Урок математики у 2 класі "Числа першої сотні"

Математика

Для кого: 2 Клас

13.08.2021

890

47

0

Опис документу:
Урок розроблено до підручника «Математика» для 2 класу автори Гісь О. М., Філяк І. В. Під час уроку передбачено використання вправи «Продовж речення», цікаві факти про мурах, щоденні 3. Математика самостійно, презентаційні матеріали...
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 1.

Тема. Числа першої сотні ( до підручника Ольги Гісь, Ірини Філяк Математика 2 клас)

Мета: повторити і узагальнити знання учнів про числа першої сотні, актуалізувати вміння учнів лічити в межах 100, формувати уявлення про натуральний ряд чисел; актуалізувати поняття одноцифрового і двоцифрового числа, розрядів десятків та одиниць, формувати вміння записувати двоцифрові числа, подавати їх у вигляді суми розрядних доданків; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати бажання оберігати мурах.

Обладнання та матеріали: підручник, зошити, ноутбук, телевізор, інтернет- ресурси, презентація, намистинки, шнурок, дзвіночок, пластилін, дощечки, стеки.

Хід уроку

  1. Організація класу

Створення позитивного психологічного клімату класу.

  1. Повідомлення теми і мети уроку

  2. Мотивація навчальної діяльності

Минулого навчального року ми зробили великий крок уперед в оволодінні такою необхідною кожній людині наукою – математикою. Сьогодні ми згадаємо все, що вже знаємо про числа від 1 до 100.

  1. Відтворення та коригування опорних знань

1) Колективна робота.

  • Полічіть учнів у класі.

  • Скільки учнів у класі?

  • Хто сидить за першою партою?

  • Хто за п’ятою?

  • Якою за порядком фото учня/учениці у нашому куточку класу?

Отже, ви розумієте, що кількість об'єктів характеризується числом. Числа, що застосовуються в лічбі предметів, у тому числі й у порядковій лічбі, називаються натуральними. Наведіть приклади чисел, що застосовуються в лічбі предметів, тобто натуральних чисел. Чи застосовується число нуль при лічбі предметів? Зверніть увагу на те, що коли предметів немає взагалі, то не кажуть «нуль предметів», просто кажуть, що предметів немає. Отже, число нуль не є натуральним числом.

2) Розгляньте числовий промінь і виберіть будь-яке число від 2 до 9.

Вправа «Продовж речення»

  • Число, що стоїть попереду обраного, називається … (попереднім.)

  • Щоб знайти попереднє число, потрібно … (від числа відняти одиницю (−1).)

  • Число, що стоїть після числа, називається…( наступним.)

  • Щоб знайти наступне число, потрібно … (до числа додати одиницю (+1).)

Отже, числа, що стоять попереду, є меншими. Наступні — більшими.


3)Пригадай! Вчитель демонструє презентаційний матеріал і у вигляді діалогу озвучується матеріал.

Числа першої сотні - це числа від 1-го до 100.

Сотня складається з десятків.

Один десяток (10) складається з десяти одиниць.

  • Числа 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 утворюють перший десяток.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10 — прямий порядок.

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 — зворотний порядок.


  • Числа 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 утворюють другий десяток.

11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 — прямий порядок.

20, 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11 — зворотний порядок.

Наступні десятки утворюються аналогічно, назви їх самостійно.

Зверни увагу!

Числа першої сотні можуть бути одноцифровими (від 1 до 9), двоцифровими (від 10 до 99) та трицифровими (100).

Числа складаються з розрядів.

  • Двоцифрове число складається з десятків та одиниць:

26 = 2 дес., 6 од.

79 = 7 дес., 9 од.

Підказка! У будь-якого двоцифрового числа перша цифра показує число десятків, друга — одиниць.

Зверни увагу!

  • Якщо у числовому ряді числа розташовані у порядку від меншого до більшого, то числа в ньому розміщені у порядку зростання.

  • Якщо у числовому ряді числа розташовані у порядку від більшого до меншого, то числа в ньому розміщені у порядку спадання.

  • Числа бувають парними і непарними.

Зверни увагу!

Парні числа закінчуються цифрами 0, 2, 4, 6, 8.

Непарні числа закінчуються цифрами 1, 3, 5, 7, 9.

  1. Узагальнення та систематизація понять

  • Що вам відомо про мурах?

Цікаві факти про мурах

  1. Дивовижна працьовитість. Сторонньому спостерігачеві може здатися, що комахи хаотично рухаються з мурашника і назад, а насправді у кожного з них є обов'язки, за невиконання яких може бути призначено покарання і навіть смертна кара.

