Урок інформатики "Об`єкти та їх властивості".

Опис документу:
Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта. Змінення значень властивостей об`єкта в программі. Мета: повторити основні поняття мови програмування; ознайомитися з поняттям об’єкт, структури вікна Скретч, навчитися змінювати властивості об’єкта. Тип уроку: засвоєння нових знань.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

4

Урок №11

Тема:

Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта. Змінення значень властивостей обкта в программі

Мета:

  • навчальна: повторити основні поняття мови програмування; ознайомитися з поняттям об’єкт, структури вікна Скретч, навчитися змінювати властивості об’єкта.

  • розвивальна: дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів;

  • виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку:

засвоєння нових знань.

Обладнання

та наочність:

комп’ютерний клас (15 комп’ютерів, операційна система Windows), роздатковий матеріал, презентація, програмне забезпечення.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

Привітання.

Перевірка присутніх

Доброго дня! Сьгодні на уроці ми зустрічаємо гостей, привітайтесь будь ласка!

На кожному уроці інформатики ми працюємо разом. Хочу побажати вам і сьогодні бути впевненими, працьовитими та уважними, тобто я бажаю вам УСПІХУ.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Сьогдні на уроці ми продовжимо знайомство з середою програмування Scretch. Ми відправляємося на прогулянку з героєм цієї програми. Хто це? Кошеня Scretch.(Слайд 1; 2) Він допоможе пригадати вже вивчене і ознайомить нас з поняттями і властивостями об’єктів програмування.(Слайд 3-4)

Ми пригадали з вами основні поняття програмування у середовищі Scretch. На прикінці уроку ми пройдемо цей тест ще раз і зможемо порівняти результати, я думаю що вони обов’язково зміняться на краще, адже на нас чекає дуже пізнавальна прогулянка. (Слайд 5)

Перша наша зупинка - це ліс Алгоритмов. (Слайд 6)

Правда, красиво!

А ви пам'ятаєте, що таке алгоритм?

Алгоритмом називають – зрозуміле і точне розпорядження виконавцю виконати послідовність дій, спрямованих на досягнення зазначеної мети чи на розв’язання поставленої задачі. (Слайд 7)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Так, кожна людина щодня зустрічається з безліччю задач від найпростіших і добре відомих до дуже складних. Для багатьох задач існують визначені правила ( інструкції,команди), що пояснюють виконавцю, як розв’язати дану проблему. У нашому житті ми постійно складаємо опис деякої послідовності дій для досягнення бажаного результату, тому поняття алгоритму не є для нас чимось новим і незвичайним.

Кожен з нас використовує сотні різних алгоритмів.

Спробуйте згадати деякі з них( режим дня, прибирання будинку, миття посуду, приготування уроків.)

(Виконання он-лайн вправи https://learningapps.org/3443541)

Програми створюють для опрацювання інформаційних даних за допомогою комп'ютера. Говорять, що виконавцем програм є комп'ютер

ІІІ. Виклад нового матеріалу. (Слайд 8)

Якщо алгоритм призначено для виконання за допомогою комп'ютера, його записують спеціальною мовою, яка має бути йому «зрозумілою».

Такий запис називають програмою. (Слайд 9)

Програми створюють для опрацювання інформаційних даних за допомогою комп'ютера. Говорять, що виконавцем програм є комп'ютер.

Комп'ютерна програма — це алгоритм опрацювання даних, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп'ютером

Переглянути процесс виконання програми на комп'ютері деяким виконавцем, що має свою систему команд, і її результат можна в середовищі виконання алгоритму.

Комп'ютерне середовище виконання алгоритму — це спеціальна програма, яка дає змогу створювати і виконувати алгоритми для обраних виконавців з визначеною системою команд на комп'ютері.

Таких програм може бути безліч. Кожна з них створюється людьми з певною навчальною метою. Прикладом такого комп'ютерного середовища є програмне середовище Скретч. (Слайд 10-11)

Давайте пригодаємо з чого складається програмне середовище Scretch. (Слайд 12)

Перед вами картки на яких зображені хмари із слів.

Завдання. Із хмарки слів виписати слова та пояснити їх значення.

  • Скретч

  • Спрайт

  • Образ

  • Рудий кіт

  • Програма

  • Сцена

  • Об’єкт

Отже, сьогодні ми повторюємо мову програмування Скретч, об’єкти мови програмування, їх властивості.

Давайте пригадаємо складові вікна програми(Слайд 13)

Вікно програми Скретч має складові, подібні до вікон програм, які ми вже вивчали: рядок заголовка, меню, кнопки управління вікном тощо (Слайд 14) Я нагадаю вам режими просмотра проектів.

Давайте звернемося до ваших карток. У процесі розповіді ви повинні вставити пропущені слова у словничок.

У 5 класі ми вже вивчали складання проектів для виконавців у середовищі Скретч.

Для складання проектів Ви використовували виконавця Рудий кіт. Виконавці можуть мати один або декілька образів (костюмів). Виконавці, образи – це і є програмні об’єкти середовища Скретч. У Скретч виконавців називають спрайтами.

Усі спрайти мають властивості: імя, положення на сцені, розміри, колір костюма та інші. Кожна із цих властивостей має своє значення. Переглянути значення властивостей цього об’єкта можна в розділі Інформація.

Створити новий спрайт можна кількома способами: (Слайд 15-17)

  • обрати готовий об’єкт із бібліотеки спрайтів;

  • намалювати в графічному об’єкті;

  • вставити з файла;

  • сфотографувати камерою підключеною до комп’ютера.

Програмним об’єктом у середовищі Скретч є Сцена.

Сьогодні ми спробуємо створити проект,де наш об’єкт буде змінювати свої властивості і рухатися під музику.

ІV. Інструктаж з правил роботи за компютером. (Слайд 18)

V. Практична робота.

Демонстрація готового проекту.

Діти отримують пошагові інструкції.

V. Підведення підсумків. (Слайд 19-20)

Повторення вікторини https://quizizz.com/admin/private

Порівняння результатів. Оцінення.

VІ. Домашнє завдання

Вивчити словничок, скласти алгоритм “ Режим дня” . (Слайд 21)

(Слайд 22- 23)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»