Урок математики на тему: "Число і цифра 10" (1 клас)

Опис документу:
План-конспект уроку на дану тему, мета якого ознайомити учнів з числом 10, його утворенням і записом, закріпити нумерацію чисел у межах 10,Розвивати логічне та критичне мислення, пам’ять, виховувати бережливе ставлення до природи, любов до математики.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Число і цифра 10

Мета: ознайомити учнів з числом 10, його утворенням і записом, закріпити нумерацію чисел у межах 10. Розвивати логічне мислення, пам’ять, виховувати бережливе ставлення до природи, любов до математики.

І Організаційний момент

  • Хто любить рахувати? Прошу потупати ніжками.

  • Хто любить розв’язувати приклади? Поплескайте в долоньки.

  • А хто знає, як правильно сидіти за партами? Той ручки одну на одну положив, ніжки поставили на підлогу, спинки вирівняли.

На уроці ми будемо міркувати,

А також рахувати,

Задачі розвязувати,

Свій розум розвивати.

А іще ми сьогодні більше дізнаємось про число10.

Тож давайте працювати старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці.

ІІ Повторення вивченого матеріалу

Сьогодні до нас на урок завітала гостя, спробуйте відгадати, хто вона?

В жовте лист пофарбувала,

Урожай с полів зібрала.

Золотила вербам коси

Чарівна цариця — … (Осінь)

Давайте зустрінемо нашу гостю за українською традицією гостинно, простелимо їй килимок. А він у нас числовий. Осінній вітерець подув і всі цифри переставив місцями. Відновіть числовий ряд.

Гра «Числова доріжка»

Стали числа на зарядку

Стали числа по порядку

Як солдати на парад

Вийшов натуральний ряд

7 9 5 3 6 2 4 8 1

Біля дошки дитина, діти на партах викладають натуральний ряд чисел від 1-9.

  • Поставте числа в порядку зростання.

  • Полічіть від 1 до 9

  • Прочитайте числа у зворотньому порядку.

  • Порахуйте парами до 8, а тепер трійками. До 9.

  • Назвіть числа від 3 до 7; від 9 до 5.

  • Назвіть число, що передує числу 4.

  • Назвіть число, наступне до числа 7.

  • Назвіть числа менші від 4.

  • Назвіть число, що стоїть між 5 і 3, менше від 7 і більше від 5.

  • Назвіть сусідів числа 3, числа 8.

  • Діти, а яка вам подобається більше погода сонячна чи дощова?

Допоможемо звільнити сонечко від хмарок, розв’язавши задачі.

Гра «Звільни сонечко».

Розв’язування віршових задач.

Зайченята на городі

Морквинки збирали.

Тут4, а там 3.

Ну-мо, порахували. (3+4=7)

По дорозі вовчик біг.

Ніс 5 яблук на пиріг.

4 впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось? (6-2=4)

Дощик пройшов, сонечко пригріло, а в лісі після дощику починають рости грибочки. Ви коли-небудь збирали гриби? Треба бути дуже обережними, щоб назбирати отруйних грибів. Подивіться і скажіть, який грибочок отруйний. Неїстівний він для людей, а для певних тварин, наприклад, лосів, лисиці, ворони та ведмедів він є ліками, тому збивати їх ногами заборонено. Крім того вони і ліс прикрашають.

Вправи на засвоєння складу чисел (5 та 9).

Дидактична гра «Збери грибочки»

Робота в парах

Зберемо грибочки у кошики.

На аркушах треба з’єднати грибочок, на якому написано приклад з кошиком з відповіддю.

  • Скільки їстівних грибів, додамо ще один мухомор? А скільки стало грибів? Як утворилося число 10. (до попереднього 9 додали 1). Як назвати число 9 по відношенню до 10? Як же можна утворити число 10? Отже, число 10 є наступним до числа 9.

  • Число 10 на письмі позначають цифрою 10.

  • Переклад електронного засобу. (равлик та сонечко)

  • Знаходження числа 10 у цифровому ряді.

  • Читаємо числа від 1-10, від 10-1. Назвемо сусідів числа 10.

  • Яке число більше 9 чи 10 ? (10) –

  • Чим відрізняється число 10 від попередніх? Двоцифрове число, розпочинається ряд двоцифрових чисел, тому його називають найменшим двоцифровим.

  • 10 – це парне чи непарне число? До дошки 10 учнів, станьте парами, чи всім вистачило пари? Порахуємо двійками до 10.

Фізкультхвилинка

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

Сьогодні на уроці ми познайомимось з числом 10 та навчимось його писати.

Робота в зошиті. Написання цифри 1

1) Пояснення вчителя.

- Це двоцифрове число, бо воно складається з двох цифр 1 і 0.

