Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Урок – гра за повістю Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»

Опис документу:
Подана розробка має на меті перевірити знання і вміння учнів; формувати вміння оперувати текстом твору для висловлення власних думок та оцінок; розвивати усне монологічне мовлення, логічне мислення, пам’ять.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема Урок – гра за повістю Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»

Мета:

  • навчальна: перевірити знання і вміння учнів; формувати вміння оперувати текстом твору для висловлення власних думок та оцінок;

  • розвивальна: розвивати усне монологічне мовлення, логічне мислення, память;

  • виховна: сприяти формуванню товариськості, бажання виявляти знання, перемагати.

Умови гри: клас обєднується в три команди. Кожна команда отримує конверт із завданням. За правильно виконане завдання команда отримує відповідні навчальні бали. (Цю гру можна проводити і дистанційно)



ХІД УРОКУ

І. Вступне слово вчителя

- Ми прочитали уривки повісті Марка Твена в підручнику. На уроці позакласного читання ви розповіли ще й про інші пригоди Тома Сойєра та його друзів. Героя Марка Твена поруч з нами з самого нашого дитинства. І один із них – бешкетник Том Сойєр – запрошує нас сьогодні на підсумковий урок.

Хлопчина Том відомий всім у світі:

Бешкетник, фантазер, у грі – герой.

Читають книгу і дорослі, й діти –

Всіх полонив хлопчина той.



Він нудьгувати у житті не звик:

Навіщо сум, адже життя прекрасне!

У нього гострий розум та язик.

Про все він думку має власну.



Том і його друзі люблять веселощі та гру, фантазування. І ми сьогодні проведемо не звичайний урок, а гру. Це буде інтелектуальна година, де кожна команда – сучасні хлопці та дівчата, але такі схожі на героїв американського письменника Марка Твена! Це гра для юних джентльменів та леді.

Оцінюватиме нашу гру вельмишановне журі. (Оголошує склад журі)

Якось Том із Геком шукали скарб. Я вам теж пропоную вирушити на пошуки скарбів. Проте знайти скарб зможе тільки та команда, яка буде дружною та швидко і якісно виконає всі завдання. Памятайте, що найдорожчий скарб – це дружба!

Отже, розпочинаймо гру! (Цю гру можна проводити і дистанційно, тоді учні виконують завдання, не ділячись на команди)



ІІ. Представлення команд (назва, емблема, девіз)



ІІІ. Складання мап пошуку

Учитель пропонує учням двосторонні картки із пунктами плану з одного боку одного з розділів твору. Завдання: скласти план в логічній послідовності. Перегорнувши картки, учні дізнаються порядок проходження випробувань.



IV. Гра

  1. Біографічно -географічні випробування

Завдання №1

  • Що означає псевдонім американського письменника?

  • Які професії опанував Марк Твен після смерті батька?

  • Назвіть справжнє імя Марка Твена.

Завдання №2

  • Поясніть, яку роль відіграли вказані місця в житті Тома.

Сент – Пітерсберг; Міссісіпі; Джексоновий острів.

  1. Літературні випробування

Завдання №1

  • Допишіть речення

«Том раптом похопився, що, сам того не помічаючи, пише на піску великим пальцем ноги слово… (Беккі)».

«Беккі шарпанула книгу, пориваючись згорнути її, але… (так невдало, що розірвала аркуш із малюнком аж до середини)»

«Скарби завжди закопують… (під старим будинком з привидами, чи на острові, чи під сухим деревом з довгою гіллякою)».

Завдання №2

  • Поясніть значення словосполучень. Вкажіть, у яких епізодах твору їх можна знайти.

Спиняй машину; віддати носовий швартов; взяти на абордаж.

Завдання №3

  • Про кого йдеться?

