і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Урок математики в 2 класі "Коло, круг та їх елементи"

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок математики в 2 класі Дата 11.12.18

Тема . Коло, круг та їх елементи. Творча робота над задачею

Мета:формування предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів з теми «Додавання та віднімання в межах 100 з переходом через розряд»; сприяти розумінню школярами понять «коло», «круг», «центр», «радіус»;вдосконалювати вміння складати та розв'язувати задачі, порівнювати вирази та числа, обчислювати вирази з дужками і без дужок; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

громадянської: розширити знання учнів про цирк; виховувати інтерес до людей, що працюють в цирку.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: коло, круг, центр, радіус

Міжпредметні зв'язки: трудове навчання, природзнавство

Обладнання: картки із завданнями; геометричні фігури, малюнки звірів, циркуль.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Пролунав шкільний дзвінок,

Всіх покликав на урок!

Будемо гарно працювати,

Щоб почути у кінці,

Що у нашому другому класі

Діти просто молодці!

2. Актуалізація опорних знань

Діти, сьогодні до нас завітав незвичайний гість .Це слон на імя Піт. Потрапив він до нас з далекої країни – Індії. Піт запрошує нас …. А куди дізнаємося розв’язавши приклади

  1. Усні обчислення.

8 дм = ... см 67см= …дм…см

4 дм 4 см = ... см 1 ц = ... кг

  1. Розв’язання прикладів за вибором. Вправа «Оплески»

72+15 7+7 36 -19 48+36

9+40 59-31 61 -23

Діти за правильну відповідь отримують картки з буквами

з

о

о

п

а

р

к

Складаємо слово. Отже, ми йдемо у зоопарк

  1. Каліграфічна хвилинка

Діти, а скільки років живуть слони? (60-70 років). А нашому гостю 25 років. Охарактеризуйте це число (двоцифрове, сусіди 24 і 26, розрядні доданки 20 і 5, в числі 2дес. 5 од.)

Запишемо це число у каліграфічній хвилинці

25 25 25 25 25 25

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Повідомлення теми та мети уроку

Молодці отже, всі йдемо в зоопарк. А чи знаєте хто живе в зоопарку? (Тварини:звірі, птахи, плазуни, комахи)

Нас зустрічає перший мешканець зоопарку – жираф.

Жирафи – дуже цікаві та кумедні тварини, але ми дуже мало про них знаємо. Як виявилося, у жирафа не тільки довга шия. Незвичайною довгою відрізняються хвіст і язик ссавця. Довжина хвоста жирафа у деяких особин досягає 2,5 метрів. Язик унікальний, оскільки він має чорний колір, а його довжина близько 50 сантиметрів. Не дивлячись на дуже довгу шию, жираф не може дістати до землі, тому що б, наприклад, попити води або пощипати травичку йому доводиться ставати на коліна або широко розставляти ноги. Велику частину часу, а саме близько 20 годин на день, жираф відводить на прийом їжі. На сон йде максимум 1 година, так само він любить подрімати близько 5 хвилин, щоб відновити сили, і робить це він стоячи.

Завдання від страуса.

На дошці геометричні фігури

  • В які дві групи можна об’єднати ці фігури?

Чотирикутники Трикутники

  • Як одним словом назвати всі фігури? (многокутники)

  • До якої з двох груп належить ці геометричні фігури?

круг коло

(Ці фігури не належать ні одної групи)

  • Поясніть, чому ми не можемо віднести їх до многокутників? (Тому що у них нема кутів)

  • Отже, сьогодні ми на уроці будемо вивчати ці фігури, вчитися їх креслити. Де в житті нам знадобляться знання з цієї теми?

  1. Вивчення нового матеріалу

  1. Знайомство з циркулем

Циркуль

  • Для того, щоб накреслити многокутник нам потрібна лінійка та олівець. Скажіть, що потрібно для того, щоб накреслити коло? (Потрібен циркуль)

  • Пропоную його розглянути. На кінці однієї ніжки – голочка, тому треба бути обережним. Ми ставимо її на папір. Щоб циркуль міцно тримався. На кінці другої ніжки – олівець, за допомогою якого креслять коло, обертаючи цю ніжку навколо ніжки з голочкою.

Цікаво, чи є різниця між колом і кругом. Авжеж, круг - це вся фігура, а коло – лінія, яка є межею круга.

Коло

  1. Практична робота. Знайомство з елементами кола, круга

Будемо вправлятимемось креслити коло. Розхиліть ніжки циркуля на ширину 3см. Виміряйте за допомогою лінійки. Поставте циркуль на голочку. Накресліть коло обертаючи ніжку з олівцем навколо і торкаючись паперу. Але голочка лишила на зошиті кола отвір. Дуже добре. Візьміть олівець і поставте точку на місці отвору. Вийшло коло з точкою посередині. Незвичайну точку позначте буквою О. Цю точку називають центром кола.

Центр кола

Тепер виберемо будь-яку точку на колі. І позначимо її буквою А. таких точок на колі дуже багато. За допомогою лінійки і олівця з’єднуємо точку А і О. утворився відрізок. Такий відрізок, який з’єднує центр кола з точкою на колі називається радіусом кола.

Радіус

А зараз візьміть лінійку виміряйте ОА.

