Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Освіта в умовах воєнного часу: виклики, рішення, реалізація
»
Взяти участь Всі події

Урок-квест "Щоб у серці жила Україна!"

Українська література

Для кого: 7 Клас

22.11.2018

1177

8

0

Опис документу:
Урок-квест для учнів 7 класу, створений поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість, єдність школярів, як громадян України; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до державних символів України.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

До Дня української писемності

Сценарій виховного заходу

Тема. Літературний турнір «Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь».

Мета: поглибити знання з літератури, розвивати логічне мислення, кмітливість та винахідливість, різнобічні інтереси; заохочувати до читання додаткової літератури, виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі; вчити грамотно висловлювати свої думки, відстоювати власні погляди, поважати інших, любити рідний край.

Обладнання. Емблеми команд, картки із завданнями, мультимедійний проектор, бланки для відповідей.

Хід гри

Привітання.

-Доброго дня всім присутнім. Сьогодні я запрошую поринути у світ літератури.

- Тож звертаюсь до вас такими словами:

Цитати.

Найкращий з усіх скарбів – знання.

Його не можна ні вкрасти, ні загубити, ні знищити.

Григорій Сковорода

Розум полягає не лише у знанні, але й у вмінні застосовувати ці знання.

Арістотель

Люди здавна прагнули до краси і намагалися оточити себе прекрасними речами. Так виникло мистецтво. Відтворюючи життя у певній формі художнього твору, чи живопису, чи музики, скульптори - митці намагаються не лише повідомити про щось, а й вплинути на людські почуття, прославити красу й добро, засудити потворне. Тому художні твори в усі часи мали суспільне призначення і їх не могли обходити болючі проблеми людей, народу, нації.

Хороша книга-це ковток води для спраглого, це друг і порадник. З її героями можна помандрувати у різні кінці світу, побути у минулому та майбутньому. Можна навчитися розрізняти добро, зло, можна й просто насолоджуватися словом.

Ми починаєм наше свято.

Дітей зібралося багато,

Щоб веселитись і співати

Та з честю в «брейн-ринг» зіграти.

Учасники всі наші

Кмітливі та відважні.

Знайомтеся, будь ласка,

З командами і ви.

(Представлення команд)

Бажаю я командам

Всі рифи обминати

І швидко перемоги

Знайти координати.

Пливіть собі сміливо

Через моря наук!

Знання вам допоможуть,

Як рятувальний круг.

А щоб змагання було чесним,

Ми запросили журі почесне.

Поглянемо всі разом, друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі.

(Представлення журі)

Конкурс 1. «Привітання»

Учасники турніру, придумайте літературну назву команди та ваш девіз.

(представлення команд)

Що ж не будемо зволікати, час розминку прочинати. Кожній команді пропоную дати по черзі відповідь на запитання.

Конкурс 2. «Розминка»

І команда

1.Як називаються книги, за якими учні вивчають навчальний предмет?

(Підручники)

2.Що допомагає вам знайти швидко в книзі потрібний вірш, оповідання, казку? (Зміст)

3.Як називається переписана від руки книга? (Рукопис)

4.Назвіть відділ бібліотеки, де видають книги додому? (Абонемент)

5.Як називається словник, у якому слова розміщенні за темами? (Тематичний)

6.Назвіть книгу, яка знає все? ( Енциклопедія)

7.Назвіть першого друкаря на Русі? (І. Федоров)

ІІ команда

1.Де створюються книги? (У друкарнях)

2.Як називалася перша друкована книга? («Біблія»)

3.Назвіть дитячі журнали? («Барвінок», «Малятко», «Пізнайко»)

4.Коротка розповідь про книгу? (Анотація)

5.Картка, у яку записуються дані читача і ведеться облік книг. (Формуляр)

6.З якого матеріалу виготовлено найпершу книгу? (З каменю)

7.За правління якого київського князя була заснована перша бібліотека на Україні. (Ярослава Мудрого)

(Музична пауза)

Конкурс 3.

«Літературна та пісенна творчість України»

І команда

1.Якими рядками починається пісня О. Конинського «Молитва»?

(Боже, великий, єдиний, нам Україну храни)

2.Хто автор слів гімну України? (П. Чубинський)

3.Кого називають Кобзарем українського народу? (Т. Г. Шевченко)

4.Автор вірша «Любіть Україну»? (Володимир Сосюра)

5.Як звати київського князя, який помер від укусу гадюки? (Олег)

6.Звідки пішла назва Мала Кардашинка? (Своя версія)

7.Як звати героя української казки, якому в скрутну хвилину допомогло гусеня? («Телесик»)

ІІ команда

1.Як називається пісня, яку кожному немовляті співає мати? («Колискова»)

2.Якими рядками починається вірш «Заповіт»?

Як умру, то поховайте

Мене на могилі

Серед степу широкого

На Вкраїні милій,

3.Як називається пісня, з якої взято ці рядки:

«Чорне море ще всміхнеться,

І Дніпро зрадіє,

Що на нашій Україні

Доленька доспіє». («Гімн України»)

4.Автор «Пісні про рушник»? (Андрій Малишко)

5.У якій легенді мати стала пташкою, бо діти не надали їй допомогу?

(«Як мати стала зозулею»)

6.Назвіть український національний Герб. (Тризуб)

7.Про кого йдеться «За три копи куплена?» («Коза-Дереза»)

(Музична пауза)

Конкурс 4.

Лінивому не розгадати, кмітливому на роздуми - секунди”.

Дорогі учасники гри, у цьому конкурсі пропоную вам по черзі відповісти на запитання з різних сфер. Якщо одна команда не знає відповіді, є можливість заробити бал у команди суперників.

«Бібліографія»

1.Як називається аркуш у книзі, на якому вміщена назва, автор, вихідні дані? (титульна сторінка)

2.Картка,що заповнюється на кожного читача бібліотеки, куди записуються відомості про видані книги. (формуляр)

3.Спеціальне розташування книжок, зазвичай за темою, на відкритому місці для огляду читачами. (виставка)

4.Перелік книг,які є у бібліотеці. (каталог)

Література

1.Художній твір, написаний розмовною мовою. (проза)

2.Який псевдонім був у матері Лесі Українки? (Олена Пчілка)

3.Хто вважається основоположником української літератури? (Т.Шевченко)

4.Пісні, легенди, загадки одним словом. (фольклор)

5.Рід літератури, в творах якого відображуються почуття, думки людей, викликані певними обставинами (лірика)

6.Різке, глузливе висміювання негативних явищ суспільного життя або рис людського характеру (сатира)

Мікс

1.Слова, близькі за значенням ―― це … (синоніми)

2.Картина із зображенням краєвиду. (пейзаж)

3.У якому році проголошено незалежність України? (1991)

4.Як називаються словники, в яких пояснюється написання слів? (орфографічні)

5.Твори ХІ-ХІІ ст.., хронологічний опис важливих історичних подій (літописи)

6.Центральна думка твору, його сенс (ідея)

Конкурс 5. „Реставрація”

Наша Україна багата талановитими людьми. Тож пропоную вам скласти вислів відомих письменників.

Команди отримують картки з окремими складами і матеріали.

Потрібно скласти вислів.
І команда

“Тарас Шевченко! Досить було однієї людини, щоб урятувати цілу націю”

(Остап Вишня)

ІІ команда

“О мово вкраїнська! Хто любить ії , той любить мою Україну!”

( В.Сосюра)

Гра з вболівальниками

А зараз нехай конкурсанти відпочинуть ми проведемо конкурс з вболівальниками та гостями. Хто дав правильну відповідь на запитання віддає 1 бал команді, за яку він вболіває.

Розпочинаємо:

1. У якій казці розповідається про дружній колектив, який зумів виконати важку роботу зі збирання овочів? («Ріпка»)

2. Веселий та спритний герой цього твору так звик перемагати, що втратив пильність і потрапив у біду на великий дорозі. («Колобок»)

3. У якій казці йде мова про вдалий метод тестування з метою вияву належності до королівської сім'ї? («Принцеса на горошині»)

4. Хто автор казки «Котигорошко». (Народ)

Конкурс 6. «До вас я маю запитання»

Учасники команд, зараз ви перегляните відео питання. Після того як ви прослухаєте його до кінця, вам дається 1 хв. на роздуми, команда, яка першою підніме сигнальну картку і відповість вірно, заробляє бал.

