Урок інформатики у 2 класі «Знайомтесь – клавіатура»

Опис документу:
Мета. Ознайомити учнів із клавіатурою; назвою і місцем розташування клавіш. Вчити працювати з алфавітною клавіатурою в нижньому регістрі. Розвивати пам'ять і увагу; мислення, спостережливість. Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі; працьовитість; цікавість до інформатики і навчальних комп’ютерних програм.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. «Знайомтесь – клавіатура». Клавіатура, деякі Спеціальні клавіші клавіатури комп’ютера та їх призначення. Клавіша Enter або Return.

Мета. Ознайомити учнів із клавіатурою; назвою і місцем розташування клавіш. Вчити працювати з алфавітною клавіатурою в нижньому регістрі. Розвивати пам'ять і увагу; мислення, спостережливість. Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі; працьовитість; цікавість до інформатики і навчальних комп’ютерних програм.

Форма уроку: комбінований.

Час: 40 хвилин.

Обладнання: цікаві завдання, клавіатура, мультимедійна презентація, програма «Мир информатики».

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку.

Ось і пролунав дзвінок.

Нова тема нас чекає, чекає цікавий урок.

Сьогодні в інформатику ми зробимо ще один крок.

Навчимося на панелі завдань мови вибирати.

Грамотно з клавіатурою працювати.

* Психологічна хвилинка.

Вчитель:

  • Прошу вашої уваги! На екрані – три личка - смайлика.

  • Перше – веселе, дотепне. Йому все цікаво, зрозуміло. Настрій чудовий.

  • Друге – серйозне. Щось зрозуміло, щось ні. Настрій так собі.

  • І третє – йому нічого не зрозуміло, не цікаво. Настрій дуже поганий.

- Прислухайтеся до своїх відчуттів.

- Як настрій?

- Підніміть малюнок, який відповідає вашому настрою.

- Добре, більша частина учнів налаштована на роботу.

- А тепер давайте потремо свої долоньки так , щоб ми відчули тепло і це тепло «одягнемо на себе», усміхнемося один одному. Спробуємо провести урок так, щоб до кінця уроку у всіх учнів настрій був ось таким.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

Повторення правил з техніки безпеки.

  1. Гра «Закінчити речення:»

  • Не можна більше 10 хв сидіти за....

  • Не можна працювати за комп'ютером перед....

  • Не можна сидіти дуже близько до....

  • Спину треба тримати....

  1. Повторення теми «як правильно вимкнути комп’ютер».

Бесіда з учнями.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Первинне сприймання нового матеріалу про розміщення і призначення клавіш на клавіатурі.

- Чи можна управляти курсором без миші?

- Які ви знаєте клавіші керування курсором?

- А де розміщені ці клавіші?

== так на клавіатурі.

Загадка.

Сотня клавіш, різні знаки

Спершу учні –небораки,

А тепер раз – два і готово

Відстукали слово.

Ось де пальцям фізкультура

І це все - ……. (клавіатура).

- А як ви здогадалися?

- Сьогодні ми з вами познайомимося з клавіатурою .

- А нам допоможе наше довідкове бюро і звичайно його господиня Мудра сова. Програма «Мир інформатики».Клавіатура, робота на клавіатурі.

  1. Розповідь учителя з використанням мультимедійної презентації.

Клавіатура - пристрій для введення інформації. (демонстрація і розповідь)
Для того щоб успішно працювати на комп'ютері, необхідно добре орієнтуватися в клавішах клавіатури - найважливішого обладнання введення інформації на згадку комп'ютера. Вони різняться формою, розміром і кількістю командних кнопок.

Уважно розглянете клавіатуру вашого комп'ютера.

Слайд . Усі клавіші можна умовно розділити на кілька груп:

функціональні клавіші;

Функціональні клавіші F1 - F12, розміщені у верхній частині клавіатури, заздалегідь запрограмовані на виконання певних дій. Так, дуже часто клавіша F1 служить для виклику довідки.

