Урок літературного читання. «Весна красна» (українська народна пісня). В.Чухліб «Журавлі - веселики».

Опис документу:
Мета: поглибити знання дітей про ознаки весни; про журавля як символ та оберіг України; формувати навички правильного та виразного читання; збагачувати словниковий запас; вчити читати текс в особах, декламувати вірші; розвивати мовлення учнів, образне сприймання навколишнього; виховувати любов і шанобливе ставлення до природи, пташок, рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Літературне читання

Тема: «Весна красна» (українська народна пісня). В.Чухліб «Журавлі - веселики».

Мета: поглибити знання дітей про ознаки весни; про журавля як символ та оберіг України; формувати навички правильного та виразного читання; збагачувати словниковий запас; вчити читати текс в особах, декламувати вірші; розвивати мовлення учнів, образне сприймання навколишнього; виховувати любов і шанобливе ставлення до природи, пташок, рідної мови.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: портрет В.Чухліба, виставка книжок В. Чухліба, ілюстрації весни і журавля, аудіозапис пісні «Весна-красна», таблиці для розвитку артикуляції, презентація до уроку.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Девіз уроку.

Дзвенить дзвінок,

Починається урок.

Будемо старанно працювати,

Щоб швидко та виразно нам читати!

2. Правила уроку.

Сидимо – рівно.

Слухаємо – уважно.

Працюємо – старанно.

Відповідаємо – чітко, швидко.

Вчимося – писати, думати, міркувати.

ІІ. Вправи на розвиток навичок читання.

- На уроці ми будемо багато читати, говорити, міркувати, тому давайте налаштуємо ваш артикуляційний апарат.

1. Дихальна гімнастика.

2. Чистомовка.

На – на – на – починається весна.

Оло – оло – оло – розквітає все навколо.

Ва – ва – ва – раптово визирне трава.

Шки – шки – шки – прилітають вже пташки.

Ни – ни – ни – розщебечуться вони.

3. Скоромовка.

Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.

4. Вправа «Перекладачі».

Переставте букви і прочитайте слова. Знайдіть зайве слово. Доведіть свою думку.

Аскатівл (ластівка)

Оволсей (соловей)

Борогець (горобець)

Уверальж (журавель)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Діалог «Весна».

2. Перевірка творчого завдання (вірші про весну, які діти склали самостійно вдома).

ІV. Мотивація теми уроку.

1. Вступне слово вчителя.

- Діти, а з чим у вас асоціюється слово весна? Давайте виростимо асоціативний кущ із словом весна (сонце, небо, зелень, трава, квіти, птахи, тепло).

V. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати тему «Уже повсюди йде весна» (слайд), ознайомимося з українською народною піснею «Весна красна» та оповіданням Василя Чухліба «Журавлі-веселики».

VІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1. Робота над українською народною піснею «Весна красна».

- Послухайте, як весну змальовано в українській народній пісні «Весна красна».

- Коли будете слухати, запам’ятайте, що весна принесла людям?

1) Читання вірша вчителем.

2) Читання вірша учнями мовчки.

- Як ви розумієте назву пісні?

3) Виразне читання вірша учнями.

4) Слухання пісні в запису.

2. Вправа «Мозковий штурм».

- Багато радості дарує людям весна. Але весна дарує радість не тільки людям.

- Як ви гадаєте, кому або чому ще весна несе радість? Доведіть свою думку. (Відповіді дітей.)

3. Загадка.

- Про кого ми з вами будемо читати зараз, ви дізнаєтесь, відгадав загадку:

Рівним строєм у небі летять,

Повертаються із чужини.

В отчий край птахи радо спішать,

В високості курличуть вони. (Журавлі.)

4. Розповідь про журавлів.

- Цей птах занесений до Червоної книги України (слайд). Журавель сірий – найвищий птах в Україні.

В Житомирській області створений Поліський заповідник, де і водяться ці красиві птахи. Летять журавлі трикутником – «ключем». Люди шанують журавлів за любов до Батьківщини. Тож і будують криниці із журавлями як символ та оберіг України (слайд)

5. Розповідь про письменника (слайд).

- Зараз ми познайомимося з оповіданням Василя Чухліба «Журавлі-веселики».

В.Чухліб народився у 1941 році на Чернігівщині. Закінчив Київський педінститут. Працював вчителем. Його твори друкувалися у журналі «Малятко». З оповіданнями і казками В.Чухліба ми вже знайомилися і будемо знайомитися ще (виставка книжок).

6. Робота над оповіданням.

1) Читання вчителем.

- При читанні зверніть увагу на те, як в тексті змальовано весну?

ФІЗПАУЗА (музична)

2) Словникова робота (слайд).

вітерець-пустунець

здолали

мусять

3) Читання оповідання учнями.

- Чому журавлів називають журавлями-веселиками?

4) Вибіркове читання.

- Знайдіть і прочитайте рядки, в яких описується, як летять журавлі.

- Прочитайте речення, у якому хлопчик вітається з журавлями.

- Знайдіть уривок – підпис до малюнка.

- Знайдіть у тексті речення (! ?) і прочитайте їх з відповідною інтонацією.

- Знайдіть речення , де сказано, які звуки линуть з височини.

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Прослуховування курликання журавлів (слайд).

2. Читання в особах.

3. Складання сенкану «Журавлі» (робота в групах).

1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Журавлі

Сірі, довгоногі

Летять, курличуть, журяться

Навесні повертаються на батьківщину

Птахи

ФІЗПАУЗА (для очей)

4. Прикмети, пов’язані з журавлями.

- Український народ дуже спостережливий. Він спостерігав за природою і складав різні прикмети. Журавлі теж згадуються у прикметах (слайд).

Журавлі летять у вирій низько – зима вже близько.

Летять журавлики один за одним – буде багато води та тепло.

Ранній приліт журавлів – на ранню весну.

VІІІ. Рефлексія уроку.

- Ось і закінчився наш урок. Мені б дуже хотілося почути від вас, діти, що нового ви дізналися на уроці? Розкажіть про це у «чарівний мікрофон».

Вправа «Мікрофон».

- Весна – це пора року, коли у пташок з’являються дітки. Тому, перебуваючи в лісі, на болоті, біля річки, пам’ятайте правила поведінки в природі.

ІХ. Домашнє завдання

С. 130-131, читання за особами.

4

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.