• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Математика
  • Урок математики"Заміна одних одиниць вимірювання величин іншими.Розв’язування задач на дві дії та складання обернених задач"

Урок математики"Заміна одних одиниць вимірювання величин іншими.Розв’язування задач на дві дії та складання обернених задач"

Опис документу:
Даний матеріал сформує в учнів вміння використовувати набуті знання для заміни одних одиниць вимірювання величин іншими; познайомить зі старовинними одиницями вимірювання довжини і маси; допоможе розвинути в дітей аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички, вміння працювати з картою України, користуватися масштабом; виховає наполегливість, відповідальність за виконану роботу , бажання дізнаватись більше про свою Батьківщину

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку. Заміна одних одиниць вимірювання величин іншими.

Розвязування задач на дві дії та складання обернених

задач.

Мета уроку. Формувати вміння використовувати набуті знання для заміни

одних одиниць вимірювання величин іншими. Познайомити

учнів зі старовинними одиницями вимірювання довжини і

маси.

Розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні

навички, вміння працювати з картою України,

користуватися масштабом.

Виховувати наполегливість, відповідальність за виконану

роботу , бажання дізнаватись більше про свою Батьківщину .

Обладнання. Таблиці: «Старовинні одиниці вимірювання

довжини», « Старовинні одиниці вимірювання маси» , карта України.

Хід уроку

І Організація класу.

1,2,3,4,5- треба всім рівненько стать.

Пролунав уже дзвінок.

Починається урок.

ІІ . Закріплення вивченого матеріалу

1. Програмування учнів на змістовну роботу.

- Починається вже третій осінній місяць. Багато змін відбулося в неживій і живій природі, в довкіллі нашої школи. Але математика – наука точна, тому вона вимагає точних знань. Треба бути уважним, правильно мислити, добре запамятовувати. А ще потрібна буде ваша дружня допомога один одному. Бо сьогодні в нас урок-практикум

2. Пояснення значення слів «практика», «практикум».

Практика – (з грецької-активний) це робота, заняття зі спеціальності, для нас з математики, де людина використовує набуті знання.

Практикум вид практичних занять, де діти застосовують вже набуті знання.

3. Перевірка домашнього завдання.

с. 43, № 279

- Яка вам була задача додому ? с. 43, № 279

- Який вираз є розвязанням задачі, доведи: 124 + 124 х 2 : 4

(124 + 124 х 2 ) : 4

124 : 4 +124 х 2

4 . Робота на картках :

№ 1

  1. Заповни пропуски :

705м = ___см 5080м = ___км___м

515т = ___ц 5020мм = ___м ___мм

705кг = ___ц ___кг 515мм = ___дм___мм

  1. Розвяжи задачу .

Маса порожньої банки 500г . Вона вміщує 3кг соку . Яка маса чотирьох банок із соком ?

№2

  1. Заповни пропуски :

3ц 25кг = ___кг 1025мм = ___м___мм

2м 08см = ___см 45ц = ___т___ц

1025кг = __т___кг 624т = ___ц

  1. Розвяжи задачу .

В одному бідоні було 150кг меду , а в другому – 180кг . Увесь мед розлили в банки , по 3кг в кожну . Скільки використали банок ?

- Вам 5 хвилин на виконання , коли справитесь положіть карточки на край столу

5. Актуалізація опорних знань.

- Доки учні працюють на карточках ми пригадаємо матеріал , який вивчили раніше

а) - Як помножити на 10, 100, 1000?

- Як поділити на 1000, 100, 10 ?

б) - Назвати одиниці вимірювання довжини від найменшої до найбільшої. (мм , см , дм , м , км )

- Назвати одиниці вимірювання маси від найбільшої до найменшої. ( г , кг , ц , т )

в) Приклади на дошці (усно) № 283

420 : 7 200 : 4 20 5 180 + 300

50 8 30 5 30 7 300 : 2

6 . Каліграфічна хвилинка

- Відкрийте зошити , запишіть число , класна робота і запишіть , будь-ласка , рядок із п’ятірок , але перше число одноцифрове , друге 2-цифрове і т.д.

5 55  555 555 5555

- А зараз ми напишемо математичний диктант , я повідомляю інформацію , а ви знаходите в ній і виписуєте числа з одиницями виміру . Матеріал вже знайомий вам з уроків природознавства

7 . Математичний диктант.

Діаметр Землі - 12756км.

Довжина екватора - 40000км.

Протяжність кордону України - 7643км .

Найвища гора Українських Карпат г. Говерла – 2061м.

Найвища гора Кримських гір г. Роман - Кош - 1545м .

Замінити висоту гір більшими одиницями вимірювання.

2061м = 2км 61м 1545м = 1км 545м

(збираю карточки)

8. Практична робота учнів.

а) Заміна одних одиниць вимірювання довжини іншими.

  • 280 по рядах ( Іперший рядок, ІІ – другий, ІІ – третій.)

Пояснити хід перетворень, а потім самостійно учні записують в зошит, а я перевіряю карточки )

- А зараз один із ерудитів нашого класу _________________ підготував цікаву інформацію

  • У старовину існували інші одиниці вимірювання. Порівняйте їх з існуючими.

