Урок " Критичне мислення та уміння приймати рішення"

Опис документу:
Урок для учнів 6-ого класу. Під час проведення уроку було використано інтерактивні форми роботи (вправа "Мікрофон", робота в групах, обговорення проблемих ситуацій, презентація, відео, робота з підручником)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Відкритий урок

6 клас

Урок №14

06.12.2016

6-Б клас

Урок засвоєння нових знань

Слайд №1

Тема: Критичне мислення та уміння приймати рішення

Епіграф:

« Щоб знайти своє місце в житті, потрібно вчитися вибирати»

Мета: ознайомити учнів із видами рішень, із принципами реклами і рекламними стратегіями; розвивати навички прийняття виважених рішень, вміння розрізняти позитивні та негативні впливи реклами; виховувати почуття відповідальності за прийняті рішення

Обладнання: презентація до уроку, відеоролики, підручники, зошити, таблиці, картки, ноутбук, проектор, екран, папір.

Хід уроку:

І. Організаційна частина

Сьогодні вітаю всіх представників сильної статі зі святом- Днем збройних сил України. Вітаю вас, дорогі наші хлопці, мужчини! Бажаю міцного здоров’я, успіхів у навчанні, здійснення всіх мрій і вміння завжди приймати правильні рішення та нести за них відповідальність, як і мають робити справжні чоловіки!

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Як називається вік з 11 до 18 років?

  • Що означає термін «гармонійний розвиток особистості»?

  • Назвати ознаки гармонійного розвитку соціального здоров’я

  • Перерахувати ознаки гармонійного психічного і духовного розвитку

  • Які є потреби людини?

  • Назвати корисні звички

  • Перерахувати шкідливі звички

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Вправа « Мікрофон»

  • Які рішення на вашу думку, приймають підлітки? ( Кожен учень називає по одному прикладу)

Слайд №2

Людина дуже часто приймає різноманітні рішення. Рішення класифікують на:

  • щоденні;

  • прості;

  • складні;

  • зважені.

Робота з підручником. Робота в групах.

( опрацювати матеріал на с. 62)

Об’єднання дітей у 4 групи за порами року.

1 група – с. 62 1 абзац

2 група – с.62 2 абзац

3 група – с.62 3 абзац

4 група – с.62 4 абзац

  • Слово вчителя

Слайд №3

На прийняття рішень у житті впливають такі чинники:

  • власні бажання, уподобання, принципи

  • розуміння наслідків власних рішень

  • засоби масової інформації

  • традиції

  • реклама

  • друзі, однокласники, однолітки

  • правила, яких слід додержувати у житті

  • дорослі: батьки, рідні, вчителі

  • книги, кінофільми

  • емоції, настрій.

Щоб навчитися приймати правильні, зважені рішення, треба навчитися мислити критично.

Мислити критично – не означає критикувати або суперечити іншим, а ретельно обдумувати кожне рішення, оцінювати різні варіанти.

Слайд №4

Критичне мислення складається з :

  • формулювання проблеми, усвідомлення питань, які вирішуватимуться для досягнення мети;

  • обговорення питання. Обмін думками. Наведення переконливих аргументів для підтвердження власної думки;

  • обмірковування та оцінювання всіх відомих фактів, ідей;

  • самостійне формулювання ідеї, думки, переконання.

Слайд №5

Алгоритм прийняття зважених рішень

1

Зупинитися

Не приймати рішення під впливом емоцій, заспокоїтися, зосередитися.

( Порахувати до 10. Зробити 5-6 глибоких вдихів)

2

Подумати, обміркувати

Обміркувати, чого бажаєш досягти у найближчий час.

Вибрати те, що найважливіше для тебе.

Зібрати інформацію, яка допомагає прийняти рішення.

Розробити варіанти рішення.

Зважити всі недоліки і переваги кожного з варіантів

(Який вид спорту мені обрати?)

3

Прийняти

рішення

Пам’ятати, що прийняття рішення передбачає відповідальність за його наслідки. Захищати рішення. Не боятися помилятися

(Так, я сьогодні не йду на вечір, тому…)

4

Діяти

Після реалізації рішення проаналізувати результат.