«В ньому біс сидить, та помилуй мене Боже, сердешна дитина, син моєї покійної сестри, і мені просто не стає духу лупцювати його». (Про Тома)

«Чарівне голубооке створіння з двома довгими золотистими кісками, в білому платті та вишитих панталончиках». (Беккі)

«Завжди був одягнений в обноски з дорослих людей, вкриті незліченними плямами й такі подерті, що аж клапті теліпалися з усіх боків. На голові в нього стриміла руїна здоровенного капелюха з напівобірваними крисами; куртка, коли він її напинав, сягала йому мало не до пят, а гудзики позаду опинялися куди нижче від того місця, де їм належало бути; штани на одній шлейці, звисало позаду порожньою торбою». (Гек)

Завдання №4

  • Кому належать ці слова?

«Знання – це найдорожче, що є на світі, воно робить людину великою і доброю».

«… І кожен хлопець, і кожна доросла людина завжди прагнутимуть і допомагатимуть тільки того, чого важко досягти».

«Будь-яка річ, що ми отримали ціною благородної, чесної праці, здається нам солодшою, милішою».

(Марку Твену)

Завдання №5

  • Вгадайте пригоду за наведеними словами.

Тисовий лук, Англія, розбійник, благородство, марселі, бом-брамселі, грот-брамселі, абортаж, сталактит, кристали, сталагміт, колони.

  1. Математичні випробування

  • Розвяжіть задачі

Задача №1

Пароплав «Велика Міссурі», яку вдавав Бен Роджерс, мав осадку в девять футів. Визначте осадку в метрів.

Задача №2

Безлюдний острів, на якому влаштувалися Том із товаришами, розташувалися за три милі нижче від Сент-Пітерсберга. Обчисліть відстань у кілометрах.

Задача №3

Скриня зі скарбами важила близько 50 фунтів. Скільки це у кілограмах?

  1. Філософські випробування

  • Доведіть або спростуйте пропоновану думку.

Праця – це все те, що ми зобовязані робити, а гра – все, що ми робити не зобовязані.

Душа Тома страждала так, як ніколи не страждало його тіло.

Усі його покинули, казав він [Том] собі, друзів у нього немає, ніхто його не любить… він же намагався бути хорошим і шануватися, але йому не дали.



  1. Читацькі випробування

(Кожна команда отримує по 5 запитань)

  • Що робив Том, поки його шукала тітка? (Їв варення)

  • Як Сід викрив обман Тома? (За допомогою білої нитки)

  • Ким був батько Беккі? (Окружним суддею)

  • Для чого Том відстав від Мері та Сіда перед входом до церкви? (Щоб виміняти кольорові квитки)

  • Який подарунок отримав Том як найкращий учень недільної школи? (Біблію)

  • Навіщо Том і Гек пішли на цвинтар? (Виводити бородавки)

  • У що грали Том і Джо на уроці? (У перегони кліща)

  • Чим Том образив Беккі? (Згадав про заручини з Еммі)

  • Ким був Том під час гри з Джо? (Робін Гудом)

  • Чим закінчилася пригода на цвинтарі? (Страшною присягою)

  • Чим Том лікував кота від меланхолії? (Мікстурою «антибіль»)

  • Пароль Томової команди мандрівників. (Кров)

  • Як вдалося Томові стати лицарем в очах Беккі? (Він узяв на себе провину за порвану книжку.)

  • Що змінило долю Мафа Потера? (Свідчення Тома)

  • Якою була мрія Тома? (Знайти скарб)

  • Де був захований скарб? (У печері під хрестом №2)

  • Скільки часу Том і Беккі провели в печері? (Три доби)

V. Заключне слово вчителя

- Ось і добігла кінця наша захоплива подорож. Ми переконалися, що ви кмітливі, веселі, розумні, вмієте товаришувати. Тому вам і вдалось знайти скарби. Тож, переможці, відкривайте скриню! Ну, що там? (Учні знаходять у скрині книжки)

- Чи задоволені ви знахідкою? Справді, книга – це справжній скарб!

VІ. Домашнє завдання

Розгадування кросворда (кросворд я Вам вислала у інтерактивних вправах)



Відповіді: 1. Мері. 2.Америка. 3.Ранок. 4.Кора. 5.Тетчер. 6.Врятував. 7. Еммі. 8. Ніч

Ключові слова: Марк Твен











Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили