Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Виховні заходи з теми прав дитини. Практичні кейси
»
Взяти участь Всі події

урок – гра про надзвичайні ситуації природного походження «Допоможи собі сам»

Виховна робота

Для кого: 7 Клас

09.01.2020

338

8

0

Опис документу:
Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя. Але, на жаль, життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? За допомогою гри повторити та закріпити знання з ЦЗ
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ОСТАП ЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

І-ІІІ ступенів

«Допоможи собі сам»

урок – гра

про надзвичайні ситуації

природного походження

Підготувала

класний керівник

Максимів М. М.

Урок –гра

про НС природного походження

«Допоможи собі сам»

Мета:

  • поглибити знання учнів з питань цивільного захисту;

  • повторити правила поведінки у складних ситуаціях та закріпити навички надання допомоги постраждалим;

  • стимулювати розвиток витривалості, мужності, рішучості, кмітливості;

  • виховувати почуття співпричетності до долі та проблем інших,

відповідальність за близьких, оточуючих, власну Батьківщину.

Система оцінювання:

по 1 балу за правильну відповідь, по 5 (макс.) балів за правильний розв'язок ситуаційних завдань, по 3 (макс.) бали за інсценізацію та представлення команд.

Перебіг уроку:

I.Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

Мотивація

Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя. Але, на жаль, життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? Ці питання постають перед кожною людиною. Адже ніякі блага цивілізації не замінять чистого повітря, прозорої води та нешкідливого харчування. Як важливо у таких ситуаціях, щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки й пригадала, як поводитися за таких обставин, як урятуватися самій й як допомогти вижити іншим.

Отож, сьогоднішнє заняття, яке має назву «Допоможи собі сам», ми з вами присвятимо тому, щоб навчитися виходити зі скрутних життєвих ситуацій.

1) Бесіда.

Вчитель – Які ви знаєте надзвичайні ситуації?

Учні – Землетрус, повінь, пожежа, снігові завали та заноси, катастрофи, аварії, тощо.

Вчитель – Що чи хто є причиною названих вами ситуацій?

Учні – Стихійні сили природи, людська необережність.

Вчитель – Які ви знаєте служби, що допомагають подолати надзвичайну ситуацію та врятувати людей?

Учні – Пожежники, рятувальні загони, міністерство надзвичайних ситуацій.

Вчитель

– Усі ці служби належать до єдиної системи цивільного захисту та цивільної оборони, мета якої – захищати нас з вами, громадян України на випадок стихійного лиха, атаки ворога, надзвичайної ситуації техногенного характеру. Міністерство з надзвичайних ситуацій, яке керує цією складною роботою, було утворено після аварії на Чорнобильській атомній електростанції.

ІІІ. Основна частина.

Представлення команд. (Назва команди схована у вірші-загадці).

Команда І.

Із ним ти обережний будь,

Бо таїть він у собі велику силу.

Руйнівник, палій і ворог він,

Він і друг, – як користуєшся ти вміло.

Вдома, в полі, в лісі, чи гаю,

З ним ти не жартуй, це-небезпечно.

Пам’ятай всі правила завжди,

Бо безпека це і вчасно,і доречно.

Команда ІІ

З роси, з морів, річок і плес

Вона як перейде у пару,

Одразу ж лине до небес.

Щоб утворити в небі хмари.

І впасти з хмар на ниви

Як сніг, як град, як злива.

Знов перейти у пару

І повернутись в хмару,

  1. Розминка.

Запитання першій команді.

  1. Щоб перейти вулицю, потрібно використовувати пішохідний, що…? (Перехід)

  2. Якщо ми викликаємо службу допомоги і набираємо 104, то у нас протікає, що…? (Газ)

  3. Коли гратися з сірниками, запальничками виникає, що…? (Пожежа)

  4. Якщо при будь-якій небезпеці потрібно викликати когось на допомогу, ми користуємось чим…? (Телефоном)

  5. Що таке надзвичайна ситуація? (Ситуація, що загрожує майну, здоров'ю, життю значної кількості людей).

