• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Урок - мандрівка « Країна Весела Абетка» Звуки [ д ],[ д´], позначення їх буквою «д» (де). Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів. Зіставлення звуків [д] – [т]. Опрацювання тексту.

Урок - мандрівка « Країна Весела Абетка» Звуки [ д ],[ д´], позначення їх буквою «д» (де). Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів. Зіставлення звуків [д] – [т]. Опрацювання тексту.

Опис документу:
Урок-мандрівка з казковим героєм був проведений для ознайомлення учнів із звуками [ д ],[ д´],артикуляцією звуків, із буквою, яка позначає ці звуки; розвитку фонематичного слуху; вдосконалення техніки читання, навичок аналізу слів, їх звукового складу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок - мандрівка « Країна Весела Абетка»

Тема : Звуки [ д ],[ д´], позначення їх буквою «д» (де). Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів. Зіставлення звуків [д] – [т]. Опрацювання тексту.

Мета: ознайомити учнів із звуками [ д ],[ д´],артикуляцією звуків, із буквою, яка позначає ці звуки; розвивати фонематичний слух; вдосконалювати техніку читання, навички аналізу слів, їх звуковий, складовий склад; збагачувати активний, пасивний словник учнів; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, любов до рідного слова; виховувати любов до природи.

Обладнання: мапа країни «Весела Абетка», друкована буква Дд, склади букв для читання, квитки з літерами, індивідуальні картки літер, предметні малюнки, руханки, м’які меблі.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Повідомлення завдань уроку.

  • Діти, наша знайома Дюймовочка запросила нас до країни Весела Абетка, в казкове місто Читайликів.

  1. Складання слів із заданим злиттям.

  • Шлях до країни Весела Абетка пролягатиме через море Складів, гори капризних Звуків, ліси Друкованих літер.

  • Сьогодні в місті Читайликів свято – день народження однієї з букв. А якої букви, згодом дізнаєтесь.

  • Чи згодні ви поїхати на це свято? А на чому ми можемо туди поїхати?

  • Тож відгадайте загадку і дізнаєтеся на чому ми вирушимо туди.

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах

(Поїзд)

  • Отже, ми їдемо на свято поїздом.

  • А без чого не можна їздити в поїзді? (Без квитків)

  • Щоб купити квиток та зайняти своє місце в потязі, вам треба підійти, вибрати куб, зняти квіточку та прочитати на ній букви.

( Діти будують потяг і займають свої місця. Перший почитав і віддав квіточку вчителю. Другий читає свій склад, віддає квіточку і сідає за ним і т.д.).

  • Я зібрала ваші квитки. І ось що в мене вийшло. На що це схоже? (віночок)

  • Цей віночок і буде нашим подарунком букві на день народження з міста Читайликів.

  • Рушаймо до країни Весела Абетка.(Звучить мелодія руханки)

  • Ми їхали і дісталися до гір капризних Звуків. Щоб подолати ці гори, нам треба уважно виконати завдання. Тож прошу сісти за свої парти і уважно подивитися, що за літери лежать на ваших столах.

  • Я зараз буду показувати вивчені букви, а ви називатимете відповідний звук.

А О У Е И І

  • Ще раз назвемо звуки, які позначають ці букви.

  • Як їх називають? Чому ці звуки голосні?

  • Наступні звуки.( гра повторюється).

М Н Л Р В Т С К П

  • Які звуки вони позначають? Приголосні. Правильно, бо при їх вимові завжди в ротику бувають перешкоди: від неслухняного язичка, сторожких зубів, дбайливих губ.

  • Ми потоваришували з літерами. А зараз знову в дорогу.

ІІІ Вивчення нового матеріалу.

  1. Артикуляція звуків [ д ],[ д´].

  • Поїзд починає рухатися. Малята зручно вмостилися на свої місця. До міста Читайликів ще далеко, а тому треба трохи відпочити і послухати казку про новий звук, який утворив наш друг Язичок.

  • Повернувся якось Язичок додому з далекої мандрівки і зрозумів, що загубив ключа. Стукав, стукав у верхні дверцята. І сам здивувався: вийшла дзвінка пісенька – дддддддд.

