Урок літературного читання. "Не роби іншому того, чого сам не любиш. Іван Франко «Лисичка і Журавель»

Опис документу:
Матеріал уроку направлений на те, щоб вчити дітей визначати дійових осіб; давати їм елементарну характеристику; встановлювати послідовність подій за сюжетом казки; закріплювати вміння працювати в парах, аналізувати, правильно оцінювати поведінку персонажів; формувати навички правильного й свідомого читання; розвивати пам'ять, мислення, увагу; виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність, порядність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Не роби іншому того, чого сам не любиш. Іван Франко «Лисичка і Журавель»

Мета:вчити дітей виділяти в тексті дійових осіб; давати їм елементарну характеристику; встановлювати послідовність подій за сюжетом казки; закріплювати вміння працювати в парах, аналізувати, правильно оцінювати поведінку персонажів; формувати навички правильного й свідомого читання; розвивати пам’ять, мислення, увагу; виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність, порядність. 

Методично-дидактичне забезпечення: «Пошукові таблиці з читання», малюнки тварин, маски тварин, картки, презентація-супровід до уроку

Тип уроку: урок нових знань

Хід уроку

І. Етап орієнтації

  1. Організація класу

Ось дзвінок нам дав наказ:

«До роботи швидше в клас!»

Отож ми часу не гаймо,

Урок наш розпочинаймо!

  1. Актуалізація опорних знань учнів

  • Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- До якого уроку ви приготувалися? (до уроку літературного читання)

- Скажіть, будь ласка, а що ви робите на уроках літературного читання? (вчимося читати виразно правильно, відповідаємо на питання, складаємо питання, розвиваємо мовлення, переказуємо, вчимося розрізняти зло і добро)

- Давайте спрогнозуємо, яким буде наш урок. Прочитайте слова

цівийка (цікавий)

севелий (веселий)

зміснийтов (змістовний)

вчальпоний (повчальний)

- А якими для цього слід бути?

ниактивми (активними)

нидружми (дружними)

нянислухми (слухняними)

миуважни (уважними)

  • Мовна розминка

  • Який розділ ми розпочали опрацьовувати? (казки українських письменників)

  • Як по-іншому можна назвати казки, які написані автором? (авторські казки)

  • Гра «Друкар» Спробуйте надрукувати тему нашого розділу

и

ц

а

г

е

ш

ї

в

с

щ

о

х

к

ф

у

і

н

п

з

л

р

т

ь

я

м

  • Вправи на постановку дихання

«Задми свічку», «Понюхай квіточку», «Попий чай з блюдечка», «Подми на кульбабку»

  • Робота над скоромовкою

На болоті журавель

Цілий день збирав щавель.

Назбирав собі на борщ,

Та якраз вперіщив дощ.

  • читаємо повільно, весело, сумно, тихенько

  • усі разом

  • Читання слів на «картках-блискавках»

Франко

Іван

збірка

казка

3. Перевірка домашнього завдання.

  • На минулому уроці ми знайомилися з українським генієм Іваном Франко.

  • Зараз перевіримо наскільки ви були уважними. Візьміть смужки паперу і ручки. Я читаю речення. Якщо ви згодні, ставите «+», якщо ні – «-».

Іван Франко народився в сім'ї музиканта. (-)

Маленький Івась був обдарованим від природи і не мав труднощів у навчаннні. (+)

Особливе місце у творчості Івана Франка займають твори для дітей. (+)

Автор написав близько 100 казок. (-)

Збірка, до якої ввійшло 20 казок, називається «Коли ще звірі говорили». (+)

Більшість творів мають за основу тільки українські народні казки. (-)

Перевірте свої відповіді за ключем на екрані

-, +, +, -, +, -.

  • Хто виконав завдання безпомилково? Покажіть знаком «так». Я сподіваюся, що прагнення до знань допоможе наступного разу усім вам показати знак так.

ІІ. Етап проектування

1. Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні на уроці ми будемо опрацьовувати казку, яка увійшла до збірки Івана Франка «Коли ще звірі вміли говорити».

  • Щоб дізнатися яка казка, пропоную відгадати загадки

У кущах вона ночує

І на зайчика полює.

Вся руденька ця сестричка,

А зовуть її … (Лисичка)

Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів, обід приніс.

Смачних жабеняток

для своїх маляток. (Журавель)

(на дошку кріпляться ілюстрації тварин)

Тож, тема уроку «Іван Франко «Лисичка і Журавель».

2. Постановка завдань

Ознайомлення з планом уроку

  • Слухання казки

  • Словникова робота

  • Фізкультхвилинка

  • Читання казки

  • Аналіз змісту з елементами вибіркового читання

  • Читання в особах

  • Визначення мети казки

  • Рефлексія

ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності

  1. Перше читання

    • Відкрийте підручники на сторінці 68. Зараз ви прослухаєте казку, слідкуйте, будь ласка. Проблемне питання: «Скільки дійових осіб у казці? Чим пригощали друзі одне одного?» (Слухання аудіозапису.)

  1. Словникова робота

  • Робота в парах

  • На партах лежать картки. До слів лівої колонки дібрати відповідні тлумачення з правої колонки. Поєднайте лінією.

Призволяйся –

Облизня спіймавши –

Зареклася –

Заприятелювали –

дала обіцянку не робити чогось

затоваришували, стали друзями

пригощайся, їж

залишитися ні з чим

  • Щоб я могла вчасно вам допомогти, сигналізуйте, будь ласка, чи згодні ви?

  • Робота над важкими для читання словами

!

вг_щу

встр_млює

р_зсердилася

«о»

?

д_ібненько

п_ипрошує

к_утиться

випо_ожнивши

«р»

  • Читаємо відповідно розділового знаку.

  • Фізкультхвилинка.

Все у лиски вже в порядку.

Вийшла лиска на зарядку.

Лапки вгору, лапки вниз,

Й роззиралася геть скрізь.

І на місці поскакала,

І вставала, й присідала.

Головою покрутила,

Вітрячка вона зробила,

Потім лапки опустила

І взялась собі до діла.

  1. Читання казки вдруге

  • с. 68-69 – «ланцюжком»;

  • с. 70 – «бджілками»

  1. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

  • Прочитайте як Лисичка запрошувала Журавля в гості. Чи щирими були її слова? Доведи думку.

  • Як Лисичка поводилася під час обіду зі своїм гостем? Як ви оцінюєте її дії?

  • Чому Журавель так пригощав Лисичку?

  • Чи залишилися герої казки друзями?

  1. Встановлення послідовності подій

  2. Читання в особах (надягаю маску…)

ІV. Етап підсумковий

  1. Підсумок уроку

    • Дамо характеристику дійовим особам.

    • Робота з прислів’ями

  • Чи можна назвати казку «Не роби іншому того, чого сам не любиш»?

  • На вашу думку, чи можна назвати казку «Не роби іншому того, чого сам не любиш»? Аргументуйте. Я з вами згодна.

  • Пропоную внести корекцію у тему уроку, додавши це прислів’я.

    • Визначення мети казки

  • Чого навчає ця казка? (Бути гостинним, люб’язним, уважним, поважати друзів, цікавитися уподобаннями друга, а головне поступати так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе.)

2. Домашнє завдання

с.68-70 читати, переказувати. Творче завдання: зверніться до героїв з порадою, як їм продовжити товаришувати; намалюйте ілюстрацію

  1. Оцінювання учнів

  2. Рефлексія навчальної діяльності

Дружіть із казкою, малята,

І між собою теж дружіть.

Бо з друзями завжди цікаво

І веселіше в світі жить.

Урок закінчено.

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.