Урок математики у 1 класі

Опис документу:
Урок розроблено відповідно до навчальної програми НУШ за підручником В.Г.Бевза, Д.В.Васильєва «Математика 1 клас». Під час уроку учні використовують робочий зошит та математичний тренажер, роздатковий матеріал для складу числа 2.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата Математика 1 кл.

Тема. Знак «+», «=». Додавання. Склад числа 2.

Мета тематичного дня: ознайомити учнів зі знаками «+», «=»; пояснити дію додавання на елементарному рівні з-за допомогою роздаткового матеріалу; вивчити склад числа 2; розвивати мислення, спостережливість, уяву; виховувати працелюбність, охайність.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

  • Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, хаотично).

  • Порівнює об’єкти навколишнього світу за однією ознакою.

  • Порівнює (на око) об’єкти навколишнього світу за довжиною, масою

  • Упорядковує об’єкти за збільшенням або зменшенням певної величини.

  • Встановлює порядок розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо), використовуючи математичну мову.

  • Розпізнає у предметах навколишнього світу відомі геометричні фігури.

  • Збирає дані, що відображають конкретну життєву ситуацію.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Усна лічба. (Фронтальна робота)

- Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо на чарівному потязі.

Але трапилася біда. Хтось причепив вагони не по порядку. (Учень виходить, міняє цифри на вагонах.)

- Скільки вагонів у нашому потязі? (5)

- Покажіть найменше з цих чисел. (Робота з числовими віялами)

- Яке число йде за числом 2; 3?

- А яке перед числом 5; 4.

- Покажіть сусідів числа 2; 3; 4?

- Покажіть найбільше з цих чисел. Вирушаємо в дорогу.

- Наближаємося до станції.

2. Весела лічба. (Фронтальна робота)

Ось листочок та ще листочок

Заховались між квіточок.

Просте завдання, діти:

Ці листочки полічити. (1 + 1 = 2)

Півень залетів на тин,

А там півник ще один.

Скільки півників усіх?

Полічи-но швидше їх. (1 + 1 = 2)

3. Геометричний матеріал. (Фронтальна робота)

- А дорога у потязі непроста. (На дошці — малюнок фігури.)


- Порахуйте, скільки на дорозі трикутників? квадратів?

Практична робота

На партах у дітей квадрати і ножиці. Завдання: утворити з одного квадрата два трикутники

Группа 168

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя. (Фронтальна робота за підручником с.25)

- На квіточку сів 1 метелик. Що змінилось потім?

- Скільки метеликів прилетіло ще? (1)

- Скільки всього? (2)

- Як отримали число 2? (До 1 додали 1.)

- Більше або менше стало нове число?

- У математиці виконання цієї дії можна показати не тільки на намистинках, але й записати за допомогою чисел і знаків.

1+ 1 , де знак «+» позначає додавання.

Цифру до цифри ми додамо,

Між ними хрестик поставимо.

Намотай собі на вус:

Цей знак в математиці називається «плюс» .

Цей знак «=» називається дорівнює. Запис 1 + 1 = 2 називається прикладом (виразом).

Читати цей приклад можна по-різному: два плюс один дорівнює три; до двох додати один, буде три.

2. Практична робота з грошовими знаками. (Завдання 2 стор.25)

Як можна розміняти купюру 2 гривні?

Скільки треба для цього купюр?

Яких?

Фізкультхвилинка

Всі з-за парти піднялися, руки вгору — потяглися!

Вправо-вліво нахилились, у віконце подивились.

Пострибали, пострибали і за парти посідали.

3. Написання знаків «+», «=» (картки с.12)

Складання прикладів на додавання склад числа 1

0+1=1 1+0=1

4. Пальчикова гімнастика «Комар»

Летить муха навколо вуха - жжж. (Водимо пальцем навколо вуха,)

Летять оси навколо носа - сссіс. (Водимо пальцем навколо носа.)

Летить комар, на чоло - оп. (Пальцем.доторкаємося до чола)

А ми його - хлоп, (Долонькою до чола.)

І до вуха - зззз! (Затискаємо кулачок, підносимо його до вуха.)

Відпустимо комара? Відпустимо! (Підносимо кулачок до рота й дмемо на нього, розтискаючи долоньку.)

5.Вивчення складу числа 2

5.1.Робота з макетом годинника (завдання3 стор.25 підручника)

Котра година на годиннику зараз?

На яке число вкаже маленька стрілка наступної години?

Як називають маленьку стрілку?

5.2.Математична казка про склад чисел

В одній математичні країні існувало величезне місто, яке називалося Склад числа. Там проживало багато різних цифр, але всі вони мали спільних родичів, але при цьому були дуже різними.

Найцікавіші мешканці проживали на вулиці Першого десятка.

Наша казка якраз про них. Отже, в будинку №1 жила одинока старенька Одиничка, яка дуже любила ходити у гості і пити чай з тортом.

В будинку № 2 жили дві веселі сестрички Одинички вони любили жарти та різні свята в їхньому будинку завжди було весело і дуже шумно. Через цей шум сусіди часто сварилися з сестричками-одиничками.

Продовження казки ви почуєте на наступних уроках

  • Яке це число 2? (два)

  • Як ще називають число два? (пара)

  • А де в житті ми зустрічаємо число два, пару? (відповіді учнів)

У сестрички Соні

Дві малі долоні,

Кіски дві, ніжки дві,

Що стрибають по траві.

Живуть через воду

Два добрі сусіди,

Та в гості від роду

Не ходять сусіди.(два береги)

Брат з братом через дорогу живуть,

А один одного не бачать. (очі)

5.3.Презентація «Склад числа 2»

Запис виразів у зошит 0+2=2 1+1=2 2+0=2

VI. Закріплення нового матеріалу.

6.1. Робота з підручником. (с.25) (Фронтальна робота)

- Задача 4 стор.25. Запис прикладу у зошит 1 +0=1

- Станція «Знайко». Логічне завдання 5, стор.25

6.2. Робота із зошитом. (с.15) (Фронтальна робота)

VIІ. Підсумок уроку.

7.1Розальовка(Робота в парах)

-Розмалюйте цифру 2(картка з сайту «Розвиок дитини»)

7.2Рефлексія

- Наша подорож добігає кінця.

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Що ви вчилися робити?

- Як називається знак додавання?

- Якщо вам було цікаво і легко, намалюйте в щоденнику вражень сонечко.

- Якщо вам було нудно і складно, намалюйте вщоденнику вражень хма­ринку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
1
міс.
3
0
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!