Питання від А.Г. Проценко:

  1. Скільки всього у світі встановлено пам’ятників великому

Кобзарю - Тарасу Шевченку? (1400 пам'ятників)

  1. У якій області найбільше? (Черкаській області)

Питання від О.В. Щербини:

  1. Один із засновників Південно-Західного відділу Руського товариства проводив етнографічні дослідження в Західній Україні, їх результатом стали друковані «звіти Західно-Руського краю», які нагородженні золотою та срібною медалями географічного конгресу в Парижі 1875 року та створення національного гімну «Ще не вмерла Україна!» Хто ця людина? (Павло Чубинський)

  2. Яка наука вивчає походження географічних назв? (Топоніміка)

Питання від А.А. Соловйової:

  1. When and where  was T. Shevchenko born? Коли і де народився Т.Г. Шевченко?

(9 березня 1814 р. в с. Моринцях Черкаської обл.)

  1. What happened to Taras when he was 14 years old? Що за подія слалася з Тарасом, коли йому виповнилося14 років? (Працює на пана Енгельгарда та починає вчитися малювати).

  2. How did T. Shevchenko become free? Як Тарас Шевченко став вільним?

( Жуковський при участі графа М.Ю. Вієльгорського улаштував лотерею на 2500 карбованців асигнаціями, і цією ціною була куплена моя воля року 1838-го, квітня 22-го").

  1. What book did he publisher in 1840? Яка книга опублікована у 1840 році?

(Кобзар)

Конкурс 7. «Темна конячка»

А зараз пропоную вам цікаву гру. За певним елементом одягу чи частиною обличчя треба відгадати що за видатний діяч чи письменник захований.

Т.Шевченко, Л.Українка, Ліна Костенко, І.Франко, Г.Сковорода, І.Котляревський, В.Сосюра, Григір Тютюнник, М.Коцюбинський, О.Довженко.

Конкурс 8. «Кіт у мішку»

А зараз кожна команда, а саме командир, спробує самостійно скласти запитання на літературну тему та задати іншій команді.

Конкурс 9. «Цитати»

Відгадайте з якого твору наведено цитати.

1. Для нас вона в світі єдина, одна,
Як очі її ніжно-карі…
Вона – у зірках, і у вербах вона,
І в кожному серця ударі… . ("Любіть Україну" В.Сосюра)

2. Що є свобода? Добро в ній якеє?
Кажуть, неначе воно золотеє?
Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото,
Проти свободи воно лиш болото. (Г.Сковорода "De libertate" ("Про свободу")

3. В неволі виріс між чужими
І, неоплаканий своїми,
В неволі, плачучи, умру.
І все з собою заберу,
Малого сліду не покину
На нашій славній Україні,
На нашій – не своїй землі. (Т.Шевченко "Мені однаково").

4. Якби ви вчились так, як треба,
То й мудрість би була своя.
А то залізете на небо:
"І ми не ми, і я не я,
І все те бачив, і все знаю,
Нема ні пекла, ані раю,
Немає й Бога, тілько я!" (Т.Шевченко "І мертвим, і живим…")

Конкурс 10. «Сенкан»

Підходить гра наша до кінця, тож у вас є можливість заробити додатковий бал.

Командам пропонується назвати якесь почуття (радість, страх, гордість, доброта…). На це слово суперники повинні скласти сенкан. (На обдумування – 1 хв.)

Команди можуть отримати за це завдання від 1 до 3 балів за змістовність, оригінальність…

(Підведення підсумків та нагородження команд)

-Що цікавого ви сьогодні дізналися?

-Який вид роботи сподобався найбільше?

-Чи зробили ви для себе якийсь висновок з уроку?

Книголюбе!Зупинись!

На цю книгу подивись.

Скільки в небі є зірок,

Стільки мудрих тут думок!

Дорогі діти, завершити хочу відомими словами Кобзаря:

«Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь».

Використані джерела:

 Джерело:    http://metodroom.com/literaturnij-brejn-ring-mizh-uchnyami-7-8-x-klasiv/

За матеріалами: https://www.google.com.ua/search?rlz=1C1GGRV_ruUA751UA751&ei=oCMvWsTsBOTO6ATGzJ2QDw&q

За матеріалами:  poiskm.co/show/мелодия-души

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.