і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Урок математики, 4 клас

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

4

Урок математики, 4 клас

Тема. Обчислення площі прямокутника

Мета: Закріплювати знання учнів про співвідношення одиниць вимірювання площі та периметра, вміння знаходити площу та периметр прямокутника; вправляти у побудові геометричних фігур; закріплювати вміння знаходити значення виразів на сумісні дії; розвивати мислення, пам’ять, увагу, фантазію; виховувати культуру спілкування, взаємодопомогу, любов до математики; ознайомити учнів з планетами Сонячної системи; виховувати інтерес до астрономії.

Обладнання: електронна презентація, компютер, картки з довідковою інформацією про планети, геометричні фігури, картки для усної лічби.

Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.

Форма проведення: подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

Що ж цікаве на уроці

Пропоную я для вас?

Учитель. Дружба з такою точною і необхідною наукою, як математика, допоможе здійснити нам космічний політ. Вашими вірними друзями сьогодні будуть…(діти відгадують ребуси і читають на зворотному боці). (Слайд 1 )

ві3ла – уважність

ві3на – кмітливість

р1а – взаємодопомога

7я – винахідливість

А девізом уроку стануть слова:

Щоб у космос літати,

Щоб до зірок дістати,

Треба гарно нам всім

Математику знати.

ІІ. Поділ на групи – екіпажі

Діти беруть різні геометричні фігури й утворюють групи за кольором.

  • Будь ласка, екіпажі, займіть свої місця. Оберіть лідера - командира і складіть з геометричних фігур ракети, на яких ви будете здійснювати політ (Слайд 2)

- У кожного космічного екіпажу є свій бортовий журнал. У ньому космонавти записують свої спостереження й результати досліджень.

Вашим бортовим журналом буде зошит, а книжка – путівником.

Для того щоб визначити порядок старту ракет, проведемо тестування (Слайд 3)

Екіпажі отримують завдання:

(320 + 40) : 9

а) 400

б) 40

в) 500

(300 + 200) ∙ 2

б) 10

б) 1 000

в) 100

(640 – 20) + 80

а) 700

б) 800

в) 710

ІІІ. Каліграфічна хвилинка

Вирушаймо в путь.

Вас цікаві речі ждуть!

- Я бачу, що екіпажі до злету готові. Відкривайте класні бортові журнали. Записуємо число, коли стартуємо.

Щоб потрапити на першу планету, розвяжемо приклад. (Слайд 4)

(25 ∙ 4 ∙ 5 – 300) : 100 = 2

На зображенні планети стоїть відповідь, виконується завдання цієї планети.

- Пригадайте цифри, які були в ребусах на початку старту.

3 1 7

1)Запишіть трицифрові числа, використовуючи всі цифри.

2)Назвіть найменше число, найбільше.

- Завітаємо до довідкового бюро.

Лідер читає повідомлення про планету – нераВе. (Слайд 5)

- Венера повільніша за Меркурій, тому що тільки двічі на рік обертається навколо Сонця. Зовні Венера дуже гарна, адже загорнута у пухнасті густі хмари, як у вату. Та крізь них не може пробитись жоден сонячний промінчик. І тому на Венері вічна ніч. Каміння тут дуже гладеньке, бо всюди господарюють урагани, які піднімають з поверхні пісок і кидають його на розпечені скелі.

- Наш політ триває. (Діти розвязують наступний приклад.) (Слайд 6)

(60 : 3 + 30) ∙ 10 : 100 = 5

Виконується завдання планети.

Математичний диктант

Різниця чисел 65 і 45 збільшити у 6 разів.

Суму чисел 27 і 23 зменшити у 5 разів.

До добутка чисел 15 і 4 додати добуток чисел 10 і 3.

Від частки чисел 100 і 20 відняти частку чисел 100 і 25.

Взаємоперевірка.

Лідер групи звертається до довідкового бюро і читає повідомлення про планету – терЮпі.

- А от на Юпітері висадитися взагалі неможливо. Ця планета утворена суцільними хмарами, всередині яких – ядро. Отож не така вже й велика ця планета, як здається. А ще Юпітер дуже швидко обертається навколо своєї осі (кожні 10-годин). Напевно, так планета гріється, адже на Юпітері дуже холодно. Мов почесна варта, довкола Юпітера обертається 16 супутників.

ІV. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності, актуалізація опорних знань.

- Наша подорож триває.

(320 + 40) : 4 – 70 – 14 = 6 (Слайд 7)

Виконується завдання планети.

- Під час космічної подорожі ви будете розвязувати приклади, обчислювати площу й периметр прямокутника. Але спочатку пригадаємо…

Яку фігуру називаємо прямокутником? Серед свого геометричного матеріалу покажіть прямокутник.

