Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Урок математики 3 клас за підручником О.Гісь "Задачі на різницеве порівняння"

Математика

Для кого: 3 Клас

27.08.2021

522

47

0

Опис документу:
Урок математики 3 клас за підручником О.Гісь Тема: Задачі на різницеве порівняння. Мета: Узагальнити й систематизувати уявлення про математичні задач на різницеве порівняння. Формувати та вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння. Розвивати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу. Виховувати старанність, товариськість; стимулювати цікавість до вивчення математики.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Задачі на різницеве порівняння.

Мета: Узагальнити й систематизувати уявлення про математичні задач на різницеве порівняння. Формувати та вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння. Розвивати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу. Виховувати старанність, товариськість; стимулювати цікавість до вивчення математики.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Перевірка домашнього завдання (с. 30, № 8, 9)

- Доведіть, що подана приклади кругові (№ 8).

- Поясніть, які цифри загубилися, порівняти вирази. (№ 9).

ІІІ. Каліграфічна хвилинка

- Назвіть число, більше 2, але менше 4. (3.)

- Яке число отримаємо, якщо запишемо поряд дві трійки? (33.)

- Що позначає кожна трійка у записі цього числа?

- Назвіть усі двоцифрові числа, що у своєму складі мають 3 десятки (у межах 100). Запишіть їх.

Перевірка: 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

ІV. Усні обчислення

· Назвіть пропущені числа. (Робота в парах.)

Доданок


2

34


3

33


71

8


Доданок

3


43

6


15

2

29


Сума

64

87


18

21


18


24


V. Усне опитування

- Як називаються числа при додаванні?

-Як називаються числа при відніманні?

- Як пов'язані дії додавання й віднімання?

-Як обчислити невідомий доданок?

- Як обчислити невідоме зменшуване?

- Як обчислити невідомий від'ємник?

- Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше за інше число?

- Покажіть опорну схему задачі з таким запитанням.

- Як називаються такі задачі?

- Наведіть приклад простої задачі на різницеве порівняння. Розв'яжіть її.

VІ. Оголошення теми і мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми будемо рлозвязувати задачі на різницеве порівняння, складати обернені задачі та досліджувати ці задачі.


VІІ. Робота по темі.

1. Актуалізація знання видів простих задач.

Колективне виконання задач №1 та №2.

-Які задачі містять слова-ознаки «на... більше», «на... менше»?

- Що невідомо у задачі на різницеве порівняння; на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць?

-Покажіть їх опорні схеми.

-Складіть із числами 28, 17, 32 задачі за кожною із розглянутих опорних схем.

-Що можна сказати про ці задачі?

-Які задачі є взаємно оберненими?



2. Формування вміння порівнювати вирази логічним способом (с.31, № 3)

Розв’язувати усно з коментуванням.

3. Актуалізація вміння розв'язувати прості задачі.

Колективне розв’язування задачі №4.

Подана задача аналогічна задачі №5, що розв'язувалась на попередньому уроці. Працюємо над задачею за пам'яткою; проводимо аналіз формулювання задачі й обираємо опорну схему.

Фізкультхвилинка

Задача №5. Один учень працює біля дошки, решта самостійно.

Склади вирази й обчисли їх. №6 ланцюжком.

4.Розвиток логічного мислення учнів.

Розгляньте «магічний» квадрат. Доведіть, що в порожній клітинці має стояти число 8.

Розв'язання

Якщо квадрат є «магічним», то сума чисел у всіх рядах, стовпчиках, а також діагоналях повинна бути однаковою. Знайдемо суми у рядах: 5 + 0 + 7 = 12; 6 + 4 + 2 = 12, число 12 є «магічною» сумою; 1 + х + 3 = 12, звідки 4 + х = 12, х = 12 - 4 = 8.

Або знайдемо суми у стовпчиках: 5 + 6 + 1 = 12, число 12 є «магічною» сумою; 0 + 4 + х = 12; звідки 4 + х = 12, х = 12 - 4 = 8.

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Що спільного в задачах, які ми сьогодні розв'язували?

  • Якого виду в них була проста задача, що має розв'язуватись останньою? (Це складені задачі на різницеве порівняння.)

  • Яке запитання має бути в таких задачах?

Розкажіть про результати власних навчальних досягнень, починаючи речення словами: «Я знаю...», «Я розумію...», «Я можу пояснити...», «Я вмію...», «Мені цікаво...», «Мені вдається...», «Мені ще слід попрацювати над...».

ІХ. Домашнє завдання

№7. Кругові приклади.

№8 Задача на логічне мислення.

№9 Виконати за бажанням.




Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.