Урок "Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини."

Опис документу:
Навчальна – сформувати поняття про інформаційні процеси; розвивальна – формувати вміння узагальнювати; виховна – виховувати відповідальність, самостійність, інформаційну культуру учнів. Обладнання та наочність: комп’ютерний клас (11 комп’ютерів, операційна система Windows), навчальна презентація (Урок_2.pptx), мультимедійна дошка, програмі MyTestX.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок

Тема:

Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

Мета:

навчальна – сформувати поняття про інформаційні процеси;

розвивальна – формувати вміння узагальнювати;

виховна – виховувати відповідальність, самостійність, інформаційну культуру учнів.

Тип уроку:

комбінований.

Обладнання

та наочність:

комп’ютерний клас (11 комп’ютерів, операційна система Windows), навчальна презентація (Урок_2.pptx), мультимедійна дошка, програмі MyTestX.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  • привітання

Добрий день! Вітаю всіх присутніх.

  • перевірка присутніх

  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Інформаційне лото

Складіть речення з двох частин картки.

Тестування «Правила поведінки. Інформація» (перевірка ТБ та знання властивостей інформації)

Тестування в програмі MyTestX

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя або самостійна робота учнів з джерелом інформації

— Поясніть, як ви розумієте поняття «інформатика».

Інформатика нерозривно пов’язана з інформаційними процесами, бо вивчає їх. Зверніть увагу на означення поняття «інформатика». У ньому ви побачите основні інформаційні процеси, які й вивчає інформатика.

Інформаційні процеси — обмін відомостями між людьми, людиною та пристроєм, пристроєм та пристроєм, обмін сигналами між живою та неживою природою, у тваринному і рослинному світі.

Перелічимо інформаційні процеси, побудувавши в зошитах схему «Інформаційні процеси».

Передавання інформації

Інформація передається через канали зв’язку від джерела до споживача (одержувача).

За канали зв’язку можуть правити комп’ютерні мережі (локальні, інтернет), засоби телекомунікації (телефонні лінії, радіотелефони, мобільний зв’язок), а також зовнішні накопичувачі інформації.

Розглянемо це схематично та на прикладі.

— Як ви вважаєте, що ще може бути джерелом інформації, а що споживачем? (Відповіді учнів.)

Учитель схематично на дошці проводить узагальнення відповідей учнів.

— Розглянемо способи передавання інформації за допомогою схеми та прикладів.

Від людини до людини

Від людини до пристрою

Від пристрою до людини

Від пристрою до пристрою

Для інформації важлива форма її подання. Звичніше виражати інформацію природною мовою спілкування. Одна й та сама інформація може мати різні форми, наприклад відомості про погоду можуть бути висловлені російською або українською мовою, надруковані в газеті чи передані по радіо.

Проведення комплексу вправ для зняття м’язового напруження (Варіант 2)

IV. Усвідомлення набутих знань

Фронтальне опитування

1. Як ви розумієте поняття «інформаційні процеси»?

2. Які ви знаєте інформаційні процеси?

3. Які є способи передавання інформації?

Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми

(Варіант 1)

V. Засвоєння знань, формування вмінь

Додаткове завдання

Заповніть таблицю, вписавши власні приклади до кожного процесу.

Інформаційні процеси

Приклади

Орієнтовні відповіді

Інформаційні процеси

Приклади

Збереження інформації

Запис у зошиті

Пошук

Робота зі словником

Збирання інформації

Підготовка до огляду новин

Обробка

Редагування фотографій

Передавання

Розмова по телефону

Подання

Оформлення стінгазети

Захист

Встановлення пароля

VIII. Підсумки уроку

Рефлекія

Наприклад, учням пропонують закінчити речення: «Для мене сьогодні важливим було...», «Сьогодні я дізнався про...», «Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись…».

ІХ. Домашнє завдання

1. Опрацювати відповідний параграф підручника. Конспект уроку.

2. Додаткове завдання

Підготувати приклади повної та неповної інформації, достовірної та недостовірної, актуальної та неактуальної.

ОРІЄНТОВНИЙ КОМПЛЕКС ВПРАВ

ДЛЯ ЗНЯТТЯ ВТОМИ ПІД ЧАС

НАВЧАННЯ В КАБІНЕТАХ ІНФОРМАТИКИ

ОРІЄНТОВНИЙ КОМПЛЕКС ВПРАВ

ДЛЯ ЗНЯТТЯ ЗОРОВОЇ ВТОМИ

Вправи виконують, сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті, погляд — прямо, відвернувшись від комп’ютера.

Варіант 1

  1. Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вгору-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні.Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямку.

  2. Заплющити очі на рахунок «раз-два», розплющити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок «три-чотири».

  3. Кругові рухи очей: до 5 кругів уліво і вправо.

Варіант 2

  1. Швидко кліпати очима протягом 15 с.

  2. Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок «раз-чотири», повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок «п’ять-вісім» і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів.

  3. Спокійно посидіти із заплющеними очима, розслабившись, протягом 5 с.

ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСУ ВПРАВ

ДЛЯ ЗНЯТТЯ М’ЯЗОВОГО НАПРУЖЕННЯ

Варіант 1

Вихідне положення — сидячи на стільці.

  1. Витягнути і розчепірити пальці так, щоб відчути напруження. У такому положенні затримати протягом 5 с. Розслабити, а потім зігнути пальці. Повторити вправу 5 разів.

  2. Повільно і плавно опустити підборіддя, залишатися в такому положенні 2–3 с і розслабитися.

  3. Сидячи на стільці, піднести руки якомога вище, потім плавно опустити їх додолу, розслабити. Вправу повторити 5 разів.

  4. Переплести пальці рук і покласти їх за голову. Звести лопатки, залишатися в такому положенні 5 с, а потім розслабитись. Повторити вправу 5 разів.

Варіант 2

Вихідне положення — сидячи на стільці.

  1. Зробити кілька глибоких вдихів і видихів. Потягнутися на стільці, зігнувши руки на потилиці, відхиляючи голову назад і випростовуючи плечі. Повторити 5 разів.

  2. Зробити нахили і повороти голови. Повторити 5 разів.

  3. Зробити легкий самомасаж обличчя і кисті руки протягом 3–5 с.

Варіант 3

Вихідне положення — стоячи, ноги разом, руки вниз.

  1. Прямі руки розвести в боки долонями догори, зробити вдих.

  2. Схрестити руки перед грудьми, міцно обхопити себе за плечі, повторити 5 разів.

  3. Кругові рухи ліктями вперед протягом 5 с.

  4. Те саме назад. Дихати рівномірно.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
2
міс.
2
6
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!