Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Арттерапія для внутрішньо переміщених дітей за методикою «Моя тварина-захисник»
»
Взяти участь Всі події

Урок літературного читання "Не загубив,а знайшов"

Літературне читання

Для кого: 4 Клас

16.01.2022

73

3

0

Опис документу:

Робота над оповіданням В.Сухомлинського "Не загубив,а знайшов"

Розробка уроку містить інноваційні форми роботи:роботу в групах,роботу в парах,самоналаштування,незавершене речення,саморефлексію.

Мета уроку : розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях Василя Сухомлинського;ознайомити з його оповіданням «Не загубив,а знайшов»;удосконалювати навички свідомого виразного читання,вчити аналізувати прочитане,оцінювати вчинки дійових осіб,визначати головну думку твору;розвивати зв’язне мовлення,творчу уяву;формувати ціннісне ставлення до праці,наполегливість.

Перегляд
матеріалу
Отримати код





Літературне читання 4 клас

Найдорожча знахідка

В.Сухомлинський «Не загубив ,а знайшов»





Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Турлай О.Ю.





Мета: розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях Василя Сухомлинського;ознайомити з його оповіданням «Не загубив,а знайшов»;удосконалювати навички свідомого виразного читання,вчити аналізувати прочитане,оцінювати вчинки дійових осіб,визначати головну думку твору;розвивати зв’язне мовлення,творчу уяву;формувати ціннісне ставлення до праці,наполегливість.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ми розпочинаємо урок,а на уроці ми:

Уважні!
Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

Самоналаштування.Для того,щоб налаштуватись на позитивну творчу роботу пропоную сісти рівно ,покласти руки на парту і промовляємо:

Я- особистість творча.

Я –думаю,аналізую

Я – висловлюю свої судження

Я – хочу знати


ІІ. Вправи на підвищення швидкості читання і розвитку мислення.

Мовленнєва розминка. Щоб гарно працювати, давайте ми з вами проведемо мовленнєву розминку, потренуємося у швидкому і виразному читанні.

1.Чистомовка.

2.Гра «Віднови прислів’я»

- без охоти – нема роботи

- маленька праця краща за велике безділля

- недаром говориться,що діло майстра боїться

- праця чоловіка годує,а лінь марнує

- на дерево дивись ,як родить, а на чоловіка,як робить.


ІII. Мотивація навчальної діяльності .Повідомлення теми та мети уроку.

Вступне слово вчителя. В.Сухомлинський.

-Що вам відомо про його життя чи творчість?

1.Біографічна довідка

- Василь Сухомлинський – видатний український педагог,письменник і публіцист. Батько його,Олександр Омельянович, працював по найму як тесляр і столяр.Мати- Оксана Юдівна вела домашнє господарство,ткала полотно,фарбувала його,шила одяг не лише для своєї сімї , а й односельцям.Гарно вишивала.Багато уваги приділяла вихованню дітей.Учила добра,чесності,людяності.Довгими зимовими вечорами за прядивом чи шитвом розповідала дітям казки.цікаві історії,читала книжки.Учився Василь добре,старанно,любив читати,гарно малював.Щоб зібрати гроші на книги ,фарби,зошити,разом з однолітками та братами ходили посівати та щедрувати. У дитячому садочку,який був у селі,на період літніх канікул йому доручили бути помічником вихователя.Він доглядав малюків,розповідав їм казки,читав книжки,проводив цікаві ігри.Тому вибір професії ьув не випадковий.

Сьогодні ми знову повернемось до творів В.Сухомлинського.Тема сьогоднішнього уроку «Найдорожче знахідка.В.Сухомлинський «Не загубив,а знайшов» Чи можете ви, почувши тему уроку,сказати про що буде йти мова? Наш урок буде незвичним, ми з вами будемо працювати так,щоб ви самостійно могли визначити, що є найдорожчою знахідкою?Оскільки наш урок є не зовсім звичайним пригадаймо правила роботи на уроці і працюватимемо відповідно до них

1.Брати активну участь на кожному етапі уроку

2.Говорити по черзі

3.Правило піднятої руки

4.Слухати своїх однокласників

5.Зробити свій внесок у результат роботи

Діти, ви всі маєте батьків, маєте хороші дружні родини.Усі члени вашої сімї – то найрідніші найдобріші люди, які приголублять і дадуть слушну пораду.Кожна сімя має свої традиції,звичаї,обряди.Кожен член сімї має свої обов’язки. Складнішу роботу дорослі виконують самостійно, а щось доручають вам.

3.Завдання для дітей.

Пригадайте кілька ситуацій, коли батьки вам давали певну роботу,завдання?Пригадайте, якою була ваша реакція на такі доручення?

4. Гра «Незавершене речення»

«Коли батьки дають мені якісь складні завдання,я відчуваю…»

Гнів-гордість-смуток-турбота-зацікавленість-соромязливість-злість-здивування-інтерес-переляк-сором-тривога-завзятість-нудьга-сміх-сором-тривога-захоплення-подив-задоволення

5.Запитання

- чи завжди діти слухають батьків та з готовністю допомагають їм?

- якщо ні, то чому?

- Які завдання викликають у дітей ентузіазм та бажання допомагати, а яких завдань діти намагаються уникнути?

- Як ви вважаєте,які з ваших відповідей є найціннішими?

Найціннішими є ті, які є щирими.Навіть якщо вони не подають вас у вигідному світлі.Ми з вами вчимося бути об’єктивними і до себе, і до інших.Сильною рисою людини є її вміння визнавати свої слабкі сторони.Тому кожен про себе може здійснити аналіз того,наскільки ваші відповіді відповідають дійсності.


V.Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

1.Робота над текстом оповідання В. Сухомлинського «Не загубив , а знайшов»

Вчитель. Сьогодні ми маємо можливість познайомитись з персонажем твору,хлопчиком,який,можливо,є вашим ровесником, з яким трапилась цікава історія. Оскільки на початку уроку я вас попереджувала, що наш урок незвичний, тому початок оповідання записаний на аркушах, а продовження є в підручнику.

2.Читання оповідання вчителем (не до кінця).Чи уважно ви прослухали ми побачимо після гри

Гра «Карусель»

  • Чи сподобалось вам оповідання?

  • Які почуття воно у вас викликало?

  • Над чим примусило задуматись?

  • Чи можете ви визначити площу поля, яке повинен був скопати хлопець?

3.Інтелектуальна хвилинка. Словникова робота.

Пояснення лексичного значення слів.

Приловчився- знаходити спосіб виконання якоїсь дії,досягнення якоїсь мети

Попервах-спочатку

4.Читання тексту в ролях

Самоаналіз.Кожен учень оцінює своє читання за трьома критеріями за 12 бальною шкалою.-спосіб-темп-інтонація

5.Фізкультхвилинка «Настрій»( порухайтесь по класу так ,наче вас болить зуб,так, наче наша підлога гаряча-гаряча, так ,наче вам щойно подарували смартфон)

6.Робота в групах.Діти об’єднуються в групи

Працюють сьогодні три групи,але завдання одинакове для всіх груп:пропоную вам знайти три варіанти ймовірної відповіді батька на запитання сина : «А .що ж я знайшов,тату?»

(Якщо немає точних відповідей можна задати уточнюючі запитання)

7.Запитання

- що найчастіше звучало у ваших відповідях?

- чи можете ви,проаналізувавши ,відповіді всіх груп,сказати мені,якою ж є головна думка твору?

- що ж є тією «найдорожчою знахідкою?»

- чому так важливо розвивати вміння?

- чи можемо ми говорити про вміння працювати на уроці?

- чи хотіли б ви дізнатись,що мав на увазі В.Сухомлинський?

8.Аналіз тексту у підручнику

Діти читають завершення тексту у підручнику

-чи передбачали ви таке завершення оповідання?

-які слова є головною думкою твору

-чи є це оповідання повчальним?Чого воно вчить?

Самоаналіз роботи в групах

-чи всі були почуті під час роботи в групах?

-наскільки точним,влучними були ваші напрацювання в групі?

-чи був цінним ваш внесок в роботу групи?

9.Аналіз змісту з елементами вибіркового читання

-скільки років виповнилось синові?

-як почувався син?

-що сказав йому батько?


6.Ланцюжок запитань

Цікаво , чи зможуть наші хлопці дати повні відповіді на запитання до тексту, які задаватимуть дівчата?

VІ.Рефлексія

На дошці є дерево з листочками .На партах у дітей яблучка з незавершеним реченням.Учні завершують речення і прикріплюють до дерева

  • Сьогодні я зрозуміла,що…

  • Сьогодні я отримала підказку,яка знадобиться мені в майбутньому.І ця підказка про те,що…

  • Найважливішим для мене сьогодні на уроці було…

Вчитель. Вміння працювати – це дерево,а діла- плоди.То ж ростіть діти працьовитими,старанними,сумлінними і хай нікому з вас не доведеться червоніти за власні лінощі.

VІІ. Підсумок уроку.

Вчитель.Дякую за активну працю на уроці.Мені дуже приємно, що ви вмієте озвучити власні усвідомлення та робити висновки.Оцінені ви будете кожен індивідуально.

VІІІ.Домашнє завдання

Хлопці – виразно читати оповідання

Дівчата- скласти план оповідання

Урок закінчено.До побачення! До наступної зустрічі!


.










Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.