Пропишемо цифру 1

— Цифра 1 складається з двох елементів — паличок, одна з яких коротша за іншу. Спочатку пишуть маленьку паличку. Починають писати її трохи вище за центр клітини і ведуть до верхнього правого кута клітини. Потім пишуть основну похилу паличку від верхнього правого кута до середини нижньої сторони клітини.

Пропишемо цифру 0.

0 (нуль) складається з одного елемента: великого лівого овалу Почнаємо писати нижче від верхнього праого кута квадрата, ведемо заоруглення ліворуч , торкаємося нижньї сторони клітинки великий овал і зєднуємо праворуч.

Ознайомлення з числом 10

Одиниця та нуль
Коли зустрічаються
Десяткою стають

І дуже цим пишаються.

Пропишемо цифру 10.

Каліграфічна хвилинка 10 10 (відео щодо написання 10)

Пояснень й показ учителем, як пишеться число 10. Кожна цифра має свій «будиночок» – клітинку, тому число 10 записують у двох клітинках.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Золота осінь запрошує всіх попрацювати з підручником

Робота за підручником. 9 с. 38 )

Осінь прикрашала себе намистом.

Завдання 1.

- Скільки намистинок ліворуч ? ( 9 ).

- Скільки праворуч ? ( 10 )

Поясніть як утворилось число 10. Отже, 10 це 9 і 1

Коли осіннє сонечко дарує останні теплі деньки, то говорять настало «бабине літо». Бабине літо — період теплої та сухої погоди восени. У ці погожі дні можуть в останнє з’явитися павучки на павутинках та бджілки. На с.38 угорі бджілки, як на квіточку летять подивитися на цифру 10. Давайте їх порахуємо.

Робота з підручником. ( с. 38 )

Завдання 2

Порахуйте скільки бджілок зліва. ( 5 ) .

А справа ? ( 5 ).

Який вираз можна скласти ?

5 + 5 = 10 Отже, 10 це 5 і 5

Додаткова інфрмація

Завдання 3.

До зими готуються не тільки комахи, а й тварини.

Ось білочка запаси у дупло збирає.

-Скільки жолудів ліворуч ? ( 7 )

- А праворуч ? ( 3 )

- Скільки всього жолудів ?

- Як дізналися ?

10 =7 + 3 Отже, 10 це 7 і 3

Які тварини їдять жолуді? Жолудь є важливим елементом харчування багатьох домашніх і диких тварин. Кабан їсть жолуді, знайти їх він може навіть під снігом. Їдять жолуді білки і олені, козулі, ведмеді, куниці і дрібні гризуни. Миші не тільки харчуються жолудями, а й запасають їх на зиму. Залишаючи їх в свій нірці, вони можуть забути про них і тим самим сприяють разселенію дубів. Їжачок їсть жолуді, але перевагу віддає комахам. Яка домашня тварина їсть жолуді? Свиня їсть жолуді.

Завдання 3.

- Полічіть жовті і зелені кружечки в кожній групі. Порівняйте числа кожної пари.

10 > 7 8 > 6

Ти часу свого не гай, оці числа порівняй.

Самостійна робота у зошиті. Порівняй числа.

9 7

6 9

9 9

10 9

5 10

Розв’язування прикладів у зошиті на знаходження невідомого числа.

- Осінь хоче погратися з нами, прикрила кленовим листочком числа.

V. Підсумок уроку. Метод « Мікрофон»

- Яке число вивчили ?

- Як воно утворюється ?

- Чим відрізняється число 10 від попередніх 9-ти?

- Яка особливість запису цього числа?

- Якими цифрами позначається на письмі число 10 ? Скільки їх? Як назвати число, яке записане двома цифрами?

- Назвіть попереднє число до числа 10.

- Назвіть число наступне до числа 9.

-Воно парне чи непарне? Як утворилося це число? 9+1=10 Давайте запишемо у зошит склад числа 10.

-А як 10 бджілок утворило число 10? 5+5=10

-А жолуді як показали склад числа 10? 7+3=10

-З яких ще двох менших чисел складається 10 дізнаємося на наступному уроці.

Дид. Гра «Оживи число»

Я число 10, я складаюся з двох цифр, тому я двоцифрове, я парне, сусіди мої 9 та 11, я утворилося, коли до 9+1

Як підсумок уроку, пограємо у гру «Живе число». Хто буде числом 10?

Я – число 10. Складаюся з двох цифр !1 та 0. Тому двоцифрове. Я парне число. Мої сусіди 9 та 11. Я утворилося від 9, коли додали 1. 10=9+1, 10= 5+5, 10=7+3, 10=1+1+1+1+1+1+1+1+1

Рефлексія Нажмите

Смайли:

Веселий

Урок сподобавсяя: я впорався з усіма завданнями. Я задоволений собою.

Простий

Урок сподобався, але завдання були не такими вже легкими. Мені бул важко, але я впорався.

Сумний

Завдання на уроці виявилися занадто важкі. Мені потрібна допомога!

Дякую за роботу!

-

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Схожі матеріали