Якщо щось не влаштовує, подумати що і як можна змінити на краще. Якщо результат негативний, знову приймати рішення і діяти.

( Немає перемоги у конкурсі, беремо участь в іншому)

  • Робота в групах.

Об’єднуємо учнів у 3 групи – місяці зими.

Розв’язання ситуативних задач

Ситуація №1

Завтра в Олега тематична атестація. Якщо він не підготується, то матиме низьку оцінку за семестр. Але друг кличе його на фільм, який вони давно збиралися подивитися..

Ситуація №2

Оленці купили нову сукню і вона хоче одягнути її наступного дня до школи. Але у школі суворі правила щодо шкільної форми.

Ситуація №3

У мами незабаром день народження. Петрик наскладав трохи грошей на подарунок. Мама давно мріє купити кухонний тостер, а Петрику до душі плеєр, адже він зможе слухати музику.

  • Вправа «Мікрофон»

Про що говорить реклама ЗМІ?

  • Перегляд відеороликів із обговоренням.

  • Що рекламували у сюжетах?

  • Чим між собою відрізняються ролики?

  • Що є схожого між ними?

Реклама- це інформація про товари,послуги, організації, ідеї, явища життя, яка поширюється будь-якими засобами і у будь-якій формі.

Слайд №6

Види реклами:

-комерційна

-соціальна

Яка реклама із переглянутих вами була комерційна, а яка соціальна?

  • Робота з підручником ( с. 66)

Види реклами. Цілі реклами. На кого розрахована реклама. Приклади.

  • Слово вчителя.

Реклама може мати позитивні і негативні наслідки.

Позитивні наслідки - подання нової інформації про товари, послуги, явища.

Негативні - маніпулювання ( нас примушують щось зробити)

Слайд №7

Рекламодавці використовують такі методи:

  • заохочення діяти як усі. Приєднатися до тих, хто вже купив товар і задоволений ним;

  • використання слоганів, лозунгів. Це дає можливість поєднати назву товару, його особливість в одну фразу, яка і діє на свідомість споживача;

  • позитивні стверджувальні відомості. Наведена рекламою інформація представлена як факт що не потребує доказів;

  • повідомлення про привабливі властивості товару. Негативна інформація замовчується;

  • порівняння. Увага на те, що рекламований товар відрізняється від інших винятковими властивостями й ефективністю дій;

  • використання авторитетної думки, відомої особи. Це можуть бути актори, вчені, ведучі ТБ;

  • використання гумористичних ситуацій, персонажів. Реклама швидше запам’ятовується і викликає позитивні емоції.

Слайд №8

Як не стати жертвою маніпуляцій рекламодавців?

  • критично обмірковувати рекламну інформацію;

  • не приймати рішення під впливом емоцій;

  • шукати якомога новішу інформацію;

  • аналізувати позитивні та негативні якості виробів;

  • думку авторитетних людей брати до уваги, але приймати рішення слід самостійно.

ІУ. Узагальнення та систематизація знань

  • Робота в групах.

Діти об’єднуються у 3 групи за кольорами світлофора.

1 група- скласти рекламу доброзичливого спілкування

2 група- скласти рекламу покупки портфеля

3 група- скласти рекламу користі від читання.

Яка з цих реклам є соціальна , а яка комерційна?

У. Підсумок уроку.

Щодня ми приймаємо багато рішень. Пам’ятаймо про те, що ви вступили у перехідний вік, вік коли ваш організм перебудовується до дорослого життя. Однією з ознак дорослості є вміння самостійно приймати рішення та нести особисту відповідальність.

Прості рішення приймаються швидко, складні - потребують обмірковування. На прийняття рішень впливає багато чинників. Щоб не ризикувати власним здоров’ям і життям, не зашкодити іншим, треба приймати рішення зваженні, уміти критично мислити, протистояти негативним наслідкам реклами і не потрапляти під вплив маніпуляцій.

Слайд №9

УІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 13. Підготувати рекламу за власним вибором.

Слайд №10

Будьте обережні, не бийтеся і пам’ятайте: якщо ви не робите вибір на користь лідерства ви завжди будете йти за іншими. ( Дж. Майкл Стражінск)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
0
4
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!