ОА=3см

Пропоную поставити на колі точку В, поєднайте із центром О. Це теж буде радіус. Перевірте лінійкою довжину ОВ.

ОВ=3см

А зараз накреслимо коло радіусом 4см. Олівцем позначимо центр О. Вибираємо будь-яку точку М на колі, поєднуємо з центром і це буде … радіус ОМ. Візьмемо ножиці і виріжемо цю фігуру. Як називається ця фігура? Круг.

Круг

Без початку, без кінця,

Без кутів фігура ця.

Сонечко їй вірний друг,

А зовуть її всі – круг .

Складемо із наших кругів сніговичка.

Висновок. А що ще нагадує нам геометричну фігуру – круг? (Сонце, тарілка, млинець.). А коло? (ободок, колесо, бублик). Які елементи кола ми запам’ятали? (Центр, радіус). Чим креслять коло? (Циркулем)

  1. Фізкультхвилинка

У жирафи плями, плями, плями всюди, подивись (нахили вниз)

У жирафи плями, плями, плями всюди, подивись (нахили вниз)

На лобі і вухах, на шиї і ліктях (торкаються лоба, вух, шиї, ліктів)

І на носах, і животах, колінах і носках (торкаються носа, живота, колін, носок)

У слонів є складки, складки, складки всюди –подивись

У слонів є складки, складки, складки всюди –подивись

На лобі і вухах, на шиї і ліктях (торкаються лоба, вух, шиї, ліктів)

І на носах, і животах, колінах і носках (торкаються носа, живота, колін, носок)

А у зебри білі смужки, чорні смужки - подивись,

А у зебри білі смужки, чорні смужки - подивись,

На лобі і вухах, на шиї і ліктях (торкаються лоба, вух, шиї, ліктів)

І на носах, і животах, колінах і носках (торкаються носа, живота, колін, носок)

  1. Узагальнення й систематизація знань

  1. Творча робота над задачею

Ми гуляємо далі по зоопарку і зустрічаємо

У савані проживає,

Чорно-білі смужки має.

І весела, і пригожа,

На конячку нашу схожа. (Зебра)

Зебри мешкають в саванах Африки. Зебри — не надто великі тварини. Довжина їх максимум досягає 2,5 м, а висота — 1,5 м. Однак, вони досить швидкі, 80 км / год — це чимала швидкість, погодьтеся. Зебри ніколи не залишаються без нагляду. Бажаючи відпочити і подрімати, вони залишають кого-небудь «за старшого», що б той зміг попередити цілий табун про насування небезпеки.... Кожна особина має свій унікальний візерунок? Більше, точно такого ж, не існує. «Смугастість» рятує тварин від мух цеце. Таке забарвлення не сприймається зором комах і вони думають, що це просто смужки миготять в різні боки....

Скласти задачу за короткою умовою. Чим живляться зебри?

Трава – 32кг

Кора -? на 6кг більше, ніж трави

Листя чагарнику - ? стільки, скільки трави і кори разом.

Яка це задача проста чи складена?

Що відомо?

Що потрібно знайти?

Зможемо зразу знайти скільки листя чагарнику потрібно зебрі в день?

Чому?

Що відомо про кору?

Як знайти кількість кори?

32+6=38(кг) – кора

Як дізнатися скільки потрібно листя чагарнику?

  1. 38+32=70(кг) – листя чагарнику

Відповідь: 70кг

2) Обчислення виразів (індивідуальна робота з подальшою перевіркою вчителем).

Наступна тварина – це панда.

У панд є й інша назва – «бамбуковий ведмідь». За 1 день панда може з’їсти 30 кг бамбука.. Панди живуть у гірських місцях Китаю і Тибету. Панда є вимираючим видом тварин, тому занесені до Червоної Книги. У панд дуже гарний нюх. Навіть уночі, вони можуть знайти найкращі бамбукові стебла. У панди на передніх лапах по 6 пальців.

Завдання «Вищий пілотаж»

Нагадуємо правило. Якщо у прикладі є дужки, спочатку рахуємо в дужках.

І варіант II варіант

96 - (34 + 18) = (64 - 18) + 9 =

(83 - 75) + 48 = 22 + (74 - 50) =

11+ (92-60)= (9+ 25)-18 =

(8+ 43)-22= 17+ (47-25) =

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Домашнє завдання з інструктажем

__________________________________

2. Рефлексія (з використанням прийому «Незакінчене речення»)

  • Найцікавішим на уроці для мене...

  • Мені запам' яталося...

  • Мене здивувало...

  • Мені будуть потрібні у житті знання...

Чи задоволені ви своєю роботою? (Якщо так, поплескайте собі у долоні!)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Нестандартний урок математики в 2 класі, . Урок відбувається у вигляді мандрівки по зоопарку.На уроці повторюються знання учнів з теми «Додавання та віднімання в межах 100 з переходом через розряд». Урок сприяє розумінню школярами понять «коло», «круг», «центр», «радіус»;вдосконалює вміння складати та розв'язувати задачі, порівнювати вирази та числа, обчислювати вирази з дужками і без дужок. на уроці просліжуються міжпредметні звязки з природознавством та трудовим навчанням

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн
195 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти