Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Урок: "Київська держава за часів правління князя Володимира Великого".

Історія України

Для кого: 7 Клас

14.08.2020

293

5

0

Опис документу:
Мета уроку: повторити вивчений матеріал про руських князів; познайомити з приходом до влади князя Володимира; його реформами, запровадженням християнства, значенням цієї події; вчити працювати з картою, документами, складати характеристику діяльності історичної особи, сенкан, співвідносити, порівнювати, узагальнювати; виховувати миролюбність, толерантність, гордість за історичне минуле свого народу.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Буринська загальноосвітня школа І – ІІІ ст. №3

Буринської міської ради Сумської області

Розробка уроку

«Київська держава за часів правління Володимира Великого»

7 клас

Учитель історії

КУЗНЄЦОВА

Тетяна Володимирівна

БУРИНЬ - 2020

Тема. Київська держава за часів правління князя Володимира Великого.

Мета: повторити вивчений матеріал про руських князів;

познайомити з приходом до влади князя Володимира;

його реформами, запровадженням християнства, значенням цієї події;

вчити працювати з картою, документами, складати характеристику діяльності історичної особи, сенкан, співвідносити, порівнювати, узагальнювати;

виховувати миролюбність, толерантність, гордість за історичне минуле свого народу.

Обладнання: проектор для демонстрації уривків з фільмів, портрет Володимира, гроші з його зображенням, малюнки – ілюстрації, таблиця для порівняння, документи, картки для самостійної роботи, тексти для вправ на повторення.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни: християнство, язичництво, монастир, етнос.

Основні дати: 980-1015 роки князювання Володимира,

988 запровадження християнства.

Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть характеризувати реформи князя Володимира, значення прийняття християнства, порівнювати і визначати відмінні риси язичництва і християнства, вдосконалити вміння роботи з картою, історичними джерелами, висловлювати власну позицію і аргументувати її.

Хід уроку

  1. Організаційний момент уроку.

  2. Актуалізація знань, умінь, навичок.

Прийом

педтехніки

НМК учителя,

учнів

Діяльність
учителя

Діяльність

учнів

Час

Історична гра. « Хто і про кого сказав?»

Робота з історичними джерелами

а) « Ви оба не є ні князі, ні роду княжого. А я є роду княжого.» (Олег до Аскольда і Діра)

б) « Так не зганьбимо ж Землі Руської, а ляжемо костьми, « мертві бо сорому не імуть»». (Святослав до дружинників).

В) « Давайте вбємо його, бо як внадиться вовк по вівці, так поки всіх не виносить». (Древляни про Ігоря)

Відповіді учнів

1 хв.

Асоціації

Робота з історичними малюнками

Які асоціації викликають у вас ці малюнки?

а) щит ( перемога Олега над Візантією);

б) голуб і горобець

( помста Ольги древлянам);

в) змія ( смерть Олега).

Відповіді учнів

2 хв.

Логічна вправа

«Знайди зайве і поясни свій вибір»

1.Віче, ополчення, оброк.

2.Чорні клобуки, берендеї, сіверяни.

3. Болгари, українці, білоруси.

4. Олег, Ігор, Святослав.

5Аскольд, Ольга, Святослав.

Пояснюють свій вибір

3 хв.

3.Мотивація навчальної діяльності.

Бесіда

1. Хто першим з князів прийняв християнство? ( Аскольд)

2. Хто ще з князів був християнином? ( Ольга)

3. З чого розпочала свою діяльність Ольга як княгиня? (Помсти древлянам).

Відповіді

учнів

3 хв.

Розповідь

Вчитель розповідає про полон Малуші, її кохання зі Святославом і народження

Володимира, якого виховувала бабуся Ольга та дядько по матері Добриня.

2

Проблемне

питання

Питання

записане на дошці

Бесіда . 1. Хто зображений на українських грошах гривнях?

2. Чому саме вони?

3. Хто зображений на одній гривні?

Сьогодні на уроці ми зясуємо чому історія назвала Володимира Великим, церква – Святим, а люди називали Красним Сонечком.

2

Визначення мети уроку

  • Що ви б хотіли дізнатися про Володимира?

Узагальнює відповіді учнів.

Учні визначають мету уроку

1

  1. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь

учителя

Робота з картою

Учитель розповідає про завершення об’єднання земель Київської Русі:

1.Переміг поляків, ятвягів, печенігів.

2.Заснував міста Володимир,

Переяслав.

3.Підкорив в’ятичів, радимичів.

Записують тему і зміни за князювання Володимира, позначають на карті

4

Робота в групах

Підручники

Опрацювати

1 і 3 групи С.58

2 і 4 групи С.61

Учні працюють в групах.

4

Складання плану відповіді

Підручники

Діти складають план відповіді про реформи Володимира. Представни-

ки груп звітують про роботу.

4

Перегляд фільму про хрещення Русі

Мульти-

медійні засоби

Ставить проблемні питання:

Які причини прийняття християнства?

Де і чому охрестився Володимир і дружина?

Як відбулося хрещення Русі?

Перегляда-

ють фільм, відповідають на запитання.

2

Порівняння

Таблиця

Христи- янство

Язич-

ництво

Кому

поклоняють-ся

Місце

відправлен-ня культу

Як

вшановують

Хто

відправляє

культ

Заповнюють

таблицю

4

Узагальнен-ня

Складан-

ня тез

Значення прийняття християнства:

1.Зміцніла влада князя.

2.Зріс міжнародний авторитет

Київської Русі.

3.Розвиток культури, освіти, писемності.

4.Будівництво храмів.

5.Помякшили кару за злочини.

6.Поширення культури Візантії.

Називають і записують у зошити.

4

  1. Закріплення вивченого.

Складання

сенкану

Зразок

сенкану

  1. Іменник

  2. Два прикметники

  3. Три дієслова

  4. Речення з 4 слів

  5. Асоціація

Складають сенкан

3

Вправа

«Закінчити

речення»

Картки

Володимир

1.Підкорив…

2.Заснував…

3.Замінив…

4.Карбував…

5.Запровадив…

6.Розбудував…

7.Завершив…

8.Побудував…

9.Розвивав…

Працюють самостійно

4

  1. Підсумок уроку.

- Хто і чому називає Володимира Святим?

- Хто і чому називає Володимира Великим?

- Хто і чому називає Володимира Красним Сонечком?

7. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф підручника.

Дати відповіді на запитання.

Скласти « Похвалу князю» або намалювати малюнок про вивчені події.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.