Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників ЗДО і ЗЗСО за новим профстандартом
»
Взяти участь Всі події

Урок громадянської освіти. "Лобіювання інтересів і корупція"

Громадянська освіта

Для кого: 10 Клас

03.08.2019

2500

134

0

Опис документу:
Очікувані результати: Знання і розуміння: - вільно володіє поняттями «лобізм», «корупція»; - розуміє причини корупції. Вміння і навички: - розпізнає вияви корупції та застосовує механізми їхньої протидії. Установки і цінності: - нетерпимо ставиться до проявів корупції.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Громадянська освіта, 10 клас

ЛОБІЮВАННЯ ІНТЕРЕСІВ ТА КОРУПЦІЯ

Очікувані результати:

Знання і розуміння:

- вільно володіє поняттями «лобізм», «корупція»;

- розуміє причини корупції.

Вміння і навички:

- розпізнає вияви корупції та застосовує механізми їхньої протидії.

Установки і цінності:

- нетерпимо ставиться до проявів корупції.

План уроку:

1. Поняття лобізму.

2. Сутність корупції та корупційних ризиків.

3. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці.

4. Шляхи подолання корупції.

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Запитання для фронтальної бесіди:

Порівняйте поняття «мінімальна заробітна плата» і «реальна заробітна плата».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Завдання для обговорення:

Чи чули ви щось про корупцію та хабарі у нашому суспільстві? Висловіть свою думку щодо цього питання.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Лобізм – політичний тиск у формі від переконання до підкупу на представників законодавчої або виконавчої влади на різних рівнях державного управління для ухвалення рішення (розгляду певних законів, отримання урядових замовлень, субсидій тощо) в інтересах організацій, які вони представляють.

Корупція – негативне суспільне явище, що виявляється у злочинному використанні службовими особами, громадськими й політичними діячами їхніх прав і посадових можливостей з метою особистого збагачення.

Корупційний ризик – ризик прояву корупційних явищ і/або виникнення корупційних ситуацій.

Шляхи подолання корупції:

- ухвалення антикорупційного законодавства;

- створення органів, що борються з корупцією;

- організація і проведення антикорупційної експертизи нормативних актів і проектів;

- застосування антикорупційних механізмів у кадровій політиці органів виконавчої влади;

- формування негативного ставлення до проявів корупції;

Забезпечення доступу громадян до інформації про діяльність органів державної влади.

V. Рефлексія

Об’єднати учнів у декілька груп по 4-5 осіб. Завдання для учнів:

Наведіть приклади обставин, за яких лобізм є корисним у суспільстві.

VІ. Домашнє завдання

Завдання для учнів:

Відшукайте публікації періодичних та інтернет-видань щодо боротьби з корупцією. Проаналізуйте, які методи боротьби із нею використано. Поміркуйте, як можна було запобігти корупційним проявам?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.