Урок математики у 5 класі на тему: Координатний промінь. Шкала.

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Мета уроку: - дати уявлення про координатний (числовий) промінь, шкалу; - домогтися засвоєння учнями понять «координатний промінь», «початок відліку», «одиничний відрізок», «координата точки», «шкала»; - формувати вміння позначати натуральні числа на числовому промені; - формувати вміння читати показання на шкалі, вміння аналізувати певні математичні твердження, робити математичні записи і висновки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок математики у 5 класі на тему:

Координатний промінь. Шкала.

Тема уроку. Координатний промінь. Шкала.

Мета уроку:

  • дати уявлення про координатний (числовий) промінь, шкалу;

  • домогтися засвоєння учнями понять «координатний промінь», «початок відліку», «одиничний відрізок», «координата точки», «шкала»;

  • формувати вміння позначати натуральні числа на числовому промені;

  • формувати вміння читати показання на шкалі, вміння аналізувати певні математичні твердження, робити математичні записи і висновки;

  • виховувати зацікавленість предметом, культуру усного мовлення;

  • виховувати старанність та охайність у роботі; розвиток та вдосконалення ключових компетентностей:

  • спілкування державною мовою – доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;

  • уміння вчитися впродовж життя – організовувати та планувати свою навчальну діяльність;

  • соціальна та громадянська компетентності – висловлювати власну думку, слухати і чути інших, вміння працювати в парах.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Обладнання: презентація.

Хід уроку:

І . Організація класу.

  • Доброго дня! Сьогодні на нашому уроці присутні гості. Привітайте їх!

Девізом нашого уроку будуть слова відомого французького письменника Анатоля Франса, який жив понад 100 років тому. Він говорив «Вчитися можна тільки весело. Щоб перетравлювати знання, треба поглинати їх з апетитом».

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Усне опитування.

  • Яку тему вивчали на попередньому уроці?

  • Що таке пряма?

  • Що таке промінь?

  • Що таке відрізок?

  • Що таке площина?

  1. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Формулювання теми і мети уроку.

Перегляд відеоролика, що дає початкове уявлення про координатний промінь, шкалу, координати точок. Відеоролик взято з сайту «Нова Школа».

ІV. Засвоєння знань.

Пояснення нового матеріалу.

  • Ви часто стикаєтесь з вимірювальними приладами, на яких є поділки. Це термометр, лінійка, годинник, секундомір, тощо. Всі вони мають скінченну шкалу, а ми сьогодні будуватимемо нескінченну шкалу, - координатний промінь.

  • Що таке шкала?

Якщо придивитися до лінійки, то можна побачити, що на ній нанесено поділки. Відстань між сусідніми малими поділками дорівнює 1 мм, а між великими – 1 см.( числа написані тільки навпроти них).

Систему поділок з відповідними числами називають шкалою, а ціна поділки на ній становить 1 мм. Одна велика поділка складається з 10 малих. Шкали бувають різної форми.

Алгоритм побудови координатного променя – перегляд відеоролика.

V. Формування практичних вмінь.

1. Усні вправи:

назвати координати точок за малюнком:

а)

О(0), Е(1), М(2), N(3), K(5);

б)

K(1), L(4), N(5), M(7).

  1. Зорова гімнастика.

  1. Письмові вправи, з перевіркою в парах.

Яким числам відповідають точки A, B, C, D, E, зображені на рисунку?

Розв’язання

  1. A(6); B(4); C(8); D(9); E(2);

  2. A(30); B(130); C(150); D(180); E(200).

4. Виконання рухливих вправ.

VІ. Закріплення матеріалу.

Робота за підручником: (учні працюють біля дошки)

«Математика», Істер; ст. 106 № 629, 632

VІІ. Підсумок уроку.

1. На сьогоднішньому уроці ми повторили, що таке пряма, промінь, відрізок, площина.

2. Вивчили, що таке координатний промінь, шкала.

3. Розв’язали ряд практичних задач.

VІІІ. Домашнє завдання за підручником:

«Математика», Істер:§ 19 прочитати, виконати № 631, 633.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.