  2. Будь-який мурашник починається з невеликої кількості особин, яке збільшується до декількох мільйонів, що займають великі території. Умовно сім'ю цих комах можна поділити на самок, самців і «роботяг». Незалежно від того, яке положення в родині комахи займають, всі повинні справно виконувати свої обов'язки - королеву можуть так само вбити, як і робочого мурашки. Все підпорядковано поняттю користі і значущості кожного окремого індивіда для розвитку і зміцнення колонії.

  3. У рудих, червоних і чорних мурах 3 етапи дорослішання - яйце, личинка і лялечка.

  4. У кожному мурашнику може перебувати від однієї до кількох королев, все залежить від численності колонії.

  5. Уміння вирощувати і розводити їжу. Деякі види мурашок не тільки вирощують гриби на власних плантаціях, а й обробляють їх пестицидами, які самі ж і "виробляють".

  6. Як виявилося, для більшості видів мурах прийнято не тільки розподіляти обов'язки між робочими особинами, а й навчати їх, для чого у них існують спеціальні наставники. Щоб навчитися незвичній для себе діяльності та відпрацювати навички, молодняк повторює те, що робить наставник. Вони вчаться, як і людські діти. Кожне нове завдання - більш складне, і дається воно для відпрацювання попередніх навичок. Відмінність від людської школи в тому, що тих, хто повільно виконує свої обов'язки або не справляється з ними, не залишають на наступний рік, а відправляють на інші роботи, де вони зможуть бути корисні колонії. Коли комаха підростає, його відправляють в «бригаду» для виконання будь-яких робіт, наприклад, прибирання, охорони, видобутку їжі і ін.

  7. Уміння пасти і розмножувати свою їжу. Спеціально розводять тлю, гусениць і борошняних червців. Навчені особини не тільки випасають свій «худобу» і переганяють на нові пасовища, а й збирають з них нектар, який вживають в їжу.

  8. Мурахи ведуть загарбницькі війни з метою отримати чужу територію або безліч рабів. Бранці роблять те ж, що і у себе в мурашнику, тільки забезпечують своєю працею життя чужим особинам і вирощують не своє потомство.



  1. Робота з підручником (с.6-7)

Завдання 1. Полічи від 1 до 100, називаючи пропущені числа. Котрому десятку належать числа кожного рядка?

  • Скільки всього десятків у сотні? одиниць - у сотні?

  • Назви найменше і найбільше число кожного десятка.

  • Назви три перші числа четвертого десятка; три останні числа п’ятого десятка.

  • Назви у зворотному порядку числа другого десятка; шостого десятка; дев’ятого десятка.

  1. Завдання 2.

Полічи мурашок-розвідників від 28 до 36; від 49 до 53; від 77 до 82; від 94 до 100.

  1. 100

  2. Щоденні 3. Математика самостійно (лунає дзвіночок)

  • Перед вами намистинки і шнурок. Одягніть намистинки на шнурок, утворіть намисто, порахуйте і запишіть кількість намистинок, підкресліть двома рисками число десятків, однією – число одиниць.

  • Завдання 5, с.8 підручника

Мурашка-будівельник везе будівельні матеріали. Розглянь числа на кожному причепі і розташуй їх у порядку зростання. Запиши.

  • Завдання 6, с.8 підручника

Мурашки-санітари пронумерували смітники. Назви найбільше і найменше число в кожному рядку. Вибери рядок, де числа записані у порядку спадання. Запиши у зошит.

(З метою випереджувального навчання можна запропонувати учням назвати числа, які записуються трьома, чотирма цифрами.)

  1. Узагальнення знань учнів про числа першої сотні. навчання характеристики чисел

Дайте характеристику числам 14, 58, 25 за планом:



1) вид числа — одноцифрове чи двоцифрове;


2) якими цифрами воно записується; що означає кожна цифра;


3) подання числа у вигляді суми розрядних доданків;


4) попереднє і наступне число;


  1. способи одержання числа.


  1. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Працюємо з таблицею

- Назвіть числа першого, п’ятого, сьомого десятків.

- Назвіть парні числа дев’ятого десятка.

- Назвіть непарні числа другого десятка.

- Назвіть круглі числа першої сотні.



  • Розмалюй за зразком

  • Намалюй свій настрій за допомогою смайлика.

Використані інтернет-ресурси

  1. https://miyklas.com.ua/p/matematika-nush/2-klas/uzagalnennia-ta-sistematizatciia-vivchenogo-v-1-klasi-327012/numeratciia-chisel-pershoyi-sotni-327013/re-94ce0576-d7d4-414a-b27c-006d76bd5655

  2. https://www.youtube.com/watch?v=Zi5NJo05TRc

  3. https://ukr.agromassidayu.com/10-interesnih-faktov-o-muravyah-samie-interesnie-fakti-o-muravyah-dlya-detej-read-432028

  4. https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_1/2.html



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.