Урок "Людські чесноти. Дружба" 3 КЛАС

Я у світі

Для кого: 3 Клас

20.01.2020

528

18

0

Опис документу:
Закріпити уявлення учнів про поняття товаришування, дружних взаємин, взаємоповаги; спонукати їх до товаришування,допомогти усвідомити аспекти дружби у простих зв’язках і ситуаціях; розвивати вміння знаходити засоби для відстоювання власної позиції; виховувати чесність, щирість, бажання бути справжніми друзями.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Широківська школа № 1 ЗСО

Тема уроку:

Людські чесноти. Дружба.

Підготувала та провела:

Малишко О.А.

Людина серед людей

Тема уроку: Людські чесноти. Дружба.

Мета уроку: закріпити уявлення учнів про поняття товаришування, дружних

взаємин, взаємоповаги;

спонукати їх до товаришування,допомогти усвідомити аспекти

дружби у простих звязках і ситуаціях;

розвивати вміння знаходити засоби для відстоювання власної позиції;

виховувати чесність, щирість, бажання бути справжніми друзями.

Оладнання: асоціативний кущ (павутинка) «Дружба», полянка «Дружби», «Дерево

рішень», листочки для «Дерева рішень», роздатковий матеріал до гри.

Епіграф до уроку: Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

Народна мудрість

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь «Добрий день!».

Привітали гостей, що до нас завітали.

Хочу чути, чого б ви усім побажали?

Всім присутнім здоровя ми зичим й добра!

А тепер до роботи нам братись пора.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1. Прогнозування.

-Уроки бувають різні: сумні й веселі,цікаві та не дуже, творчі й звичайні. Дуже хочу, щоб ми сьогодні разом створили цікавий, змістовний, творчий урок. І тому пропоную вам дуже цікаву, потрібну і серйозну тему для розмови.

- Погляньте, сьогодні ви сидите за партою не так, як звичайно, а кожний зі своїм другом. Так здогадалися, про що ми сьогодні поговоримо? (Про дружбу).

2. Повідомлення теми уроку.

- Так, розмова буде про дружбу та друзів.

Земля в барвистому суцвітті

У часі й просторі летить.

Ти не один живеш на світі,

Один би ти не зміг прожить

- Є різні цінності в житті, але дорожче золота, сильніше бурі, міцніше сталі – ДРУЖБА.

3. Очікування

- Чого ж ви очікуєте, про що хочете дізнатися з сьогоднішньої розмови.

(Відповідь дітей)

-Я хочу дізнатися, що таке дружба.

- Я хочу дізнатися, хто такий друг.

- Я хочу дізнатися, хто може бути справжнім другом.

- Мені цікаво знати, які риси характеру притаманні справжньому другові.

- А тепер на своїх «листочках» запишемо, чого ви очікуєте від цього уроку і прикріпемо їх на нашому «Дереві»

- Наша розмова допоможе нам знаходити нових друзів і берегти старих.

III. Колективне обговорення питання «Що таке дружба»

  1. Діти пояснюють, як вони розуміють,що таке дружба.

  2. Словникова робота. За «Тлумачним словником»

Дружба це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив’язаності.

Дружити перебувати в добрих, приязних стосунках, підтримувати дружу, бути друзями.

  1. Пояснення прислівя- епіграфу уроку «Дерево міцне корінням, а людина – друзями».

  2. Складання асоціативного куща – павутинки

  • Закрийте, діти, очі і тихенько промовте слово «дружба». З чим асоціюється це слово? Давайте павутинку сплетем і слова до слова дружба підберем.

злагода

товариськість

єдність

ДРУЖБА заємовиручка

взаєморозуміння

допомога

турбота

співробітництво

  • Як пахне дружба?

  • З якою погодою можна порівняти дружбу?

  • Які б фарби ви підібрали, щоб намалювати дружбу?

  • Які якості повинен мати справжній друг?

  1. Відшукати відповідь на ці питання нам допоможе гра «Вибери слова»

Попрацюємо у парах

(Діти беруть конверти зі словами)

  • Прочитайте, будь ласка, ці слова. Виберіть лише ті якими можна охарактеризувати справжнього друга.

  • Отже, ми назвали риси характеру, які притаманні справжньому другові.

(На дошці вчитель прикріплює слова - що називають риси характеру справжнього друга).

6. Поляна Дружби.

- Погляньте на дошку. Кожна риса характеру відповідає якомусь кольору. (Зачитує вчитель). У вас на парті лежать пелюстки цих же кольорів. Виберіть 5 основних, на вашу думку, рис, які ви цінуєте у своєму другові і складіть із них квітку Дружби. (Діти працюють).

- Цими квітами прикрасимо нашу полянку.(Діти прикріплюють свої квіточки на дошці).

- Погляньте, якою різнокольоровою стала наша полянка.

- Які ж головні якості ви найбільше всього цінуєте в друга?

- Проаналізуємо цю таблицю, зробимо висновок.

- Чи легко бути другом?

(Ні, важко, так як потрібно самому бути хорошою людиною, мати ці якості. А це завжди не легко.)

Отже, «Хочеш мати друга – будь ним». Це мудре старе правило. Іншими словами, потрудись душею для людини, що поряд з тобою, умій сприйняти його радощі і розчарування, як свої особисті, подумай про те, як зробити його щасливішим, не пожалій для цього ні сил, ні часу.

Кожній людині потрібен друг. І не тільки в біді, але і в радості теж.

7.Читання та обговорення оповідання В. Сухомлинського .

- Чому заплакала Катруся?

- Хто викликав радість у Катрусі?

- Як ви гадаєте, чи стане Костя другом Катрусі?

- Які риси характеру для цього є у Кості?