символьні (алфавітно-цифрові) клавіші;

У центрі розташовані символьні клавіші, дуже схожі на клавіші звичайної друкарської машинки. На них нанесені цифри, спеціальні символи (!, :, * і так далі), букви російського алфавіту, латинські букви. Спосіб перемикання алфавітів залежить від настроювання клавіатури комп'ютера. Найчастіше застосовується одна з наступних комбінацій клавіш:

Alt зліва + Shift чи Ctrl + Shift.

Знак "+" між назвами клавіш означає, що необхідна дія виконується тільки в тому випадку, якщо в натиснутому стані будуть перебувати обидві клавіші. Виконувати клавіатурні комбінації можна так: нажати першу із зазначених клавіш і, утримуючи її натиснутої, нажати другу клавішу; обидві клавіші відпустити.

З допомогою символьних клавіш ви будете набирати всілякі тексти, арифметичні вираження, записувати свої програми.

Букви кожного алфавіту можуть бути прописними (більшими) або рядковими (маленькими).

Перемикають режим уведення букв натисканням клавіші Caps Lock. Якщо горить індикатор Caps Lock - будуть уводитися прописні букви, інакше - маленькі.

Уводити одну або кілька більших букв зручно за допомогою комбінації клавіш Shift + {буква}.

У нижній частині клавіатури перебуває більша біла клавіша - пробіл. Пробіл використовується для відділення слів і виражень друг від друга.

спеціальні клавіші;

Спеціальні клавіші не зібрані в одну групу, а розміщені так, щоб їх було зручно натискати.

Клавіша Enter завершує введення команди й викликає її виконання. При наборі тексту служить для завершення введення абзацу.

Esc - клавіша розташована в лівому верхньому куті клавіатури. Звичайно служить для відмови від тільки що виконаного дії.

Клавіші Shift, Ctrl, Alt змінюють дії інших клавіш.

додаткова клавіатура.

Додаткова клавіатура - при включеному індикаторі Numlock зручна клавішна панель із цифрами й знаками, розташованими, як на калькуляторі.

Якщо індикатор Numlock виключений, то працює режим керування курсором.

Під час роботи за клавіатурою намагайся виконувати прості правила:

-   сиди прямо на стільчику, не нахиляйся в різні боки;

-   намагайся не опускати на стіл кисті рук;

-   ноги постав прямо на підлогу, одну біля іншої, не витягай їх і не згинай;

-   якщо стілець для тебе зависокий, постав під ноги підставку;

-   вдаряй по клавішах легко, відривчасто, ніжно, намагаючись як би не причинити клавіші «біль»;

-   пробуй працювати всіма пальчиками рук;

-   слідуй за своєю посадко;

-   роби невеличкі перерви в роботі, щоб відпочити;

-   не засмучуйся, якщо з першого разу не виходить завдання.

Фізкультхвилинка.

                                             Акуратно потягнулись,
                                             До сусіда повернулись,
                                             Раз - нагнулись, 
                                             Два - нагнулись. 
                                             Три разочки ми присіли, 
                                             І за комп’ютери присіли.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу. Робота в робочих зошитах.

  1. Робота з таблицею. Слайд . Подивіться ся на таблицю. Прочитайте назви клавіш англійською мовою.

  2. Санітарно-гігієнічні вимоги при роботі з клавіатурою.

Слайд. Клавіатура - це електронне обладнання, що містить усередині мікросхеми й інші деталі. Тому звертатися з нею випливає дбайливо й акуратно. Не можна допускати забруднення клавіатури пилом, дрібним сміттям, металевими скріпками і т.д. Немає потреби сильно стукати по клавішах. Руху ваших пальців повинні бути легкими, короткими й уривчастими.

  1.  Робота з підручником

Ознайомлення з новим матеріалом.

Ланцюжкове читання тексту.

  1. Усвідомлення прочитаного матеріалу.

- Яку роль під час роботи з комп’ютером відіграє клавіатура?

- Це пристрій введення чи виведення інформації?

- Що розташоване на поверхні клавіатури?

- Чи однакові за розміром клавіші?

- Що потрібно зробити, щоб вводити слова українською мовою?

- Яка найбільша клавіша на клавіатурі?

- Якою клавішою можна робити пропуски між словами?.

V. Практична робота за комп’ютером .

Компютерна програма «Кіт риболов» або «Мир інформатики». Робота на клавіатурі.

