Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Роль закладів освіти у формуванні нульової терпимості до корупції та вихованні доброчесності в Україні
»
Взяти участь Всі події

Урок-казка "Додавання і віднімання чисел частинами. Вправи на засвоєння таблиці додавання і віднімання чисел"

Математика

Для кого: 1 Клас

22.10.2021

35

0

0

Опис документу:

Мета уроку: формувати уміння додавати числа частинами; учити учнів самостійно розв’язувати приклади користуючись знаннями, як побудовано натуральний ряд чисел, вмінням користуватись числовим відрізком; вправляти у розв’язанні задач; закріплювати назви геометричних фігур: трикутник, квадрат, круг; розвивати логічне мислення, кмітливість, спостережливість; прищеплювати любов до математики; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Великоновосілківська гімназія з
загальноосвітньою школою
I ступеня













Урок – казка «Колобок» з математики

в 1 класі на тему: «Додавання і віднімання чисел частинами. Вправи на засвоєння таблиці додавання і віднімання чисел».







Підготувала учитель початкових класів
Григор’єва Тетяна Олексіївна









Тема уроку: Додавання і віднімання чисел частинами. Вправи на засвоєння таблиці додавання і віднімання чисел.

Мета уроку: формувати уміння додавати числа частинами; учити учнів самостійно розв’язувати приклади користуючись знаннями, як побудовано натуральний ряд чисел, вмінням користуватись числовим відрізком; вправляти у розв’язанні задач; закріплювати назви геометричних фігур: трикутник, квадрат, круг; розвивати логічне мислення, кмітливість, спостережливість; прищеплювати любов до математики; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.

Хід уроку

І. Організація класу

Ми починаємо урок,

Що математикою зветься.

Вона нам допоможе

У нашому житті

Про все дізнатись, вимірять, обчислить.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

– Ви любите казки?

– Які казки мама розповідала вам, коли ви були маленькі?

– А зараз я прочитаю вам віршик, а ви здогадайтеся з якої це казки.

Я по засіку метений,

Я із борошна спечений, –

Я від бабки втік,

Я від дідки втік,

Той від тебе втечу!…

– От сьогодні ми і здійснимо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку і змінимо кінець казки на щасливий.

ІІІ. Робота над темою уроку

-Спекла баба увечері Колобок і поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок, на диво, вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий. Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому.

  1. Усний рахунок

А)  – від 1 до 10, від 10 до 1;

– від 4 до 8, від 9 до 3;

– назвати сусідів числа 6,3;

– назвати попереднє число до 4,9;

– які числа стоять між числами 5, …, 7, 8, …, 9;

– яке число стоїть зліва від 3 справа від 8;

Мріяв, мріяв Колобок і не помітив як настав ранок і сонечко засіяло на небі. Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Дорогу ми не знаємо, але повинні скоріше знайти Колобка

Б) гра „Заблукало число”

1, 2, 8, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10

  1. Каліграфічна хвилинка

– Запишіть ряд чисел. Намагайтеся цифри писати каліграфічно.

– Обміняйтесь зошитами, виберіть цифру, яка написана найкраще і намалюйте над нею корону.

Ось по цій числовій доріжці ми вийшли на лісову галявину. А назустріч, хто ж це поспішає?

Раптом бачить: з-за тернинки

Вигляда якась тваринка.

Вушка довгенькі, кожушок сіренький

Хто це, діти? (Зайчик)

Так, це побігайчик.

– Він вже зустрічався з колобком, але не покаже нам доріжку доти, поки ми не виконаємо його завдання.

– Розкласти вісім морквинок у три корзини

– Молодці, виконали завдання зайчика.

  1. Вивчення нового матеріалу

– Мандруємо далі. Кого ж ми тепер зустрінемо?

Вовк до школи не ходив,

Вовк уроки не учив,

Не читав і не писав,

І по нотах не співав,

Тож нічого він не знав.

– А якщо він нічого не знає, то хоче хоч подивитись і перевірити, як ви вмієте обчислювати приклади

5 + 4 = 9 – 4 =

2 + 4 = 6 – 4 =

4 + 4 = 8 – 4 =

(по лінійці)

– Робота з інтерактивною дошкою – пояснення прийому додавання числа частинами:

– Робота над правилом

  1. Первинне закріплення – записати відповідні приклади

Вовчик сидів на першій поділці числового відрізка. Він зробив два стрибки праворуч і опинився на поділці 6

1 + 1 + 4 = 6     1 + 2 + 3 = 6

1 + 3 + 2 = 6     1 + 4 + 1 = 6

  1. Фізкультхвилинка

Трішки ми попрацювали,

Сили наші підупали,

Треба нам би відпочити,

Сили свої відновити.

Нумо, дружно встанемо.

І зарядку почнемо:

Руки вгору, руки в боки

І ще декілька підскоків.

Руки вгору, руки вниз –

До навчання знов берись!

  1. Розв’язування задач

-Подорожуємо далі. Хто ж зараз допоможе нам, вкаже, де знайти Колобка?

Взимку ляже спати

Дядько волохатий,

Лиш тоді устане,

Як весна настане. (Ведмідь)

-А він покаже нам доріжку до Колобка тільки тоді, коли ми доведемо йому, що вміємо розв’язувати задачі.

а) Розв’язування задач- віршів

Посадив ведмідь в садочку

Шість берізок, два дубочки.

Рахувати сам не вмів

І зозулю попросив.

Почала вона літати,

Почала вона кувати.

Та не може полічить.

А ну, всі допоможіть.

(6 + 3 = 9)

 

Їжак по гриби пішов,

вісім рижиків знайшов.

6 грибів поклав в корзину.

Скільки залишились на спині?

(8 – 6 = 2)

 

Білка- мама, білченя

По горіхи йдуть щодня,

А зриваючи горіхи,

Білченя сказало тихо:

-Ось чотири, ось це п’ять,

Як же їх порахувати?

(4 + 5 = 9)

 

Десять стиглих зерен сої

Хом’ячок у нірку з поля

За щоками наносив,

З них чотири зранку з’їв,

Лишок перегодом з’їсть.

Скільки в нього зерен?

(10 – 4 = 6)

 Фізкультпауза

Руки на парту, пальці в кулак.

Зробимо вправу ми, діточки, так!

Пальці стискаємо і розтискаємо

Будемо вправу ми з вами кінчати,

Буде нам легше тепер працювати.

  1. Самостійна робота- розв’язування прикладів

– Вже чується ,наче, пісенька Колобка. З ким йому залишилося зустрітися?

У темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її?

(Лисиця)

-Поки колобок котиться по дорозі, співаючи свою пісеньку, ми перші зустрінемося з Лисичкою і не дамо їй з’їсти Колобка .

– Лисичка пропонує виконати самостійну роботу – розв’язати приклади.

Я Лисичка , я сестричка,

Не сиджу без діла.

Ось завдання на увагу:

Ви рішайте сміло 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Л Н П С К О Б У И М

10 – 5 =   К

8 – 2 =    О

6 – 5 =   Л

9 – 3 =   О

10 – 3 =   Б

3 + 3 =   О

9 - 5 = К

– Молодці діти, допомогли залишитися цілим Колобку. Покотився він далі і опинився в 1-Б класі. Придумайте щасливий кінець казки.

ІІІ. Підсумок уроку

– Молодці, діти, ви допомогли Колобку. Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне дружити. Допомагайте один одному так, як ви це робили на уроці. Кому сподобався урок підніміть веселий смайлик.


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.