Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Виховні заходи з теми прав дитини. Практичні кейси
»
Взяти участь Всі події

Урок математики "Одиниці вимірювання маси"

Математика

Для кого: 3 Клас

04.10.2021

133

5

0

Опис документу:

Одиниці вимірювання маси. Заміна одних одиниць вимірювання маси іншими.

Розв`язування задач.

Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси; формувати вміння замінювати одні одиниці маси іншими, вміння розв`язувати задачі; познайомити учнів зі старовинними одиницями вимірювання маси; розвивати обчислювальні навички, мислення; виховувати наполегливість.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК МАТЕМАТИКИ

Клас: 3

Тема: Одиниці вимірювання маси. Заміна одних одиниць вимірювання маси іншими.

Розв`язування задач.

Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси; формувати вміння замінювати одні одиниці маси іншими, вміння розв`язувати задачі; познайомити учнів зі старовинними одиницями вимірювання маси; розвивати обчислювальні навички, мислення; виховувати наполегливість.

Формування компетентностей: математична грамотність, соціальна, екологічна грамотність і здорове життя.

ХІД УРОКУ

І. Оргмомент.

1. Привітання.

- Пролунав уже дзвінок. Починається урок.

(слайд 1) Щоб урок був плідним, будемо:

  • не просто слухати, а чути;

  • не просто дивитися, а бачити;

  • не просто відповідати, а міркувати;

  • дружно і плідно працювати.

2. Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу. (слайд 2)

  • Назвіть відомі вам одиниці довжини.

(3 слайд) – Перевіримо.

(4 слайд) - Повторимо, скільки в 1 см мм? Навіщо потрібні одиниці довжини?

  • Чим вимірюється довжина? ( лінійкою, метром, рулеткою)

(5 слайд) Гра «Парашутист»

  • Куди стрибне кожний парашутист?

(6 слайд) – Виконаємо слідуюче завдання. Довжина тіла восьминога дорівнює 248 см.

Запишіть у метрах і сантиметрах: 248 см = …м …см (письмово у зошиті)

(Показати дітям яблуко)

  • Чи можемо ми за допомогою одиниць довжини дізнатися масу цього яблука?

  • Які одиниці вимірювання нам у цьому допоможуть? (одиниці маси)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (7 слайд)

  • Сьогодні на уроці ми повторимо одиниці вимірювання маси, будемо здійснювати перетворення одних одиниць маси в інші та розв`язувати задачі; дізнаємося про старовинні одиниці маси.

ІV. Робота над новим матеріалом.

  1. Пояснення вчителя.

  • Які одиниці маси вам відомі? (г, кг, ц, т)

  • Основною одиницею вимірювання маси є кг. Всі ми з нею знайомі. (8 слайд)

  • Всі купують картоплю, цукор в магазині. Який ще товар купується в кг.

  • Великі за масою величини вимірюють у т і ц. (9 слайд)

  • Наприклад, масу мотоциклу, слона, автомобіля, літака доречно вимірювати у т, ц.

  • Маленькі за масою величини вимірюються у грамах. (10 слайд)

  • Це маса комахи, зошита, ручки.

  • Хто з вас знає власну масу? В чому вона вимірюється?

  • (11 слайд)

  • Який предмет показує вагу?

  • (12 слайд)

  • Як же між собою пов`язані одиниці вимірювання маси?

  • Як ви вважаєте, яка найбільша тварина у світі? За багатьма параметрами звання най-най гідні саме кити. (13 слайд)

  • Вони – найбільші, най витриваліші ссавці. Можуть співати, але позбавлені нюху і майже не бачать. Довжина кита може досягати 33 м. А маса синього кита доходить до 150 т. Хто може сказати, скільки це кг? Запишіть у зошити.

  • Більше про китів ми дізнаємося на уроках природознавства.

  1. Фізхвилинка.

  2. Первинне закріплення нового матеріалу.

  1. Робота з малюнком. (14 слайд) (На малюнку яблуко, кошик з яблуком, машина з яблуками)

  • Якщо потрібно дізнатися масу яблука, якою одиницею вимірювання маси ви скористаєтеся? (г)

  • Якщо треба дізнатися масу кошика таких яблук, якою одиницею вимірювання маси ви скористаєтеся? (кг)

  • А масу цілої машини з яблуками, якою одиницею вимірювання маси ви скористаєтеся? (т або ц). Правильно.

  • А яка користь людині від яблук?

  1. Робота у зошиті. Завдання 330. (15 слайд)

  1. Робота над задачами. Задача 328 (з коментуванням)

  • Продавець поставив на терези банку з медом. Терези показали масу 1 кг. Яка маса меду, якщо маса банки 300 г? (16 слайд)

  • Всі знають, що таке мед? Хто з вас його полюбляє? Чим він корисний? (зміцнює імунітет; добре загоює рани, опіки; поліпшує травлення; пробуджує апетит)

  • Ми на терези поставили і банку, і мед. Так? І терези нам показали масу цих двох предметів. Якщо ми знаєм масу банки, можемо знайти масу меду. Для цього треба перевести кг в г. Адже ми не можемо від 1 відняти 300.

1 кг = 1000 г Тому від 1000 г – 300 г = 700 г. Значить, скільки було меду? (запис у зошит)

Задача 342. Самостійно прочитайте задачу. Складіть короткий запис до неї. Розв`язування задачі.

Хвилинка – цікавинка. (17 слайд)

  • Діти, а чи знаєте ви, що раніше міри маси називалися зовсім по-іншому? Зверніть увагу на перші дві одиниці вимірювання маси: пуд і фунт. Яка з них більша? Наші предки дуже часто використовували ці назви у прислів`ях та приказках. Ось одне із таких. (18 слайд)

(Краще фунт розуму, аніж пуд сили) – А як ви розумієте таке прислів`я?

V. Підсумок уроку.

- Чи потрібні нам одиниці вимірювання маси? Для чого? Де ви можете застосувати отримані сьогодні знання?

VІ. Домашнє завдання. (19 слайд) С. 54, №338 (записати в кг); с. 55, № 344 (розв`язати задачу);

Свою масу перетворити у золотники (1 золотник=4 г)















Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.