- Сьогодні ви будете допомагати коту-риболову ловити рибу.

- На робочому столі знайдіть ярлик «Сходинки до інформатики», виділіть і відкрийте навчальну програму «Кіт риболов».

Діти самостійно знаходять і відкривають програму.

Пояснення вчителем завдання гри.

- Ви допоможете коту ловити рибок, натискаючи відповідні літери на клавіатурі. Зображення клавіатури в нижній частині екрану підкаже вам, де саме знаходиться потрібна клавіша. Зверніть увагу на те, що зображення клавіатури на екрані відповідає реальному стану клавіатури, показуючи які клавіші ви натискаєте.

Клавіша, яку треба натиснути, підсвічується зеленим кольором. Якщо треба ввести велику літеру зеленим підсвічується клавіша Shift, бо її треба натиснути раніше, а клавіша з літерою підсвічується жовтим. Вона стане зеленою, якщо натиснути і утримувати Shift.

Екранна клавіатура реагує на утримання клавіші

зміною зображення символів. На кожній клавіші екранної клавіатури відображається саме той символ, який буде введений, якщо клавіатуру натиснути.

Під час пояснення гри діти практикуються на клавіатурі.

Програма має 7 рівнів, які послідовно змінюють один одного.

Рівень 1. ( 4 символи). Перше знайомство з клавіатурою. Маленькі українські літери та цифри. Рибка плаває навколо гачка, доки учень не натисне потрібну клавішу.

Рівень2.(4 символи). Чутливість до помилок. Маленькі українські літери та цифри. Рибка упливає за екран, якщо учень помилково натискає не на ту клавішу.

Рівень 3. (6 символів). Тільки великі літери, що вводяться при натиснутій клавіші Shift. Чутливості до помилок не має.

Рівень 4. (6 символів). Великі та маленькі літери вводяться позачергово. Рибки чутливі до помилок.

Рівень 5. (6 символів). Знаки пунктуації. Чутливості до помилок не має.

Рівень 6. (10 символів). Маленькі, великі літери та знаки пунктуації. Чутливість до помилок . Обмеження часу: рибка не повертається, пропливає повз гачок тільки один раз.

Рівень 7. Введення одного з заохочувальних слів: «Чудово», «Молодець», «Вітаю», «Добре».

Фізкультхвилинка для очей.

Релаксація. 
Вправи для очей.

1. Повільно переведіть погляд вгору-вниз, потім навпаки. Повторити 3 рази.
2. Міцно зажмурте очі, рахуючи до трьох, потім відкрийте очі і подивіться вдалину, рахуючи до п'яти. Повторити 4-5 разів.

VІ. Робота на індивідуальних картках.

За робочими столами учні самостійно заповнюють картки на повторення вивченого матеріалу. Зєднайте символи у кружечках із відповідними клавішами або сполученнями клавіш:

Shift + 1 Shift + 4 Shift + 7 ?/

! : ? ; , . №

Shift + 6 Shift + ?/

VІІ. Підсумок уроку.

- З якою складовою комп’ютера ми працювали на уроці?

- Скільки клавіш розміщено на клавіатурі з позначками Shift; Ctrl; Enter ?

- Чи можна застосувати під час роботи одночасно дві клавіші (комбінацію клавіш)?

Тепер ми вміємо:

         використовувати комбінації клавіш;

         перемикати режими введення букв;

         уводити спеціальні символи.

Рефлексія. Мікрофон. Що вам на уроці сподобалося найбільше?

- Ви потрудилися славно. Як ваш настрій ?

  • Змінився?

  • Яке враження від заняття?

  • Підніміть відповідний малюнок.

  • Ви довели, що від сумлінної праці кожного з вас залежить загальний результат. Ви показали, що злагоджено працюючий колектив має гарні результати. Ви продемонстрували, що працювати разом – означає мати успіх . А зараз ми відчинимо двері нашого класу та випустимо цей настрій по всій школі, в інші класи. Нехай усім від цього стане приємніше, веселіше. Пригадайте, ми почали нашу заняття з посмішки. Посміхніться один одному.
    Виповнюється пісня «Посмішка».

До побачення! Дякую вам за активну роботу .

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн