• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська література
  • Урок літературного читання у 4 класі .Тема: Вихопивсь дощик поміж заграв… Яким побачили дощ поет, письменник і художник? А. Малишко «Дощик», Ю. Ярмиш «Дрібний дощик» . Акровірш В. Довжика

Урок літературного читання у 4 класі .Тема: Вихопивсь дощик поміж заграв… Яким побачили дощ поет, письменник і художник? А. Малишко «Дощик», Ю. Ярмиш «Дрібний дощик» . Акровірш В. Довжика

Опис документу:
Мета: розкрити можливості художнього зображення одного природного явища різними способами . Вчити порівнювати твори , схожі за темою , різні за жанрами. Розвивати образне сприймання навколишнього , збагачувати активний словник учнів, розвивати уяву, уміння передавати під час читання настрій твору, удосконалювати навички правильного , свідомого, виразного читання; виховувати любов і шанобливе ставлення до природи рідного краю.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Вихопивсь дощик поміж заграв… Яким побачили дощ поет, письменник і художник? А. Малишко «Дощик», Ю. Ярмиш «Дрібний дощик» . Акровірш В. Довжика

Мета: розкрити можливості художнього зображення одного природного явища різними способами . Вчити порівнювати твори , схожі за темою , різні за жанрами. Розвивати образне сприймання навколишнього , збагачувати активний словник учнів, розвивати уяву, уміння передавати під час читання настрій твору, удосконалювати навички правильного , свідомого, виразного читання; виховувати любов і шанобливе ставлення до природи рідного краю.

Обладнання: Картки, роздатковий матеріал, підручник

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ . Перевірка домашнього завдання

  1. мозковий штурм

Який розділ ви вивчаєте на уроках читання?(сторінки книги природи)

чим є для людини природа?(джерелом мудрості і краси. Вражає своїм розмаїттям. Змінює настрій. Викликає добрі почуття )

Чи змогли нам це довести автори творів, що ми читали на минулому уроці?

Хто написав вірш «Яблука»?—Від чийого імені ведеться розмова —Прочитати вірш, передаючи захоплення красою осінніх яблук?

Як назвала свій вірш Ліна Костенко? (Здивовані квіти)

В якому значенні вжито цей вислів( у прямому чи переносному?

Чим були здивовані квіти? (Вчора літо , а сьогодні вже зима)

2.Прочитати вірш, передаючи зди­вування?

Катерина Перелісна написала вірш про заворожений сад. —Хто заворожив сад?( зима заворожи­ла сад)

Які зміни в природі відбулися за одну до6у?(Ще вчора квіти росли в садку, а сьогодні їх засипав сніг)

3. читання вірша

// Отже ми почули, як автори творів змогли донести до нас красу осінньої природи.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. вступне слово.

А сьогодні , використавши уяву фантазію, навички читання , ви спробуєте відкрити собі новий образ відомого явища природи.

2. загадки

По парам отримують картки

1) У річці купався, у хмаринці ховався,

Від блискавки-грому полинув додому.

На землю спустився на сто крапель розбився

2). Він скрізь: у полі і в саду,

А в дім не попаде,

І я тоді лиш з дому йду.

Коли вже він не йде

3) Його ім'я- лише з трьох літер.

Його провісником є вітер.

Ним хліборобу спеку марить.

Його дарують тільки хмари.

прочитайте загадку ( вибірково) Повідомте відгадку(вибірково)

Що спільного ви почули у відгадках? (Відгадка - дощ)

3.Акровірш

На дошці ще одна загадка. —Прочитайте її мовчки. —Хто помітив, де заховалася відгадка? —Як називаються такі вірші-загадки?
Двох ворон і галок трьох
Охопив переполох
Щось сипнуло, мов горох.
4. повідомлення теми уроку : на сьогоднішньому уроці ми поговоримо про дощ
5. Гра «Заміни вислів одним словом».

з громом і блискавкою - ………. (гроза)

Дощ дуже сильний - …………………(злива)

дуже дрібний, густий - ………. (мряка)

6. Читання слів – анаграм.

Прочитайте, як говорять про дощ.

Ібнийдр (дрібний) ийвкасал (ласкавий)

Бийнгри (грибний) зорийпро (прозорий)

Ийпартов (раптовий) псліий (сліпий)

Які ще назви дощу знаєте?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми прочитаємо твори українських письменників, які відкривають вам нові образи цього явища природи.

V. Опрацювання вірша А. Малишка «Дощик».

  1. Словникова робота

Андрій Малишко хоче розказати вам, яким він побачив дощ у вірші «Дощик». Перед читанням проведемо словникову роботу.

Слідкуйте, як я читаю слова. З’єднайте стрілками

Обрій – горизонт

Пущі - хащі, великий густий дрімучий ліс

Запрозорилися – стали прозорими

Водні гущі – велике зібрання води

Заграва – відблиск. Відсвіт заходу сонця

Закресати – вдаряти так, що йдуть бризки

Які ваші припущення . Про що написав поет у своєму вірші?

2. ВЧИТЕЛЬ ЧИТАЄ ВІРШ.

3. Прочитайте самостійно. Зверніть увагу на розділові знаки. Вони допоможуть вам вибрати правильну інтонацію читання.

Уточнимо ваші передбачення?

4. Аналіз поезії

Що ж описує поет у вірші? Які рядки вірша вказують, що дощик з’явився раптово? Знайти опис дощику. – Який колір переважає. А чому? Які слова вказують на ставлення автора до дощику?

5. Показ малюнків (на дошці).

Своє ставлення до цього вірша ви виразили малюнками.

6.Повторне читання вірша вголос ( 2- 3 учня по пару рядків)

7..Виразне читання вірша.

// Вдома навчитися читати цей вірш виразно

ФІЗХВИЛИНКА

Хмарка сонечко закрила

Слізки срібнії зронила

Ми ті слізки пошукаєм

У травичці позбираєм.

1, 2 , 3 ти ці слізоньки збери.

8.Робота з ілюстрацією.

Розгляньте малюнок на с. 56. Яким зображено дощ? Порівняйте малюнок з віршем. Що помітили? Отже, художник зобразив дощик у вигляді істоти. Він пустоголовий (про це свідчить погляд), радий, що вибрався із хмарки.

// Отже, - що читали? – Хто автор? (Ми читали поезію А.Малишка)

VІ. Опрацювання твору Ю. Ярмиша «Дрібний дощик».

Юрій Ярмиш сьогодні дарує вам прозове оповідання «Дрібний дощик».

Від чийого імені автор розповідає?

  1. Учні самостійно читають текст.

  2. Відтворюють зміст прочитаного за запитаннями:

До кого звертається оповідач? (До Дощику, до Сонечка. До Веселки)

Слухаємо текст. – визначте хто в тексті звертається до дощику?

Зверніть увагу у цьому тексті багато окличних речень, це вказую що ці речення потрібно читати зі змінною інтонацією.

  1. Перечитуємо текст ЛАНЦЮЖКОМ

4. Вибіркове читання

Скажіть яким видався Дощик авторові? (Дурненьким, Набридливим, Прохолодним)

З якими словами оповідач звертається до Сонечка, Дощика, Веселки, Матусі.? Знайдіть в тексті

Як ви розумієте слово набридливий? (такий, що йде довго, можливо, навіть кілька днів)

Прочитайте, чому оповідач називає Дощик дурненьким? (прохолодним, набридливим)

5. асоціативний кущ

Які асоціації виникають коли чуєте слово «Дощ»?

//Домашнє завдання : навчитися читати текст виразно.

// Давайте підсумуємо. Образ дощику нам допомогли уявити ЗАГАДКИ, АКРОВІРШІ, АНОГРАМИ, поезія Андрія Малишка, проза Юрія Ярмиша.

VІІ. Прислівя і приказки про дощ.

Як у травні дощ, надворі, то восени хліб у коморі.

Як сіно косять, то дощів не просять

VІІІ. Підсумок

- Яке завдання ми ставили на початку уроку? - Чи досягли ви мети? – Що цікавого ви відкрили для себе про дощик?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00