Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Урок математики у 6 класі з теми «Множення і ділення раціональних чисел»

Математика

Для кого: 6 Клас

03.03.2019

1337

33

0

Опис документу:
Урок-детектив для узагальнення та систематизації знань учнів 6 класу із теми «Множення і ділення раціональних чисел» з використанням інтерактивних технологій навчання. Урок містить завдання для проведення тестування за допомогою сервісу Plickers. В структурі уроку є картка самооцінювання, яка дозволить учням об'єктивно оцінити свою роботу на уроці.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Відкритий урок математики

у 6 класі

з теми «Множення і ділення раціональних чисел»

Підготувала Чухліб Аліна Олександрівна,

учитель математики Вільшанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

2017 р.

Урок № 100

Тема уроку: Множення і ділення раціональних чисел

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів із теми «Множення і ділення раціональних чисел», підготувати учнів до написання контрольної роботи; розвивати вміння узагальнювати інформацію, пам’ять, увагу, логічне мислення; виховувати наполегливість, працьовитість.

Недостатньо мати лише добрий розум, головне – раціонально використовувати його.

Рене Декарт

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Створення емоційного настрою (3 хв)

  • Ось і пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працювати слід старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім шостім класі

Діти – просто молодці!

Французький математик, фізик та філософ Рене Декарт одного разу зауважив: «Недостатньо мати лише добрий розум, головне – раціонально використовувати його».

Ці слова візьмемо за епіграф нашого уроку, на якому ви не просто зможете повторити правила та властивості множення раціональних чисел, а й цікаво проведете час.

Запишіть у зошитах тему уроку «Множення і ділення раціональних чисел».

ІІ. Перевірка домашнього завдання (8 хв)

Даний етап уроку проводиться у вигляді тесту Plickers. Кожний учень одержує картку, що має вигляд QR коду. Учням необхідно букву правильної відповіді (відповіді заготовлені наперед).

  1. Якщо раціональне число поділити на -1, то отримаємо ...

A протилежне число

B 0

C те ж саме число

D 1

2) Знайдіть частку чисел -967 і -1

A 967

B 1

C -967

D 0

3) Знайдіть значення числового виразу -325 : 0

A -123

B 0

C 123

D на нуль ділити не можна

4) Знайдіть частку чисел 81 і -9

A -8

B 8

C 9

D -9.

Перегляд результатів відбувається на екрані та заноситься учнями у картку самооцінювання (по 0,5 б.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «Мікрофон» (3-4 хв)

  • Добуток двох відємних чисел – число…

  • Частка двох чисел з різними знаками – число…

  • За якої умови добуток кількох множників дорівнює 0?

  • Які доданки називають подібними?

  • Що означає звести подібні доданки?

Перевірте себе поставте оцінку за теорію у картку самооцінювання, порівняйте з тим як ви знали це правило на попередніх уроках. У кого покращився результат?

  1. Фронтальна робота «Продовжте речення» (1-2 хв)

А ось правила знаків, якими користувалися арабські математики під час множення цілих чисел.

Друг мого друга – мій друг

Друг мого ворога – мій ворог

Ворог мого друга – мій ворог

Ворог мого ворога – мій друг.

ІV. Удосконалення вмінь і навичок

Вступне слово вчителя. Сюжетна лінія: (2 хв)

Наступне наше завдання теж цікаве. В одному казковому місті «Числа» (картинка казкового будинку) сталася надзвичайна ситуація – пропала Чарівна книга «Раціональні числа» (картинка книжки).

Для пошуку Зловмисника організовуються слідчі групи «Детективного агентства»: (учні класу обєднуються в групи ). Основне завдання для слідчих груп - скласти фоторобот крадія, виконавши 5 завдань на застосування правил та властивостей множення і ділення раціональних чисел.

Правильні відповіді – основні прикмети зовнішності. Використовуючи елементи обличчя та результати роботи над тестовими завданнями, відобразити фоторобот на аркуші.

Кожна група отримує лист із завданнями. Час роботи 18 хв.; групи, закінчать роботу раніше можуть перейти до складання фоторобота та презентувати його на дошці. Якщо групи не встигли виконати всі завдання за відведений час, працюють тільки з тими ознаками, які вони встигли визначити.

Тестові завдання

  • 1 (губи та підборіддя)

Знайдіть коефіцієнт виразу −0,8y(−4)

1) 32; з посмішкою

2) 3,2; куточки опущені вниз.

3) –3,2; «повні» губи.

  • 2 (форма носа)

Винесіть за дужки спільний множник: 14a −28b +7с

1) 14 · (14a −4b +2с); вузький ніс;

2) 7 · (2a −4b +7с); з «веснянками»;

3) 7 · (2a −4b +с ); широкий ніс.

  • 3 (колір очей)

Розкрийте дужки і зведіть подібні доданки:

2,8 · (2y −3) – 3 · (2,1y −1).

1) 0,7у – 5,4; сині

2) – 0,7у – 11,4; зелені

3) 0,7у + 11,4; карі

4) – 0,7у – 5,4; сіро-блакитні

  • 4 (брови та лоб)

Обчисліть значення виразу: 4,2 · (−7) −9,3: (−3,5 −5,8)

1) -30,4; вигнуті брови

2) - 28,4; густі брови

3) 29,4; тонкі брови.

  • 5 (волосся)

Розв’яжіть рівняння:

- 0,457(−0,72)0,1(−2,480,5 + x) = 0;

1)1,24; коричневі прямі ;

2) -1,24; руді прямі.

Фізкультхвилинка (Вправа «Підіймись») (2 хв)

Якщо ви вважаєте, що добуток чи частка чисел – від’ємне число, то встаєте із-за парт, а якщо додатне – залишаєтесь сидіти за партою.

25 · (-2) -

23 · 12 +

45 · (-1) -

-32 : 6 -

-64 : (-8) +

-1 : 2 -

0 : 65 0

-24 : 6 -

Прикметники Зловмисника:

Презентація фотороботів (на дошці) (3 хв)

V. Підведення підсумків уроку (4 хв)

Вчитель. Як директор детективного агентства маю сказати, що слідчі групи продемонстрували належний професіоналізм і можуть гордитись результатами розслідування. За відмінну роботу висловлюю подяку із відзнакою в журналі таким слідчим ... (називає прізвища учнів, які активно працювали на уроці).

Роботу решти членів слідчих груп пропоную оцінити самостійно й подати картки самооцінювання від кожного учня.

Рефлексія

Картка самооцінювання

Прізвище, ім'я учня ______________________________ Дата _________

Критерії

Оцінка 0-2б.

Самооцінка

Я правильно виконав(ла) всі завдання у Plickers

Я брав(ла) активну участь у повторенні вивченого теоретичного матеріалу

Я вносив(ла) вдалі пропозиції, які були враховані в ході розв'язування завдань.

Я допомагав(ла) іншим учням, заохочував(ла) їх до роботи

Я активно працював(ла) у групі.

Я узагальнював(ла) думки інших та просував(ла) роботу класу вперед.

Загальна кількість балів

VI. Домашнє завдання. (1 хв)

  • Початковий і середній рівні:

Виконати № 1345.

  • Достатній рівень

Виконати № 1345, 1346.

  • Високий рівень

Виконати № 1345, 1346.

  • Додатково: Придумати задачу на виконання дій з раціональними числами.

7

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.