Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Урок-конкурс "В гостях у казки"

Зарубіжна література

Для кого: 5 Клас

14.10.2018

1405

35

0

Опис документу:
Конспект уроку-конкурсу для учнів 5 класу. Різноманітні форми роботи допоможуть учителеві систематизувати, узагальнити знання учнів з теми "Літературні казки", зробити урок цікавим та змістовним
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Л.А.Половюк, «спеціаліст вищої категорії»,

учитель зарубіжної літератури

Широкобалківського закладу повної

загальної середньої освіти

Білозерського району, Херсонської області

5 клас

Урок — конкурс

Тема. В гостях у казки

Мета: повторити, систематизувати, узагальнити вивчений матеріал; розвивати

увагу, логічне мислення, культуру мовлення, вміння працювати в коман-

ді; виховувати любов до літературної казки, кращі моральні якості, есте-

тичні смаки.

Обладнання: карта світу, портрети письменників, виставка книг, ілюстрації до

казок, малюнки дітей, сигнальні картки.

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.

Хід уроку

І. Організація класу

Релаксація

Вчитель:

- Влаштовуйтеся зручніше і закрийте очі. Глибоко вдихніть і видихніть тричі. Уявіть собі, що над вами нічне зоряне небо. Подивіться на яку-небудь особливо яскраву зірку, що асоціюється у вас з вашою найзаповітнішою мрією. Простягніть руки до неба, щоб дотягтися до своєї зірочки. Намагайтеся щосили! Ви обов'язково зможете дістати її. Зніміть зірочку з неба і дбайливо покладіть перед собою до гарного просторого кошика.

А тепер повільно відкрийте очі, посміхніться один одному, і з цією посмішкою ми почнемо наш урок.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

Вчитель:

- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-конкурс. Дві команди будуть змагатися між собою за титул кращого знавця літературних казок. Бажаю учасникам успіхів у поєдинку! Хай переможе сильніший!

ІІІ. Проведення конкурсу

Перший тур - “Представлення команд” (назва, девіз, емблема)

Другий тур - “Розминка”

Завдання: “Закінчити речення” (по 5 речень кожній команді).

  • “ В темниці там...” (царівна тужить).

  • “ Там цар Кощій...” (над златом чахне).

  • Першим біля терему царівну зустрів... (пес).

  • Царівна дала черниці... (хліб).

  • Правильний шлях до царівни Єлисею вказав... (вітер).

  • Соловей переконував, що найкраще його спів слухати... (в зеленому саду).

  • Штучного солов'я Богдихану подарував... (японський імператор).

  • Після того, як Хлопчик-зірка образив матір, він став схожим... (на жабу).

  • Чаклун вимагав, щоб Хлопчик-зірка приніс йому... ( три монети з білого,

жовтого і червоного золота ).

  • Хлопчик-зірка правив країною... ( три роки ).

Третій тур - “Хто швидше ?”

Завдання: з'єднати стрілочками назву країни та прізвище письменника. На карті вказати ці країни, позначити їх прапорцями. Серед портретів письменників відібрати ті, прізвища яких зазначені у завданні.

О.С. Пушкін Німеччина

Г.К. Андерсен Франція

Оскар Уайльд Росія

Ш. Перро Данія

Брати Грімм Ірландія

Четвертий тур - “Літературне лото”

Завдання: розмістити смужки з назвами казок напроти смужок з прізвищами їхніх авторів.

Оскар Уайльд - “Хлопчик-зірка”

Брати Грімм - “Пані Метелиця”

О.С.Пушкін - “Казка про мертву царівну та сімох богатирів”

Шарль Перро - “Попелюшка”

Г.К.Андерсен - “Соловей”

П'ятий тур - “Впізнай героя”

Завдання: за описом назвати героя, вказати автора та назву казки.

  1. “Його обличчя знову було гарне, як колись, і вся його колишня врода знов повернулася до нього...” ( Хлопчик-зірка. Оскар Уайльд “Хлопчик-зірка”).

  2. “ЇЇ одіж була саме лахміття, а з босих ніг, зранених об гостре каміння шляху, сочилася кров...” (Мати Хлопчика-зірки. Оскар Уайльд “Хлопчик-зірка”).

  3. “Білолиця, чорнобрива, і сумирна, й непримхлива...” (Царівна. О.С.Пушкін “Казка про мертву царівну та сімох богатирів”.

  4. “І висока, і струнка, і розумна, і метка. Тільки дуже вередлива, гордовита та злослива...” (Цариця. О.С.Пушкін “Казка про мертву царівну та сімох богатирів”).

  5. “Він був схожий на живого, але весь обсипаний діамантами, рубінами та сапфірами...” (Штучний соловей. Г.К.Андерсен “Соловей” ).

  6. “...лежав холодний і блідий на своєму розкішному ліжку...” (Богдихан. Г.К.Андерсен “Соловей”).

Конкурс капітанів

Завдання: серед перелічених героїв закреслити імена тих, яких немає у змісті вивчених казок.

Цар, Чорнявка, богатирі, цариця, королевич, Мауглі, Богдихан, рибалка, служниця, пастир, соловей, капельмейстер, Пеппі, лісоруб, білочка, король, кріт, чаклун, зайченя, Мейсон, королева, Дюймовочка, ластівка, русалка.

Шостий тур - “Кому належить річ?”

Завдання: на одній картці записані назви речей, а на іншій — імена героїв. Знайти господаря кожної речі, вказавши її номер.

1.Дзеркало 1.Хлопчик-зірка

2.Корогва 2.Пасербиця

3.Золотий плащ 3.Чаклун

4.Черевичок 4.Богдихан

5.Починок 5.Цариця

6.Клітка 6.Попелюшка

7.Дерев'яна миска 7.Соловей

8.Ланцюг 8.Прокажений

9.Ступа 9.Кіт

10.Порожній кухлик 10.Баба-Яга

Сьомий тур - “Заморочки із бочки”

Завдання: по два учасника з кожної команди підходять до “бочки” і по черзі витягують з неї картку-завдання. Відразу дають відповідь на запитання.

  1. Що таке антитеза ?

  2. Яку казку називають літературною ?

  3. Що таке переклад ?

  4. Що таке оригінал ?

  5. Чим літературна казка відрізняється від фольклорної?

  6. Що таке сюжет?

  7. Кого називають автором художнього твору?

  8. Кого називають перекладачем?

  9. Розкрийте зміст поняття «мандрівні сюжети».

  10. Що в перекладі з латинської мови означає слово «література»?

Восьмий тур - “Зміни сюжет”

Завдання: змінити сюжет казки Оскара Уайльда “Хлопчик-зірка” так, щоб фінал був щасливим.

Дев'ятий тур - “Домашнє завдання”

Інсценування уривка улюбленої літературної казки.

Визначення та нагородження переможців конкурсу.

ІV. Підсумок уроку

Вчитель:

- Діти, ви закінчили вивчати тему “Літературні казки”. Пропоную вам самим визначити рівень засвоєння даної теми. А допоможе нам у цьому “чарівна галявина” (аплікація на дошці). Прикрасьте її квітами відповідного кольору (червоні квіти — високий рівень, жовті квіти — достатній, сині квіти — середній рівень).

Я дуже рада за вас, діти,

Що ви змогли чогось навчитись.

Отож старайтесь і надалі,

Щоби нові скорились далі,

Учіть, творіть, більше читайте

І труднощі усі долайте!

Дякую всім за роботу на уроці. Бажаю успіхів!

V. Домашнє завдання

Скласти власну казку, намалювати малюнок до неї.

4

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.