  • О, ця пісенька схожа на пісеньку мого друга дятла.

Давайте і ми заспіваємо цю пісеньку.

  • От, веселий концерт у нас вийшов.

  • Який звук утворив Язичок? Звук голосний чи приголосний? Дзвінкий чи глухий?

  • Язичок наш має дім. Це наш -……(ротик). В слові дім теж є звук [д], але він не такий як в нашій пісеньці. Він м’який [д´].

  1. Розвиток фонематичного сприймання.

  • Гра «Світлофор»

  • Язичок вирішив з вами пограти. Перевірити , чи вмієте ви визначати його улюблені звуки [д], [д´].

На парті лежать картки з синім та зеленим кружечком. Якщо вчитель називає слово, в якому є твердий звук [д],то вони піднімають картку з синім кружечком. Якщо ж в слові чується м’який звук [д´], то картку з зеленим кружечком.

Дерево, садівник, Дмитрик, дуб, дім, диво, дятел, доміно, дим.

  • Добір учнями слів зі звуками [ д ],[ д´].

3.Робота з малюнками

  • Зверніть увагу на дошку. Там знаходяться малюнки предметів в назві яких сховався новий звук [д]. (Диван, відро, велосипед).

(Діти називають предмет і визначають місце вивченого звука: на початку слова, посередині слова, в кінці слова.)

  • Ці предмети є в будиночку нашої букви –іменинниці.

  • Ось так граючись ми з вами опинилися в місті Читайликів.

4.Руханка ( відео)

5.Ознайомлення з буквою Дд (де).

  • В місті Читайликів живе наша буква – іменинниця. Яка вона?

Подивись - маленький дім.

Буква Д – як дах над нім.

(показ букви)

  • ЇЇ ім’я Де. Давайте зробимо приємно нашій іменинниці, розфарбуємо її і подаруємо наш подарунок.

  • В слові подарунок теж є наш вивчений звук. (Визначення його місця в слові)

6.Утворення та читання складів з літерою «де».

  • На нашому шляху з’явилося море Складів. Щоб його подолати, нам треба побудувати місток зі складів до місця, де мешкає наша буква «Де». (Вчитель прикріплює склади , а діти їх читають)

Робота в парах

  • На цій вулиці всі будинки однакові. Щоб впізнати будинок нашої літери, треба відгадати загадки і виконати її завдання.

Відгадайте, діти,

Хто має носик - долото?

Ним комах з кори виймає

Про здоров’я лісу дбає. (дятел)

Іде від села до села, від міста до міста,

А з місця не зрушить. (дорога)

Хто входить і виходить,
Нам перший руку подає.
Ми стоїмо завжди при вході,
Нас у хаті кілька є.( двері)

  • А тепер у ваших загадках знайдіть і підкресліть знизу рисочкою літеру Де. (Діти піднімають руки, коли зробили, а вчитель перевіряє і хвалить)

ІV.Закріплення вивченого матеріалу.

- Ось перед нами чарівна іменинниця Де. Вона рада , що ми завітали до неї в гості. Дякує за гарні подарунки. Просить розважити її, бо вона дуже любить коли їй читають.

- Тож відкрили Букварики на ст. 90 і проспіваємо їй веселу пісеньку.

(внизу склади ст.90)

Читання стовпчиків слів ст.91 (вгорі)

  • Прочитали з вчителем.

1.Опрацювання тексту ст. 91

  • Дюймовочка теж пропонує нашій букві прослухати текст, який вона написала.

  • Читає вчитель.

2.Питання на розуміння прочитаного.

  • Що робили дорослі і діти?

  • Для чого садили дерева у дворі?

3.Висновок: Рослини прикрашають наші двори. Дерева очищають повітря і стають домівками для птахів. Тож бережіть рослини.

V. Підсумок уроку.

  • Наша іменинниця отримала від вашої роботи на уроці задоволення, у неї гарний настрій. А у вас який настрій? Покажіть мені смайликом.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!