Бібліотека

Урок - казка "Подорож країною Інформатика"

Опис документу:
Урок - казка "Подорож країною Інформатика" розроблений для закріплення набутих знань під час гурткових занять з основ інформатики, активізувати пізнавальний інтерес вихованців до інформатики. Розвиває логічне мислення, виховує уміння працювати в команді.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок – казка «Подорож країною Інформатика»

Мета:

Навчальна – закріпити набуті знання протягом І семестру 2015-2016 н.р. під час гурткових занять з основ інформатики, активізувати пізнавальний інтерес вихованців до інформатики;

Розвивальна – розвивати логічне мислення;

Виховна – виховувати уміння працювати у команді.

Обладнання:

Комп’ютер, телевізор, роздатковий матеріал: кольорові квадрати з літерами, мультимедійна презентація.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний етап

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на гурток?

Тож пора нам поспішати.

Кличе в подорож дзвінок.

А урок наш незвичайний — грою всі його зовуть.

Щоб урок цей був цікавим, ти активним мусиш буть.

Що ж вивчає наука - інформатика? (Відповіді дітей). Так саме для ефективного, правильного використання комп’ютера створена ця наука. До нас в гості завітала казкова героїня Попелюшка, саме вона допоможе нам потрапити до Комп’ютерного королівства. Слайд 1

А щоб потрапити до нього потрібно знати правила, за якими живуть його мешканці.

  1. Правила поведінки у комп’ютерному кабінеті

Керівник гуртка розповідає правила техніки безпеки. Слайд 2

Інструкція з техніки безпеки

1.  Спокійно заходь в комп'ютерний зал, не штовхайся.

2.          Сідай за постійно закріплений за тобою комп'ютер.

3.          Суворо забороняється:

  •   торкатися задніх стінок комп'ютера і кабелів;

  •   торкатися до проводів живлення і заземлення;

  •   торкатися екрана монітора і його задньої стінки;

  •   вмикати і вимикати комп'ютер без дозволу вчителя;

  •   класти книги, зошити на клавіатуру, „мишу" або    монітор;

  •  працювати з мокрими руками або в мокрому одязі.

4.          Перед роботою переконайся у відсутності видимих пошкоджень.

5.          Під час роботи:

  •  не допускай різких і грубих ударів по клавішах;

  •   у жодному разі не намагайся самостійно ремонтувати ПК;

  •  не вставай, коли в клас заходять відвідувачі або керівництво школи;

  •  не натискай клавіші на сусідньому комп'ютері;

  •   не залишай комп'ютер без нагляду;

  •   якщо зникла напруга негайно вимкни комп'ютер.

6. Після закінчення роботи:

  •   коректно заверши роботу з активними програмами;

  •  прибери робоче місце.

Але на нашому шляху з’явилася нова перешкода, потрібно підібрати ключ до дверей, які вкажуть нам вірний шлях.

Завдання «Чи погоджуєтесь ви?»

(Віршовані ситуації на закріплення правил БЖД) Слайд 3-10

Щоб продовжити подорож, потрібно допомогти Попелюшці.

  1. Допоможи Попелюшці

Всі ви читали казку і знаєте, що Попелюшка дуже рано встає. І так, нам потрібно розв’язати логічні задачі на тему «Ранок Попелюшки» Слайд 11.

Задача 1: Кожного ранку Попелюшка піднімалася дуже рано, варто було тільки заспівати півневі. Для того щоб людина прокинулася, досить,

щоб два півні заспівали одночасно. Скільки півнів потрібно для замку, в якому сплять мачуха і дві її дочки, щоб їх розбудити?

(Два півні, бо мачуха і її доньки просто перевертаються на інший бік і продовжують спати далі).

Задача 2: Попелюшка схопилася зі свого вузенького ліжечка і побігла на кухню, де у неї були гасова лампа, камін та піч. Тут вона виявила, що у неї залишився тільки один сірник. Що Попелюшка запалить в першу чергу?

(В першу чергу вона запалить сірника.)

Задача 3: На сніданок мачуха і зведені сестри Попелюшки зазвичай просили зварити їм яйця. Попелюшка вирішила перевірити, скільки яєць знесли кури. Виявилося, що три курки за три дні знесли три яйця. Скільки яєць знесуть 9 курей за 9 днів?

(9 курей за 3 дні знесуть 9 яєць. А 9 курей за 9 днів знесуть 9х3 = 27 яєць)

Задача 4. Попелюшка трьома прямими розрізами розділила головку сиру на 8 частин. Як вона це зробила? Слайд 12,13

Нагодувавши всіх сніданком, Попелюшка взялася за господарські справи, яких у неї завжди було дуже багато. Слайд 14

Із запропонованих слів діти мають скласти слова Слайд 15

(Групи отримують заготовки для виконання завдання. Перевіряємо утворені слова Слайд 16)

Попелюшка стомилася і пішла у дубовий гай, де так любить прогулятися. Слайд 17

Уздовж однієї зі сторін гаю росте 8 старих дубів. Вони ростуть один від одного на відстані п'яти кроків. Яка відстань між крайніми деревами?

