урок математики " Переставна властивість додавання" 1 клас

Опис документу:
Розробка поданого уроку допоможе творчим вчителям підготуватися до уроку на дану тему, користуючись запропонованим матеріалом для того, щоб ознайомитидітей з переставною властивістю додавання, довести доцільність використання закону при обчисленні прикладів, закріпити вміння та обчислювальні навички додавання , вдосконалювати уміння розв’язувати задачі , розвивати мислення учнів, тренувати пам’ять, виховувати любов до математики, бережне ставлення до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися


Вчитель початкових класів

Філіпова Оксана Леонідівна

Урок математики (1 клас)

Тема: переставна властивість додавання.

Мета: ознайомити дітей з переставною властивістю додавання, довести доцільність використання закону при обчисленні прикладів, закріпити вміння та обчислювальні навички додавання , вдосконалювати уміння розв’язувати задачі , розвивати мислення учнів, тренувати пам’ять, виховувати любов до математики, бережне ставлення до природи.

Обладнання: презентація до уроку, підручник з математики, таблиці, снігова куля,музичний супровід.

І Організаційний момент

Емоційне налаштування

Учитель. Щоб нам добре працювалось на уроці, я хочу передати вам почуття радості, добра і взаємодопомоги. Прийміть ці сигнали. (вчитель бере долоньку першої дитини, а далі всі по колу, посміхаючись один одному).

Рефлексія «Очікування»

Учитель. Діти, чого ви очікуєте від уроку?

ІІ Усний рахунок. Повторення вивченого матеріалу.

  • Давайте поміркуємо та загадку відгадаємо.

Стало біло навкруги -

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди.

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма

Здогадались, я …(зима).

  • А ви любите зиму? За що?

1 Дидактична гра «Сніжки» з використанням інтерактивної вправи «Бліц-турнір». Інноваційна технологія навчання у грі.

Вчитель. Пропоную пограти в гру «Сніжки». Передаємо сніжний ком один одному і

1 Називаємо числа від 1 до 10.

2 Порахуйте в зворотному порядку від 10 до 1.

3.Яке число передує числу 5?

4 Яке число стоїть між числами 8 і10?

5 Яке число є наступним до числа 4?

2. Інноваційна технологія навчання у грі. Дидактична гра «Розтопи бурульку». (слайд1)

Пограємо в дидактичну гру «Розтопи бурульку». Виконаємо приклади на додавання. Як називаються числа при додаванні? Читаємо перший приклад, використовуючи слово «додати».

  • Скільки всього одиниць додали? Як по-іншому можна розв’язати приклад? То як можна додавати числа? ( Числа можна додавати частинами).

  • Прочитайте другий приклад, використовуючи слово «зменшити на »? На які доданки можна розкласти число 3?

ІІІ. Хвилина каліграфії

Віршована задача. Метод «Мозкова атака».

Вчитель Зима - чудова пора року. Але тваринам, особливо птахам, скрутно від холоду. А кожна десята синичка помирає за зиму не стільки від холоду, скільки від голоду. Яку цифру пропишемо, дізнаємось, якщо розв’яжемо віршовану задачу.

Задача

10 ягід горобини

Горобець дзьобнув і скинув

З гілки у глибокий сніг.

Та 1 сховати встиг

2 з замету дістать зміг.

У снігу зосталось …

10-1-2=7

Вчитель Число 7 на письмі позначається цифрою7. Цифра 7 складається з хвилястої горизонтальної лінії. Довгої прямої лінії та короткої горизонтальної лінії. Написання починається трохи нижче від середини верхньої сторони клітинки хвилястою лінією, яка пишеться праворуч до верхнього правого кута клітинки. Потім, не відриваючи руки, пишемо довгу пряму похилу лінію до середини нижньої лінії клітинки. Посередині другого елемента проводиться коротка пряма горизонтальна лінія. (слайд 3)

Самостійна пошукова діяльність.

Вчитель Інформацію про число 7 готували діти довідкового бюро, послухаємо їх.

Це число магічне. Числу 7 з давніх - давен приписували магічну силу. Якщо сім раз повторити те, що треба вивчити, то воно обов’язково запам’ятовувається. 7 чудес світу, 7 кольорів веселки, 7 днів тижня. У назвах казок також зустрічається цифра 7: «Вовк та семеро козенят», «Білосніжка та 7 гномів».