Про прямокутник знають всі:

Кути у нього всі прямі.

- Як знайти периметр прямокутника?

- Як знайти площу прямокутника?

V. Робота над темою

- Відкриваємо путівники № 482. Читаємо завдання й виконуємо усно. (Слайд 8)

Лідер читає повідомлення про третю планету – турнСа.

- Сатурн, як і Юпітер, швидко обертається навколо своєї осі, загорнувшись у хмари. Ця планета ще й ремінцем підперезана: це безліч дрібних уламків, які обертаються довкола. Товщина цього рухомого «поясу» - 20 км. Завдяки йому Сатурн чи не найкраща планета у Сонячній системі.

- Політ триває. Нас супроводжує якийсь літаючий обєкт. Він пропонує нам зробити зупинку на Місяці.

Фізкультхвилинка (Слайд 9)

Ми на Місяць прилетіли,

На зручній площадці сіли,

У скафандри одяглись.

І гуляти подались.

Як незвично нам ходити,

Так і хочеться злетіти,

Тут, на Місяці, в шість раз

Легші стали ми ураз.

- Робимо наступну зупинку на планеті.

(120 + 130) : 10 : 25 = 1 (Слайд 10)

Робота в парах (№483)

Меркурій – найшвидша з-поміж планет, адже за рік вона «оббігає» довкола Сонця аж 4 рази! Дні тут страшенно жаркі і довгі (температура +400˙ С аж три місяці). Ночі ж незрівнянно холодні. Отож на Меркурії немає нічого живого. Одне лиш мовчазне та мертве каміння.

Летимо далі!

Учні розв’язують приклад.

(40 + 24) : 8 ∙ 5 : 10 = 4 (Слайд 11)

Групова робота (№484)

Лідер читає повідомлення про планету – арсМ.

- Марс відрізняється від інших планет червонуватим кольором. Хмар на Марсі немає, хоча є сніг. Він з’являється зимою на полюсах, і тоді Марс видається одягнутим у білу шапочку. Влітку сніг тане. І різних напрямках планету перетинають напрочуд рівні канали. Через це Марс нагадує мячик, загорнутий у гамак. На Марсі часто бувають пилові бурі. Марс – піщана пустеля, всипана камінням. Є і гори, вкриті снігом, ніби полярна шапка Марса. Є два супутники – Фобос та Демос, що в перекладі означають «страх» і «жах».

- Попереду – ще одна планета.

((91 – 21) : 7 + 690) : 100 = 7 (Слайд 12)

- Ця планета має 5 супутників. Інопланетяни надіслали нам 5 завдань.

Діти розвязують задачі-жарти.

1. Коли чапля стоїть на одній нозі, вона важить 3 кг. Скільки кілограмів буде важити чапля, якщо вона стане на дві ноги? (3кг)

2.Одне яйце може зваритись за 4 хвилини. Яка найменша кількість хвилин потрібна, щоб зварити 3 таких яйця? (4 хв)

3. Пара коней пробігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг кожний кінь? (20 км)

4. Брат зїв 2 цукерки, а сестра у 2 рази більше. Скільки цукерок з’їла їхня бабуся? (Бабуся не їла цукерок)

5. На дереві росло 67 груш. А на вербі на 23 груші менше. Скільки груш росло на вербі? (На вербі груші не ростуть)

Лідер читає повідомлення про планету – ранУ. (Слайд 13)

- Уран дуже схожий на Юпітер. Він майже у 4 рази більший за Землю. Температура на планеті -220-230˙С. В Урана є 5 супутників. Уран рухається навколо Сонця «лежачи на боці» та ще й обертається, як і Венера, у зворотному напрямку.

- Ми потрапляємо у зону метеоритного дощу. Одна із зірок посилає нам свої імпульси. Час повертатися додому. Але для цього членам екіпажів потрібно виконати самостійну роботу. Знайдіть у книжках-путівниках завдання №488.

Учні виконують самостійну роботу.

VІ. Підсумок уроку (Слайд 14)

- Вам сподобалася наша подорож?

- Чим вона вам сподобалася?

- Ми з вами відвідали не всі планети, це ми зробимо під час наступної подорожі.

VІІ. Домашнє завдання

489,490

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: Закріплювати знання учнів про співвідношення одиниць вимірювання площі та периметра, вміння знаходити площу та периметр прямокутника; вправляти у побудові геометричних фігур; закріплювати вміння знаходити значення виразів на сумісні дії; розвивати мислення, пам’ять, увагу, фантазію; виховувати культуру спілкування, взаємодопомогу, любов до математики; ознайомити учнів з планетами Сонячної системи; виховувати інтерес до астрономії.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти