Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Визначення освітніх труднощів першого рівня підтримки в освітньому процесі
»
Взяти участь Всі події

Урок математики 1 клас "Відкриваємо переставний закон додавання".

Математика

Для кого: 1 Клас

11.01.2021

391

61

0

Опис документу:
Урок математики для 1 класу НУШ розроблений до підручника С.О. Скворцової (с. 54).Тут учні ознайомлюються з переставним законом додавання та повторюють назви компонентів дій додавання. Урок відповідає віковим особливостям дітей. Урок- казка дає можливість дітям зустрітися з Зимою та виконати завдання сніжинок. Етапи уроку розвивають логічне мислення учнів, пам'ять, увагу школярів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема:Відкриваємо переставний закон додавання.

Мета: ознайомити з переставним законом додавання ;повторити вивчений матеріал з попередніх уроків; розширювати словниковий запас; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу школярів; забезпечити аналіз навчальної діяльності через застосування рефлексій «Твій настрій», «Опитування-підсумок»; стимулювати учнів до самовизначення в межах їх навчальної діяльності; забезпечити фізичний розвиток через використання фізкультхвилинки; виховувати інтерес до уроків математики.

Очікувані результати: див. календарне планування –с. 13

Тип уроку: урок-казка

Обладнання: запис девізу; Зима (малюнок); сніжинки з назвами завдань ; роздатковий матеріал – новорічні кульки, таблиця назв компонентів дії додавання; геометрична ялинка та іграшки для неї під час підведення підсумків; смайлики; сніжинки для учнів; https://youtu.be/bmPcailHMrc

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

Ми не відпочиваємо,

Ми працювати починаємо.

Наш девіз:

Не просто слухати, а чути

Не просто дивитися, а бачити.

Не тільки відповідати,

а й міркувати –

Дружно й плідно працювати.

  • Привітання.

Діти, у нас сьогодні незвичайний урок, до нас завітали гості. Привітайтеся з ними.

Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного, посміхніться. У вас на кожній парті є смайликі. Вони допоможуть нам зясувати,з яким настроєм прийшли ви сьогодні на урок. Оберіть та покажіть смайлика з таким настроєм , як у вас зараз. ( Діти обирають смайликів). (Також обираю смайлика і показую)

Майже у всіх гарний настрій, а щоб він став ще гарнішим потрібно сьогодні вам швидко, гарно працювати, бути уважними та зосередженими.

ІІ. Мотивація учбової діяльності.

  • Діти, скажіть, хто з вас любить красуню зиму?

  • Послухайте загадку і скажіть про що в ній йдеться!

Кружляє ніжно білий пух,

Міняє зайчик свій кожух,

Вдягає лиска рукавички,

Співають весело синички,

Ведмідь в барлозі вже дріма.

Яка пора скажіть? (зима)

- І сьогодні Зима завітала до нас на урок. Але завітала вона не одна, а взяла з собою у помічниці Сніжинки. Із далеких країн вона прийшла до нас. Ішла лісами і полями, днями і ночами, щоб подивитися. Як учні 1-го класу нашої школи знають і люблять математику.

- Діти, погляньте, наша дошка усіяна Сніжинками. Вони незвичайні, на них завдання, які ми повинні сьогодні розв’язати.

- Скільки всього Сніжинок? Ми повинні відкрити їх. Тож сміливо вибирайте свою Сніжинку. А тих, хто буде активним на уроці, буде добре працювати, Зима подарує новорічні іграшки

Тому:

Думаємо – швидко!

Відповідаємо – чітко!

Сидимо – правильно!

Пишемо – красиво!

ІІI. Актуалізація опорних знань учнів.

Хто? відкриє 1 Сніжинку. Усний рахунок ?

1. Математична розминка.

1. Порахувати від 1 до 10; від 10 до 1 – кількісною лічбою.

Порахувати від 1 до 10 – порядковою лічбою.

Який сьогодні день тижня?

Який він по порядку?

А який сьомий день тижня?

2. Гра «Розсели кульки у свої будиночки»

( На дошці приклади, а поруч кульки з числами- відповідями або компонентами дій, діти розв’язують приклад та знаходять кульку_відповідь і розміщують на своєму місці)

2 - 0 = 3 - 0 = 7 + 1 = 5 + 5 =

2 - 1 = 6 + 1 = 5 - 1 = 9 + 0 =

3. Хорові відповіді – «Веселі загадки»

* Вовченята-сіроманці

Чистять зуби рано-вранці.

Тато, мама, двоє діток.

Скільки їм потрібно щіток?

* Зайченят у зайця 7.

Треба їсти дати всім.

10 яблук заєць мав,

По одному дітям дав.

Скільки залишилось в нього?

Хто прийде на допомогу?

* 5 горішків на пеньку

Спочивало в холодку.

А вечірньої пори

Білка ще принесла 3.

Так до ранку й пролежали.

Скільки всіх горішків стало?

*З магазину кіт Маркіз

П’ять мішків зерна привіз

Каже: «Мало, ще поїду

За зерном після обіду»!

Та біда: зламався руль,

Кіт привіз мішків ще…0!

Запитаємо в дітлахів:

Скільки у кота мішків?

*Шість червоних мухоморів

На галявині росли.

Діти там гриби збирали ,

Мухоморів не взяли.

Мухомори дивувались:

«Ми даремно хвилювались!»

2 Сніжинка. Каліграфічна.

Зошит свій я відкриваю.

Навкоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати гарно,

До роботи я берусь!

З промінцем метелик встав,

Крильця сонцю показав.

Як уважно глянеш ти,

То побачиш цифру … (Три).

  • Зима хоче подивитися як ви пишете цифру 3, адже вона схожа на її букву

- Візьміть олівець і обведіть цифру, яку ви найкраще написали.

3 Сніжинка. Розважальна.

Фізкультхвилинка.( танці зігріванні) (https://youtu.be/bmPcailHMrc)

4 Сніжинка. Дізнайко.

ІV. Повідомлення теми, мети уроку.

Сьогодні на уроці математики ми повторимо назви компонентів дії додавання , а також з переставним законом додавання і покажемо Зимі як ми можемо швидко засвоювати новий матеріал.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення із назвами компонентів дії додавання. Робота з роздатковим матеріалом ( кульки)

- Покладіть на парту 3 зелені ялинкові прикраси і 2 сині. Скільки всього їх стало ? Чому?( Об’єднали всі фігури).

- Якою дією виконується об’єднання? ( Додаванням)

- Як називаються числа у прикладах на додавання ?

- Перше число – доданок, друге число – теж доданок, а число, яке отримали, виконуючи дію додавання,називають сумою.

- А тепер поміняйте наші іграшки – доданки місцями. Їх стало більше чи менше, ніж було спочатку?

- В математиці це називають переставним законом додавання і звучить він так : Від перестановки місць доданків сума не міняється.

5 Сніжинка. Книжкова.

Робота за підручником (с. 54 впр.2, 4).

Опрацьовуємо завдання 2 на дошці – робота з доміно, а 4 – усно.

(на дошці вивішені доміно із картону відповідно до завдання 2)

6 Сніжинка. Гімнастична.

Оченята роблять вправи:

Вліво, право, вліво,вправо,

Потім вгору, потім вниз,

На сусіда подивись!

V. Закріплення вивченого матеріалу.

7 Сніжинка. Робота в зошиті.(с. 50 –з.1)

  • Зима запитує , що ви одягаєте на руки, коли виходите на двір?

  • От і зараз нам потрібно зібрати пари рукавиць, щоб можна було вийти на двір.

8 Сніжинка. Ігрова: « Зроби гірлянду».

Учні об’єднуються у групи « Сніговики, Ялинки ». Їм потрібно розв’язати приклади на додавання, а нижче скласти приклад, переставляючи доданки. Кожна пара прикладів виконується на окремій частині гірлянди, а потім група збирає їх у одну цілу.

9 Сніжинка. Геометрична.

  • Наша Красуня - Зима запитує, а без чого не обходиться не один Новий рік? ( Без ялинки) Вона нам її подарувала за вашу роботу на уроці, але хоче, щоб ви назвали з яких геометричних фігур вона складається?(відповіді дітей)

  • VІ. Підсумок уроку

  1. Сніжинка. Підсумкова.

  • Наш урок закінчується.

  • Чи змінився ваш настрій? (Діти також показують смайлики з відповідним настроєм)

  • Чи вдалося нам відкрити всі Сніжинки?

  • Що нового ви взнали на уроці?

  • Яке завдання вам найбільше сподобалось?

  • Ви всі добре працювали, я дякую вам за роботу на уроці. Зимі також сподобалось як ви працювали . Вона хоче почути ваші враження від уроку та просить прикрасити нашу ялинку вашими іграшками, які ви отримали на уроці. Як ви думаєте досягли ми сьогодні вершини на уроці?А щоб показати це, ми прикрасимо нашу ялинку зіркою.


8

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.