аршин – 71см 1мм сажень – 2м 13см 4мм

дюйм – 2см 5мм верста – 1км 071м

фут – 30см 3мм лікоть – 46см

Раніше аршин порівнювали з довжиною руки до плеча. Але довжина руки у всіх різна. Звідси і зявився вислів «Міряє на свій аршин», тобто судить про все тільки по собі.

Дюйм – великий палець.

Фізкультхвилинка

Встаньте , діти , на хвилинку

Почнемо фізкультхвлинку

  • А ________________ підготувала нам цікаві задачки :

  1. Яка на зріст Дюймовочка з казки Г.-К.Андерсена ?

  2. Марійці з казки «Мудра дівчинка» пан наказав виткати 100 ліктів полотна. Скажіть це в сучасних одиницях вимірювання.

  3. Дві жінки йшли із села в місто на базар. Обидві пройшли 5 верст. Скільки верст пройшла кожна з них?

  4. Довжина колоди 4 аршина. За хвилину від колоди відпилюють по 1 аршину. За скільки хвилин розпиляють колоду?

  • Знання мір і самі міри довжини використовуються в казках, прислів’ях, але найчастіше їх застосовують в різних галузях господарства. Є така наука Геоде́зія про методи визначення фігури і розмірів Землі, зображення земної поверхні на планах і картах і точних вимірювань на місцевості, пов'язаних з розв'язанням різних наукових і практичних завдань.

  • Зараз ми з вами скористаємось роботою геодезистів

    • Визначення відстані за картою . № 286 (усно)

    • Що ви бачите на малюнку? ( Так, це карта України. )

    • Перед нами стоїть завдання знайти протяжність території України з Заходу на Схід і з Півночі на Південь . Уперше розміри Землі (як кулі) визначив, очевидно, давньогрецький математик і філософ Піфагор

    • Який масштаб на цій карті? (в 1см 100км)

    • Що він означає? (в скільки разів зменшено розміри на карті)

Обчисліть протяжність території України із Заходу на Схід і з Півночі на Південь.

(Протяжність території України із Заходу на Схід 1300км , а з Півночі на Південь – 900км 880км)

б) Одиниці вимірювання маси.

  • Задача № 284.

    • Прочитайте задачу .

    • Що в ній означає число 16 ?

    • Число 19 ?

    • А що таке число 7 в цій задачі ?

    • Пропонує вам скорочений запис (на дошці вивішую)

Зібрали – 16кг і 19кг Розклали – по 7кг в ?ящ.

    • Чи можемо відразу дати відповідь на запитання задачі ?

    • Чому ? Що для цього треба знати ? ( Ск. всього зібрали ягід)

    • А як ми можемо це дізнатись ? Якою дією ? ( 16+19)

    • А коли дізнаємось скільки зібрали ягід , чи можемо ми дізнатись скільки потрібно ящиків ?(35:7)

    • Отже , ми дали відповідь на запитання задачі ?

    • На скільки дій задача ?

    • Хто може записати вираз ?

( 16+19):7=5ящ.

- Поясніть , що означає обернена задача до даної ?

- Складіть обернену задачу до даної . (Скільки вишень поклали в кожен ящик ?)

- Розвяжіть .

Зібрали – 16кг і 19кг Розклали –в 5ящ. по ?кг

( 16+19):5=7кг

- А зараз пропоную послухати ще одного ерудита нашого класу ___________

  • У давнину люди користувалися іншими мірами маси.

золотник – 4г безмен – 1кг

гривна – 400г пуд – 16кг

фунт – 400г корець – 1ц

гилетка – 25кг

Зараз, грошова одиниця України –гривня. У давнину гривна була ваговою і грошовою одиницею. Це був злиток срібла вагою 400г . Майже 200 років тому гривну почали розрубувати. Нові злитки одержали назву «руб».

- Пуд введено в ХІІ ст., означає «важкий».

- А що важче: пуд солі чи пуд вати ?

Послухайте байку.

Йшли по степу два осла. Один ніс 5 пудів солі, а другий-5 пудів вати. Було дуже жарко. Вони втомилися і, побачивши річку, разом з мішками полізли у воду. Після купання осли пішли далі.

В одного з них поклажа стала легшою, а в другого – важчою. Чому?

ІІІ Підсумок уроку.

- Зєднайте номери величин рівних між собою ( № 281 )

1) 48000 г 7) 500 кг

2 ) 20 т 020 кг 8)15630 кг

3) 3 ц 25 кг 9) 48кг

4) 15 т 630 кг 10) 20020кг

5) 500000 г 11) 325 кг

6) 3 ц 05 кг 12) 305 кг

- Яким для вас був урок?

- Що дізналися нового?

- Чого навчилися?

Домашнє завдання.

  1. Розв’язати задачу № 289. ( Пояснення)

  2. Виконати перетворення у завданні №288

  3. Скласти завдання на перетворення старовинних одиниць вимірювання величин в сучасні і навпаки.( за бажанням)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.