«Розділене горе в половину менше, розділена радість удвоє більша» - говорить народна мудрість.

Фізкульт хвилинка

Дружно всі ми піднялись.

Вліво, вправо подивились.

Потім хутко повернулись.

Всім навколо посміхнулись,

Поплескали у долоні

І побігали як поні.

Хай лунає всюди сміх

Ми всі дружні, краще всіх.

Про дружбу говорили у всі часи. Про дружбу написані вірші, пісні, оповідання.

Багато прислівїв про дружбу ми вивчали на уроках читання, мови, курсу «Я і Україна».

8. Гра «Я – тобі, а ти – мені»

І допоможе нам їх згадати гра «Я – тобі, а ти – мені».

  • Дружба та братство - …………………………………...(дорожче багатства).

  • Друг пізнається ………………………………………………………...…( в біді).

  • Старий друг краще нових ………………………………………………....(двох).

  • Дерево міцне корінням, а людина ……………………………...……..(друзями).

  • Людина без друзів, що дерево без …………………………………… (коріння).

  • У дружби немає …………………………………………...………..……..( меж).

  • Сонце зігріває повітря, друг - ………………………………………….... (душу).

  • Найбільша з наук - …………………………………...……………..… (дружба).

  • Хороший друг міцніший від …………………………..…….. (камяного миру).

  • Друга шукай, а знайшов - ………………………………………...…....(бережи).

9. Робота за підручником.

а) Читання тексту «Жартома і всерйоз» с. 39.

б) Творча колективна робота з віршем «Що це значить не дружити» автор О. Сенатович (ст.. 39)

- Спробуйте змінити зміст висловлених у вірші тверджень «Що це значить – дружити»

Що це значить – всім дружити,

Жити не одинаком?

Нам дружити – це ходити

Всім дверима, не вікном.

Це з подружкою чи з другом

На перерві за столом

Розправлятись з апельсином,

Ласувати з ним разом.

Це дивитися на книжку,

Та не з видом камяним,

І насправді тишком-нишком

Не давати штурхани.

В школі вчитись і дружити

Це, повірте, все одно,

Що, розплющившись, сидіти

І дивитися кіно.

10. Робота за картками.

Як правильно дружити, прочитай

І частку не де слід додай.

  • ___ пропускай повз вуха поради і зауваження друга.

  • ___ повчай друга постійно, в усьому і всюди.

  • ___ допомагай другу в біді.

  • ___ критикуй його на людях.

  • ___ цікався захопленнями друга.

  • ___ підбадьорюй у час скрути.

  • ___ кепкуй з нього в гурті.

  • ___ сперечайся з ним на кожному кроці з будь-якого приводу.

  • ___ перебивай, коли він говорить.

  • ___ приділяй другові багато уваги.

Ці правила потрібні не тільки дітям, а й дорослим. Існує багато інших правил дружби, але це – основні. Якщо ви будете дотримуватись цих правил, то станете справжніми друзями.

11. Гра «Так» чи «ні».

Зіграти хочеться мені

З вами друзі в «так» чи «ні».

Вам питання задаю

Готуйте ж відповідь свою.

Відповідай, коли мастак

«Ні» чи «так».

Дружба залежить від довіри.

Дружба залежить від одягу.

Дружба залежить від характеру.

Дружба залежить від вихованості.

Дружба залежить від уміння тримати слово.

Дружба залежить від зачіски.

12. Робота в малих групах.

Обговорення проблемних ситуацій

І Група. Твій друг не виконав домашнє завдання і просить у тебе зошит, щоб списати. Як ти поведеш себе у цій ситуації?

ІІ Група. Твій друг не вміє грати в футбол і підводе команду. Як ти поведеш себе у цій ситуації?

ІІІ Група. До класу прийшла нова учениця. Як ви будете поводитися, щоб стати її другом чи подругою?

ІV Група. Твій друг здійснює поганий вчинок, і про це дізнаються усі. Як ти поведеш себе в цій ситуації?

13. Мімічна гімнастика.

Звичайно, дружба починається з посмішки. Вона повинна бути світлою і радісною.

Посмішка – це ключик до душі кожної людини, до розуміння один одного. Посміхніться. Радійте сьогоднішньому дню. Руку допомоги подають другові у важку хвилину. Друзі завжди йдуть, тримаючись за руки. Рука, відкрита долоня – символ дружби.

А зараз прикладіть свою долоньку до долоньки друга.

-Що ви можете сказати, яка рука друга? Скрепіть дружбу своїм теплом. Пронесіть тепло дружби через все життя. Будьте хорошими друзями, так як дерево міцне корінням, а людина – друзями.

Ось і підійшла до кінця наша колективна розмова.

Підсумок уроку.

-Спасибі, діти, всім за співпрацю. Всі ви старались, молодці! Дружіть між собою. Хай ваша дружба буде міцною.

В дорогу нам рушати час.

Це дружба поєднала нас

Бо ми всі діти молодці,

І друзі ми – рука в руці.

Звучить пісня «Справжній друг», муз. П. Савельєва, сл. М. Пляцковского.

СПРАВЖНІЙ ДРУГ

Дружба віддана не зламається

Не розклеїться від дощу й негод.

Друг в біді не лишить,

Добрим словом втішить,

Отакий він, незрадливий, справжній друг!

***

Ми посваримось і помиримось,

«Нерозлийвода», - кажуть всі навкруг.

Вдень чи ніч негожу,

Друг мені поможе,

Отакий він, незрадливий, справжній друг!

***

Друг завжди мене прийде виручить,

Він не жде подяк і не жде послуг.

Буть комусь в пригоді.

В будь-якій погоді

Ось що значить незрадливий, справжній друг!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.