(35 кроків.) Слайд 18

Бідна Попелюшка не встигла відпочити, як мачухи знайшла нову справу для неї. Слайд 19

Завдання: розібрати окремо в кошики геометричні фігури, а саме квадрати в один кошик, а круги в інший, але ці фігури незвичні тим, що зашифровані через запитання. Допоможемо Попелюшці. По черзі будете відповідати на запитання та знаходити потрібну фігуру

  1. Найвідоміша картина Казимира Малевича. («Чорний квадрат»)

  2. Що з'являється під очима людини, яка довго не спала або втомилася? (Круги)

3. Яку форму мають указівні дорожні знаки? (Квадратну)

4. Яку форму мають дорожні знаки, які забороняють щось? (Круглу)

  1. Чорно-біла ділянка шахової дошки — це... (Квадрат)

  1. Який предмет кидають людині, яка опинилась за бортом?(Рятівний круг)

7. Яку форму мають вікна в літаках? (Круглу)

8. Як називають число, помножене на себе два рази? (Квадрат)

9. Якої форми будуть на воді сліди від кинутої у неї цеглини? (Круглої)

Бідна Попелюшка так сподівалася, що їй дозволять продовжити подорож! Однак мачуха вирішила переконатися у кмітливості Попелюшки. Відгадавши всі загадки, вона сміливо продовжить з нами подорож.

  1. Загадки злої мачухи Слайд 20-27

Рук багато, а нога одна ( дерево)

П'ять комірок - одні двері ( рукавичка )

Два братика-близнюка верхи на ніс сідають (окуляри)

Шість ніг без копит, ходить, а не стукає, літає, а не птах, може вверх ногами сідати ( муха )

Розсипався горох на сімдесят сім доріг, ніхто його не підбере ( град )

У маленької істоти сто срібних монеток на спинці ( рибка )

Один пастух тисячі овець пасе (місяць і зірки )

Змовилися дві ноги робити дуги і кола ( циркуль )

  1. Фізкультхвилинка Слайд 28

Попелюшка впоралася з усіма завданнями мачухи, фея подарувала їй прекрасне плаття, переповнена радістю вона закружляла в таночку. Підтримаємо Попелюшку.

VІ. Розгадування кросворда

І для того, щоб закріпити всі знання я, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих заняттях, бути активними, старанними та уважними. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, коли розгадаєте цей кросворд.

1

б

і

т

2

с

к

а

н

е

р

3

і

н

ф

о

р

м

а

ц

і

я

4

м

о

д

е

м

5

в

о

р

д

6

м

о

н

і

т

о

р

7

м

и

ш

к

а

8

б

а

й

т

9

п

р

и

н

т

е

р

10

б

л

о

к

к

л

а

в

і

а

т

у

р

а

(На дошці кросворд на ватмані і діти маркером записують слова)

  1. Найменша одиниця виміру інформації. (біт)

  2. Пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер малюнки, фотографії, текст. (сканер)

  3. Новини, повідомлення, відомості представлені у різних видах. (інформація)

  4. Пристрій, який використовують для зв’язку між комп’ютерами та для виходу в Інтернет. (модем)

5. Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен …(Word)

6. Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний …(монітор)

7. Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (мишка)

  1. Основна одиниця виміру інформації. (байт)

  2. Друкувальний пристрій. (принтер)

  3. Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний…(блок)

11. А, Б, В, Г, Ґ і кома –

Всім, мабуть, уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це… (клавіатура)

VІІ. А зараз ви отримаєте роздатковий матеріал, на якому маркером необхідно обвести слова пов’язані з комп’ютером.

К

Л

А

В

І

А

Т

У

М

Б

А

Й

Т

П

В

Р

О

М

Р

Б

К

Р

І

А

Н

И

Е

Е

О

И

Н

П

І

Ш

Т

Й

Д

Н

Ч

А

Т

К

П

С

Е

Т

Е

М

О

А

А

І

Р

Т

С

Р

А

Д

К

Р

Е

Ь

Т

VІІІ. Підсумки заняття.

Ми прибули на кінцеву зупинку нашої віртуальної подорожі, але подорож країною Інформатика ми продовжимо на наступних заняттях, де будемо дізнаватися про щось нове і цікаве.

  • А зараз скажіть мені, будь ласка, чи сподобалась вам ця подорож?

  • Який настрій був у вас протягом подорожі?

  • Діти, а як вигадаєте, хто розумніший – комп’ютер чи людина?

ПОЛТАВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УРОК – КАЗКА

«Подорож країною Інформатика»

Підготувала:

керівник гуртка

«Комп’ютерної грамотності ХР»

Роман О.І.

Полтава 2016

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.