперного співу Напитись голосу твого, того закоханого струму, тієї радості і суму, чаклунства дивног...
Слайд № 14

Оксана Петрусенко – яскрава зірка на небосхилі оперного співу Напитись голосу твого, того закоханого струму, тієї радості і суму, чаклунства дивного того. Л. Костенко

Випереджаюче завдання Виписати складні безсполучникові речення з творчості Великого Кобзаря. 1. Защебетав соловейко – пішла луна гаєм. 2. Лягло сон...
Слайд № 15

Випереджаюче завдання Виписати складні безсполучникові речення з творчості Великого Кобзаря. 1. Защебетав соловейко – пішла луна гаєм. 2. Лягло сонце за горою, зірки засіяли. 3. Зійде сонце – утрю сльози. 4. Сумує Корсунь староденний: нема журби з ким поділить. 5. Не русалонька блукає – то дівчина ходить. 6. Умовк козак, сумуючи: щось руки не грають. 7. Дмухнув вітер над ставом – сліду не стало. 8. Кричать сови, спить діброва зіроньки сіяють. 9. Зайде сонце Катерина по садочку ходить. 10. Ми просто йшли у нас нема зерна неправди за собою. 11. Поглянув я на ягнята не мої ягнята. 12. Реве та стогне Дніпр широкий сердитий вітер завива.13. Садок вишневий коло хати щрущі над вишнями гудуть. 14. Мені тринадцятий минало я пас ягнята за селом.15. Минають дні, минає літо, настала осінь, шелестить пожовкле листя.16. Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою, пливе човен по Дунаю один за водою. 17. Літа орел, літа сизий попід небесами; гуля Максим, гуля батько степами-лісами. 18. У неділю вранці-рано поле крилося туманом; у тумані, на могилі, як тополя, похилилась молодиця молодая. 19. Реве, стогне завірюха, котить, верне полем; стоїть Катря серед поля, дала сльозам волю. 20. Знову закипіло синє море; вздовж байрака знову походжає пан отаман та на хвилю мовчки поглядає.

Картка для підсумкового опитування Сьогодні на уроці я повторив, що БСР – це речення … БСР поділяються на дві групи за характером змістових відноше...
Слайд № 16

Картка для підсумкового опитування Сьогодні на уроці я повторив, що БСР – це речення … БСР поділяються на дві групи за характером змістових відношень. Це… БСР з однотипними частинами виражають такі відношення: БСР з різнотипними частинами виражають такі відношення: У БСР стоять такі розділові знаки…. Сьогодні я дізнався, що пісня – це… Корифеями професійного театру були … Музику до театральних вистав писали … Оксана Петрусенко – це… Володимир Гришко…  

Домашнє завдання Скласти речення за поданими схемами, записати їх у зошит. 1.[ ], [ ], [ ]. 2. [ ]; [ ]. 3. [умова] – [ ]. 4. [ ]: [причина]. 5. [ ...
Слайд № 17

Домашнє завдання Скласти речення за поданими схемами, записати їх у зошит. 1.[ ], [ ], [ ]. 2. [ ]; [ ]. 3. [умова] – [ ]. 4. [ ]: [причина]. 5. [ ]: [доповнення] 6. [ ] – [наслідок]. 7. [ ] – [протиставлення]. 8. [ ]: [пояснення]. 9. [час] – [ ]. 10. [ ] – [швидка зміна подій].

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
5
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!