Урок-майстер-клас «Плетення футболки» (9 клас)

Трудове навчання

Для кого: 9 Клас

25.09.2019

574

10

0

Опис документу:
Зміст уроку повністю відповідає вимогам начальної програми. Реалізовано такі принципи навчання: доступності; систематичності та послідовності; міцності засвоєння знань, умінь, навичок учнів; зв’язку навчання з життям; свідомості й активності учнів; емоційності навчання; а також принципи особистісно орієнтованого навчання – розвивальної допомоги і «свободи вміння».
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Креативне навчання – визначальна характеристика сучасної школи.

Майстер-клас «Плетення футболки»

(для учнів 9-х класів)

«Не махай на все рукою, не лінуйся і учись.

Бо, чого навчишся в школі, знадобиться у житті

Мета: надати практичну допомогу з розвитку уяви, фантазії, творчих здібностей в учнів, з формування естетичних смаків, у збагаченні своїх пізнавальних інтересів, стимулювати прагнення до пошуку власних оригінальних підходів до моделювання власного досвіду, забезпечити ріст творчої активності, поширити досвід роботи та напрацювання, сприяти поглибленню знань та вмінь.

Методи: розповідь, демонстрація наочності, бесіда, показ трудових прийомів, самостійна робота.

Дидактичні засоби: робочий зошит, презентація, зразки об’єктів праці (моделі).

Обладнання: телевізор, комп’ютер.

Інструменти, матеріали: ножиці, олівець, крейда, лінійка, клей, футболки.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок

Хід уроку

І. Організаційна частина

  • Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку, наявності робочого одягу.

  • Створення позитивного емоційного настрою.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

  • Вступне слово вчителя

В домі кожного з нас є речі категорії “шкода викинути”, які давно вийшли із вжитку, але продовжують пилитися у квартирі. Впевнена, у вас точно знайдеться щось з цього списку!

Всім відома фраза «Реставрація старих речей» (слайди 1-8)

Слайд 9

Не важливо, вирішили ви почати осіннє прибирання чи перебираєте свої запаси одягу, купа футболок повинна змусити вас посміхнутися. Існує безліч способів, за допомогою яких ви можете перетворити класичну футболку - від плетених аксесуарів до тканних пледів. В інтернеті є купа лайфхаків, які дозволяють вдихнути у всі ці непотрібності нове життя.

Те що можна зробити зі старих футболок, безперечно має запалити в вас натхнення і дати подумати, перш ніж ви затавруєте ці речі і віддасте поносити молодшій сестрі.

Отже, поглянемо на наступний слайд. Пропонуються вашій увазі варіанти перетворення (слайди 10-19).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (із практичним закріпленням)

  • Бесіда

На попередніх уроках ознайомились з різними видами виробів, конструкційними матеріалами з яких їх виготовляють, вторинною переробкою сировини, підбирали виріб, матеріали та інструменти для виготовлення, оцінюванням об'єкту проектування з використанням аналогів.

Сьогодні, спробуємо удосконалити моделі виробу шляхом використання теорії розв’язання винахідницьких задач.

Для того, щоб приступити до перетворення давайте ще раз згадаємо, які необхідні:

- матеріали та інструменти для виготовлення нової речі: лінійка, крейда, ножиці, клейовий пістолет,

- правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги й організація робочого місця. Первинний інструктаж з БЖ під час роботи з ножицями (Додаток)

Показ слайдів 20-23

  • Проведення хвилинки відпочинку

Рухи діти повинні виконувати, сидячи за партами

Треба, діти, нам хвилинку приділити відпочинку:

Простягніть вперед ви ніжки, потягніться, наче кішка,

Помахайте головою, мов не згодні ви зі мною.

Вправо, вліво поверніться, до сусіда посміхніться.

Від роботи відпочили? Знов приймаємось за діло!

ПОВ’ЯЗКА НА ГОЛОВУ

Технологія виконання

Процес виготовлення включає кілька етапів:

Послідовність виконання

Зображення

Потрібно взяти футболку і розкласти її на рівній поверхні. У центрі виробу потрібно вирізати дві смужки, ширина яких повинна бути приблизно 3 сантиметри. Кожна смужка повинна бути подвійною

Потім ці смужки слід добре розтягнути, при цьому їх не потрібно розгортати, так і утримувати два шари. При розтягуванні кінці загорнути.

Створити з однієї смужки петельку, а другу в своєму розпорядженні над нею, надаючи їй U-подібну форму, при цьому кінці повинні знаходитися зверху.

І виконуємо візерунок як на фото, ретельно затягуючи кожен кінець.

Вільні кінці потрібно звернути навколо голови, щоб правильно відміряти розмір пов’язки. Зайві сантиметри необхідно відрізати.

Вирізаємо з футболки невеликий шматочок тканини. Його потрібно розташувати під кінцями смужок. Акуратно нанести клей на тканину і загорнути її. Клей повинен висохнути. Пов’язка на голову готова.

  • Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів

  • Поточний інструктаж (індивідуальний, якщо необхідно)

IV. Рефлексія

  • Самооцінювання навчальних досягнень

Оціни себе, виставляючи по 3 бали за виконання вимог за наступними критеріями:

1

Самостійність роботи

2

Готовність до уроку (наявність інструментів, матеріалів, спецодягу)

3

Дотримання культури праці (не відволікала(в)ся на розмови, не залишала(в) робочого місця, не порушувала(в) правил безпеки праці, по закінченню роботи прибрала(в) робоче місце)

4

Якість виконаного виробу:

  • відповідність розмірів виробу заданим

  • відповідність форми виробу тій, що задана зразком

  • охайність виробу

V. Підбиття підсумків

  • Заключне слово вчителя

Нові знання обов'язково знадобляться в житті і надалі. Можна розвивати свої вміння та здібності, збагачувати знання з питання дизайну одягу.

Сьогодні на уроці ви виконали практичне завдання, яке надихнуло вас на свої власні творчі експерименти. Коко Шанель була б в захваті, глянувши на цей перероблений мотлох. Як бачите, трошки повороживши і не витративши на це багато грошей, можна подарувати речам друге життя!

А здобутий досвід допоможе вам під час виконання проекту «Нове життя старим речам».

Ось і скінчився наш урок

І зараз продзвенить дзвінок.

Я дуже рада за вас, діти,

Що ви змогли чогось навчитись.

Отож старайтеся й надалі,

Щоби нові скорити далі,

Щоб знов змогли чогось навчиться.

В житті, повірте, все згодиться.

V. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники

VІ. Домашнє завдання

VІІ. Прибирання робочого місця

Додаток

Інструктаж з безпеки життєдіяльності

під час роботи з ножицями

1.Загальні вимоги безпеки

1.1. Виконання інструкції обов’язкове для всіх учнів.

1.2. У разі травми (порізу) необхідно негайно повідомити вчителя.

1.3. Виконуйте лише ту роботу, яку доручив учитель.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Перевірте справність інструменту.

2.2. Зберігайте ножиці в певному місці

2.3. Ножиці повинні бути добре відрегульовані та заточені.

3. Вимоги безпеки під час роботи

3.1. Чітко виконуйте вказівки вчителя.

3.2. Кладіть ножиці зімкнутими вістрями від себе.

3.3. Передавайте ножиці кільцями вперед, тримаючи їх за зімкнуті леза.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Приберіть, заховайте ножиці у відповідне для них місце.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.