Урок "Механічна енергія та її види"

Опис документу:
Фізика допомагає пізнавати навколишній світ. Мета уроку: сформувати знання учнів про механічну енергію таїї види; навчити їх визначати потенціальну, кінетичну та повну енергії; розвивати в учнів критичне мислення, фізичне мислення, уміння спостерігати та робити висновки; збуджувати інтерес до вивчення фізики; формувати національну свідомість; виховувати дбайливе ставлен

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку. Механічна енергія та її види

Мета уроку: сформувати знання учнів про механічну енергію таїї види; навчити їх визначати потенціальну, кінетичну та повну енергії;

розвивати в учнів критичне мислення, фізичне мислення, уміння спостерігати та робити висновки;

збуджувати інтерес до вивчення фізики; формувати національну свідомість; виховувати дбайливе ставлення до споживаної енергії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Основні поняття: енергія: кінетична енергія; потенціальна енергія; повна енергія.

Хід уроку

І. Організація уроку

1. Перевірка готовності класу до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Фронтальне опитування:

Що таке робота?

Формула роботи

Від чого залежить робота?

Одиниці роботи

Коли робота дорівнює нулю?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми,мети й завдань уроку

Слово « енергія» ми чуємо в телевізійних репортажах, бачимо на шпальтах газет тощо.

Ним можна скористатися для характеристики людей( енергійна людина), природних явищ (енергія урагану чи землетрусу), механізмів і машин. А що таке енергія з точку зору фізики? (с.208 підручника)

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Поняття енергії.

Енергія – це здатність тіла виконувати роботу внаслідок зміну свого стану.

Д.1. Кулька лежить на столі.

Чи виконує роботу сила тяжіння? Коли сила тяжіння виконає роботу? (зіштовхнути її зі столу)

Отже, про тіла, за зміни стану яких може бути виконана робота, говорять, що вони мають енергію. Енергію мають тіла, підняті над Землею, футбольний м’яч у русі, людина, що йде по дорозі, літак у небі, автомобіль, що рухається, тощо.

Отже, механічна робота є мірою зміни енергії тіла.

2. Проблемне питання: Чи однакову енергію мають тіла в наведених прикладах? Чому?

3. Два види механічної енергії.

  • Потенціальна енергія – це енергія взаємодії, енергія тіла, піднятого на висоту.

  • Кінетична енергія – це енергія тіла, яке рухається .

4. Повна механічна енергія тіла.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Ров’язування задач

1. М’яч масою 800 г котиться зі швидкістю 9 км/год. Яку кінетичну енергію він має?

2. Визначте потенціальну енергію цього м’яча, якщо він лежить на полиці на висоті 1, 5 м відносно підлоги.

VІІ. Рефлексія Складання сенкану ,,Енергія“

VІІІ. Домашнє завдання Вивчити §32. Вправа 32 (4,5)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн