Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Порядок передавання документів на зберігання до архіву закладу освіти
»
Взяти участь Всі події

Урок-квест з природознавства: "Знай! Люби! Бережи!

Природознавство

Для кого: 3 Клас

23.03.2019

2879

215

0

Опис документу:
Матеріал призначений для вчителів початкових класів, в пошуково-ігровій формі підбираються підсумки за темою "Тварини", матеріал до уроку добирали самі учні , користуючись інтернетом, енциклопедіями, довідниками. Урок має меті не лише узагальнення та систематизацію знань, а й спонукає до пошуку, бажання досліджувати, виходити за рамки шкільного курсу природознавства.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Підготувала

вчитель початкових класів

Запорізької ЗОШ I – III ступенів № 1 4

Леонова Наталія Анатоліївна

Тема: Знай, люби, бережи

Мета: узагальнювати та систематизувати знання учнів з теми; закріплювати основні поняття і терміни, вміння описувати тварин різної групи, визначати їх істотні ознаки, уявлення о ланцюгах живлення; формувати різностороннє уявлення про світ тварин, про їх значення у природі і цінності для людини, розвивати уміння встановлювати причинно-наслідкові звязки, розвивати комунікативні здібності, уміння порівнювати й узагальнювати; спостерігати, робити висновки; розвивати уяву, мислення, виховувати любов та бережливе ставлення до природи, бажання захищати тварин від знищення, допомагати їм.

Епіграф: 3 пр_р_д ж_ в_ в др_жб_ ,

Т_ б_д_ в_н_ т_б_ в сл_жб_.

(З природою живи в дружбі,

То буде вона тобі в службі.)

  • Сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож. Вона буде не зовсім звичайною. Ми дізнаємося багато цікавого про ліс та його мешканців. Допоможе нам мандрувати карта, яку ви бачите на дошці.

1. Гра «Розташуй - но»

Кожна команда отримує картки з назвами живої природи, неживої природи, та предмети виготовлені людиною. 1 команді треба вибрати картки з назвами живої природи, 2 команді треба вибрати картки з назвами неживої природи, 3 команді треба вибрати картки з назвами предметів, виготовлених людьми.

На виконання – 1 хвилина

(сонце, рибка, місяць, зорі, шафа, крейда, птах, людина, око, хвіст, стіл, стіл, їжак, олівець, сірники, рука, земля, папір, книга, хлопець, лимон, волосся, учень, двері, повітря, літак...)

2. конкурс «Загадковий»

    Не цар, а в короні,

Не вершник, а зі шпорами,

Не сторож, а всіх будить.

(Півень)

    Попереду п'ятачок,
    По заду гачок,
    Посередині спинка,
    А на ній шерстинка.

(Свиня)

    Крила є, а не літає;

Ніг нема, а не наздоженеш.

(Риба)

    Нитку старий тягне,
    А на клубок не мотає,
    Тканину собі тче,

А одяг не шиє.

(Павук)

    Не кравець, а все життя
    3 голками ходить.

(Їжак)

    Сірий, зубатий, Полем нишпорить,

Телят, овець шукає.

(Вовк)

    Що за звір лісовий

Встав, як стовпчик, під сосною? Він стоїть у траві –

Вуха більші голови.

(Заєць)

    Літом наїдається, зимою висипається.

(Ведмідь)

    Уночі гуляє, а вдень спочиває,

Має круглі очі, бачить серед ночі.

(Сова)

    Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мушок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує.

(Ластівка)

    Не мотор, а шумить.

Не пілот, а летить.

Не змія, а жалить.

(Бджола)

    Хто на собі свою хату носить?

(Черепаха, равлик)

    Хто таку тварину знає:

Губить хвіст, коли втікає.

Не шукає й не пита,

Хто знайшов її хвоста,

Бо секрет для себе має –

Хвіст швиденько відростає.

(Ящірка)

  • Як можна назвати їх одним словом?

  • То ж ми рухаємося по стежці „Т"

2 конкурс «Скоромовка»

Щоб дорога була легкою, розучимо скоромовку.

Цап до цапа в гості йшов,

Цап дороги не знайшов.

3. Гра «Додай слово»

Вчитель читає питання, команди відповідають, хто швидше. Виграє та команда, яка відповіла на більшість запитань.

- Наука про тварин...(зоологія).

- Тварини, у яких 6 ніг.. (комахи).

- Тварини, тіло яких вкрито слизькою лускою... (риби).

- Тварини, тіло яких вкрито пірям… (птахи).

- Тварини, тіло яких вкрито шерстю… (звірі).

- Тварини, які харчуються рослинною їжею називаються …(рослиноїдними).

- Тварини, які живляться іншими тваринами...(хижими).

- Тварини, які живляться і рослинами і тваринами… (всеїдними).

- Тварини, тіло яких вкрите мякою, вологою шкірою…(земноводні).

- Тварини, яких люди розводять і використовують у своєму господарстві… (свійськими).

«Хвилинка – цікавинка»

  • В Індії живе павук який може не їсти 18 років.

  • Жирафа - найвища тварина світу (15м).

  • Синиця за добу з'їдає стільки, скільки важить сама.

  • Одна сова з'їдає за літо 1000 мишей, зберігаючи 1000 кг зерна.

  • Орел з-поміж хмар бачить ховрашка, а корольок бачить мишку.

  • В Америці росте найвище дерево на Землі - секвоя, яке в заввишки як 30 поверховий будинок, а товщина стовбура 9 м.

  • Найкращій будівельник серед тварин - бобер. Він валить невелике дерево за 2 хвилини. Хату будує на березі водойми, а вхід до неї робить

під водою.

4 конкурс «Що я їм?»

Ми потрапили до лісової їдальні. Треба з'єднати тварин з їх їжею.

синиця кора дерев

метелик пилок квітки

гриби

малина

білка

заєць

ведмідь

гусінь

Фізхвлинка «Ти жирафа знаєш?»

(слона, зайчика, бичка)

(Діти показують тварин рухами)

5 конкурс «Впізнай мене»

Галявина лісового судді чекає на нас. Треба з'ясувати, від кого ці скарги.

Скарга № 1.

«Сама знаю, що не красуня я. Деякі люди не терплять моєї присутності, намагаються втекти, а то ще й камінці жбурляють. За що? Не всім же бути гарними? А користь від мене велика». (Жаба)

Скарга № 2.

«Зі мною пов'язана назва першого весняного місяця. Я дарую людям дуже цілющій, смачний напій. А люди зловживають цим, шматуючи і ріжучи мій стовбур. I я після цього гину. А могла б принести ще багато користі». (Береза)

Скарга № 3.

«Ми дуже образилися на людину. Ловлять нас усі кому заманеться: і дорослі, і діти. Дуже шкода, що ми народилися такими красенями! Але люди не розуміють, що красиві ми лише на волі, у польоті. От птахи нас ніколи не зачіпають. Яскраві плями на наших крилах попереджають птахів: до нас краще не доторкатися, тому що ми неїстівні». (Метелики)

6 конкурс «Знайко»

Кожна команда витягує конверти з запитаннями. На підготовку відповіді 30 сек. На відповідь 30 сек.

- Чому тварини діляться на хижих, всеїдних, рослиноїдних?

- Як тварини готуються до зими?

- Які звірі не впадають в сплячку? Чому?

- Яке значення комах у природі?

- Чим рослини відрізняються від тварин? (всі живі організми дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають)

- Чим живі організми відрізняються від предметів неживої природи?

- Яке значення тварин у природі і житті людини?

- На які пять царств поділені усі живі організми? (Рослини, тварини, гриби, дробянки, віруси)

- Для чого створюють заповідники? Навести приклади.

- Доведи, що тварини це живі організми.

6. Гра «Відгадай тваринку»

Вчитель читає опис тварин, команди відповідають хто швидше. Виграє та команда, яка відгадала більше тварин.

- Найрозумніші морські тварини. Хворого або пораненого свого сородича з двох сторін витягують на поверхні. Так вони рятують і людей. Дресировані тварини виступають у морських цирках. (дельфіни)

- Найбільша тварина на землі. Має масу приблизно 12 тонн. Має хобот, їм він не тільки нюхає, а й пє воду, здобуває їжу. (слон)

- Найвища в світи тварина. Зріст приблизно 6 метрів. Має найдовшу шию, але це не заважає їй добре бігати, стрибати (жираф)

- Морський хижак, великий, швидкий, зуби у 6 рядів, гострі. Шкіра вкрита лускою з гострими шипами. (акула)

- Пташка, яка відкладає яйця у чужі гнізда. Головне для неї знайти пташку, у якої яйце подібне за кольором. (зозуля)

- Цей птах родом з Австралії. Живе 20-30 років. Забарвлення різнокольорове. (папуга)

- Має розкішне піря. Зріст 3 метри, маса 90 кг. Погано розвинені крила. Літати не може. Ноги дуже міцні. Бігає з величезною швидкістю. Має крок довжиною у 4-5 метри. Зявляється на світ з величезного яйця, яке важить приблизно 2 кг. (страус)

- Величезні морські тварини. Їжею є маленькі рачки. Деякі види досягають у довжину 15-18 м. Замість зубів в них особливі пластини. (кит)