  6. Назвіть групи НС за походженням (природного, техногенного, соціально-політичного та воєнного характеру).

  7. Неконтрольоване горіння рослинності (лісова пожежа).

  8. Процес зупинки розповсюдження вогню (гасіння).

  9. НС геологічного походження (землетрус, зсув, обвал, виверження вулкану).

  10. Небезпечний чинник лавини (рух вниз маси снігу).

  11. Небезпечний чинник зсуву (стрімкий рух вниз грунту).

  12. Назвіть місцевість в Україні, яка страждає від повеней (Закарпаття).

Запитання другій команді.

  1. Яка ситуація називається екстремальною? (ситуація, в якій небезпека загрожує окремій людині або групі людей і вимагає від них невідкладних дій)

  2. Перерахуйте групи НС природного походження (геологічного, метеорологічного, гідрологічного походження).

  3. Небезпечний чинник грози (блискавиця).

  4. Що таке сель? (стрімкий рух вниз води, каміння, грунту.)

  5. Найбільш поширений вид НС метеорологічного походження на Волині (сильний вітер, буревій).

  6. Пожежі, найбільш поширені в поліській частині Волині (торф'яні).

  7. Пожежа, яка охоплює верхні частини лісу (верхова).

  8. Частина (передня) пожежі, що розповсюджується з найбільшою швидкістю (фронт).

  9. Засіб гасіння вогню, що лежить під ногами (пісок, земля).

  10. Причина неконтрольованих повеней в Закарпатті (нерозважлива господарська діяльність людини).

  11. Як називається професія людини, що піклується про здоров’я людей…? (Лікар)

  12. Щоб викликати лікаря додому, ви повинні назвати свою, що…? (Адресу)

2. Обмін питаннями

Команди пропонують одна одній ситуаційні завдання, які необхідно розв'язати.

Ситуаційні завдання першій команді.

Ви - вихователь в дитячому таборі на о.Світязь. В літню пору тут часті грози. Сформулюйте правила безпечної поведінки під час грози.

В результаті грози лісника уразила блискавиця. Він без свідомості. Складіть послідовними план дій.

Ситуаційні завдання другій команді.

В результаті необережності людина, що йшла по льоду, провалилась в ополонку. Складіть послідовний план порятунку.

Ви збираєтесь на зимові канікули в Карпати. Сформулюйте моделі безпечної поведінки під час сходження снігових лавин.

3. «Швидка допомога»

Команди з підручних матеріалів мають надати першу допомогу потерпілому.

Завдання першій команді.

Зупинити кровотечу на руці.

Завдання другій команді.

Перелом ноги.

4. "Темна конячка".

Учасники під музику інсценізують стихійне лихо.

5. Ігровий гейм.

  • З цією твариною в народі прийнято порівнювати пожежу (півень).

  • Без нього немає диму (вогонь).

  • Цей предмет не іграшка дітям (сірники).

  • Речовина, що викидається під час виверження вулкану (магма).

  • Випадання шматочків льоду під час грози (град).

  • Підвищення рівня ґрунтових вод (повінь).

  • Що таке безпека? (стан, коли не існує загрози майну, здоров'ю та життю людей).

  • Три положення формули безпеки (передбач, уникай, дій).

  • Причини екологічної кризи (антропогенний вплив людини).

  • Наслідки забруднення довкілля (парниковий ефект, озонові діри, кислотні дощі).

  • Лісова площа з частково вигорілими деревами (горілий ліс).

  • Ворог пожежі (вода).

  • Комплекс заходів, спрямованих на попередження пожежі (профілактика).

  • Метод масового захисту населення від НС природного походження (евакуація).

Підсумок уроку-гри.

Вчитель.

Отож, як бачимо, іноді складні життєві обставини вимагають від людини мужності та рішучості, вмілості та вправності, вміння не розгубитися у складній ситуації. Я гадаю, що тепер і наші діти, і батьки зможуть подолати будь-які проблеми.

6

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.