- Щоб наші бажання здійснювались, пропишемо цифру 7 сім раз, а тепер дві сімки поруч(77), а тепер три сімки поруч. Прочитайте записані числа.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Характеристика числа 7.

  • Яке число позначає цифра 7?

  • Одноцифрове чи двоцифрове?

  • Парне чи непарне?

  • Сусіди числа(попереднє і наступне)?

  • Як можна утворити число 7?

V Вивчення нового матеріалу

  1. Створення проблемної ситуації. Вид інновації: технологія проблемного навчання.

(слайд 4)

Вчитель. Лісові казкові звірі також люблять розважатися взимку. І ось Зайчик та Лисичка вирішили залити ковзанку. Порахуємо, скільки відерець води приніс Зайчик, а Лисичка.

  • А потім вони вирішили порахувати, скільки разом відер принесли? Заєць поміркував і склав вираз 4+3, Лисичка подумала й склала свій вираз: 3+4. Між ними виникла суперечка? Хто правий? Обчислимо складений вираз.

  • 4+3=7, 3+4=7. Чи має значення в якому порядку додавати? Отже, робимо висновок,

  • що числа можна додавати в будь-якому порядку. При додаванні числа можна переставляти.

2. Повідомлення теми і мети уроку

3. Практична робота. Вправа з елементами інсценізації.

До дошки виходять 5 хлопчиків та 1 дівчинка. Скільки всього дітей, обчисліть? 5+1=6

Заплющить очі.(Дівчата з хлопцями міняються місцями)? А тепер як порахувати? 1+5=6

  • То ж чи правильний висновок, що при додаванні числа можна переставляти? Для чого нам потрібно це правило? (Для того,щоб обрати спосіб, яким додавати, до більшого легше додати менше).

4. Робота з підручником

Прочитаємо правило на с.80.

Інтерактивна вправа «Навчаючись вчуся» (слайд 5)

  • Хто полюбляє малювати візерунки на вікнах? (Дід Мороз). Допоможемо йому розмалювати порожні віконечка.

Виконаємо такі приклади усно (на дошці)

1+6= + =

3+5= + =

5 Фізкультхвилинка (під пісню «В сніжки граємо ми охоче»)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Розв’язування задачі

- Згадайте, в якій посудині Зайчик та Лисичка носили воду. А ще воду можна наливати у бідони. Пригадайте, в яких одиницях вимірюють рідину. Прочитаємо умову задач.

Аналіз задачі:

  • Так скільки літрів води було в бідоні (6 л)?

  • Скільки літрів води долили у бідон (2 л)?

  • Що запитується ? (Скільки літрів води стало)

  • А стало, чи більше чи менше, ніж було?

  • Так якою дією розв’яжемо задачу?

  • Який вираз допоможе розв’язати задачу?

  • Яка буде відповідь?

Розігрування задачі у ролях. Інтерактивна вправа «Рольова гра». (слайд 6)

Задача

Умова

Запитання

Розв’язання

Відповідь

2. Розв’язування прикладів № 49

(1 стовпчик прикладів розв’язують учні біля дошки, коментуючи).

Інтерактивна вправа «Дослідники»

Вчитель Розв’язавши приклади другого стовпчика самостійно, перевіримо чи зручно використовувати переставну властивість додавання.

VI Робота з геометричним матеріалом. Інтерактивна технологія. Робота в парах.

- Чи любите ви ліпити Сніговичка? До нас завітав Сніговичок незвичайний, геометричний. З яких геометричних фігур він складається? Порахуйте, скільки ви бачите трикутників( 1 група), квадратів (2 група), кругів(3 група)?

Яку з цих геометричних фігур можна назвати многокутником? Які ще многокутники ви знаєте?

Правила роботи в групах

  • Слухати і чути.

  • Бути активним.

  • Висловлюватися по черзі. (слайд 2)

VІ Підведення підсумків навчальної діяльності (Рефлексивно-оцінювальна складова уроку. Метод незакінчених речень.)

  • На уроці я дізнався…

  • На уроці я навчився…

  • Переставну властивість додавання буду використовувати, коли…

  • Я оцінюю свою роботу…

  • У мене …настрій, тому що…

Додатки

Слайд 1 Слайд 2

Слайд 3 Слайд 4

Слайд 5 Слайд 6

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
4
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!