- Густе довге біле хутро, широкі лапи. Самці увесь рік ходять серед льодів. А самки на зиму залягають у сніжні барлоги. Тут народжують вони дітей та годують їх молоком. (білі ведмеді)

- Могутня морська тварина. Його довжина приблизно 3 метри, маса – 1,5 тонни. Має клики – 8 метрів. Вони допомагають їм здобувати з морського дна їжу, захищають від білих ведмедів, а також допомагають вилазити з води. (морж)

- Великий птах, розмах крил до 2 метрів. Може довго літати високо в небі, виглядаючи собі здобич. (Орел - беркут)

- Рослиноїдний птах. Літом піря буре, зимою-біле. Лапи зимою вкриваються пірям до самих кігтів. Це дозволяє їм ходити по снігу, захищатись від холоду. (біла куріпка)

7 конкурс «Найрозумніший»

За 1 хвилину треба відповісти на якомога більше запитань (конкурс для команд або капітанів)

- За допомогою чого дихають риби? (зябра)

- Найбільший з усіх ссавців на землі? (кит)

- Найвища тварина у світі? (жираф)

- Найбільший в Україні птах? (дрохва)

- Птахи з ніжно-рожевим пірям? (фламінго)

- Тварина з найдовшою шиєю? (жираф)

- Хто спить всю зиму головою вниз? (кажан)

- Чи пє жаба воду? (ні)

- Найбільший гризун? (бобер)

- Яка тварина найдалі стрибає? (кенгуру)

- Яка найбільша кішка? (тигр)

- Тварина, що носить на собі будиночок? (черепаха)

- Куди зайцю бігти зручніше? (вгору)

- Найменша в світі пташка? (колібрі)

- У якого птаха є молоко? (пінгвін)

- Якого птаха називають лісовим лікарем? (дятел)

- Пташенята, якого птаха не знають своєї матері? (зозуля)

- Які птахи не вміють літати? (страус, пінгвін)

- Які птахи до нас прилітають першими? (граки)

- Які птахи можуть літати хвостом вперед? (колібрі)

- Яка істотна ознака комах? (6 ніг)

- Тварини, які дихають розчиненим киснем у воді? (риби)

- Все, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною, називається...(природа)

- Для збереження куточків незайманої природи створено...(заповідники)

- До якої книги занесені рідкісні тварини? (до Червоної)

8 конкурс « Склади ланцюжки живлення»

З поданих слів команди повинні скласти ланцюжки живлення.

Орел, клина, виноград, лелека, сонечко, попелиця, слимак, ропух, миша, вовк, дуб, дикий кабан, пшениця, гадюка.

(калина --- попелиця---сонечко)

(дуб---дикий кабан---вовк)

(пшениця---миша---гадюка---орел)

9. Гра «Так чи ні»

Учням читаються питання на які треба відповісти «так» чи «ні». Виграє та команда, яка за 1 хвилину відповіла на більшу кількість запитань.

- Тварини, яких люди розводять у своєму господарстві називають дикими (ні)

- Горобецьце перелітний птах (ні)

- Бджолаце комаха (так)

- Сорокаце зимуючий птах (так)

- Тварини, які самі добувають їжу і влаштовують житло називають дикими (так)

- Комахи мають 10 ніг (ні)

- Комахи мають 3 пари ніг (так)

- Перелітними називають птахів, які на зиму не відлітають у теплі краї (ні)

- Травоїдні звіріце тварини, які живуть у траві (ні)

- Зимуючими називають птахів, які на зиму не відлітають у теплі краї (так)

- Жабице земноводні тварини (так)

- Істотна ознака комахце 6 ніг (так)

- Риби дихають киснем, розчиненим у воді (так)

- Ведмідьце всеїдна тварина (так)

- Лосьце рослиноїдна тварина (так)

- Тваринице частина живої природи (так)

- Черепахи, крокодилице плазуни (так)

- Риби можуть жити як у солоній, так і у прісній воді (так)

- Тіло вкрито пірямце істотна ознака комах (ні)

- Тварини мають усі ознаки живих організмів (так)

- Найчисленніша група тваринце птахи (ні)

- Найчисленніша група тваринце комахи (так)

- Земноводні дихають киснем повітря (так)

- Тіло плазунів укрите вологими лусочками (ні)

- Червона книгаце книга червоного кольору (ні)

ІV. Підведення підсумків. Нагородження переможців.

- На сьогоднішньому уроці для мене найбільш цікавим відкриттям було

- Сьогоднішній урок навчив мене...

Команда-переможець прийме участь в інтернет конкурсі

«Екологічна грамотність » від Всеукраїнського проекту «Всеосвіта»


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.