Урок- гра "Інтелектуальна гра "Усезнайка""

Зарубіжна література

Для кого: 7 Клас

26.09.2020

194

1

0

Опис документу:
Цілі і завдання: • розвиток, інтелектуальної грамотності, кмітливості, комунікативних якостей особистості, швидкості у прийнятті рішень; • прищеплення інтересу до придбання знань в різних областях, виховання інтересу до історії своєї країни, народної творчості, народної мудрості, закладеним у казках різних народів; • розвиток креативних здібностей підлітків.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

УСЕЗНАЙКИ

інтелектуальна гра для 5-7 класів

Цілі і завдання:

• розвиток, інтелектуальної грамотності, кмітливості, комунікативних якостей особистості, швидкості у прийнятті рішень;

• прищеплення інтересу до придбання знань в різних областях, виховання інтересу до історії своєї країни, народної творчості, народної мудрості, закладеним у казках різних народів;

• розвиток креативних здібностей підлітків.

ПОЧАТОК ГРИ

Ведуча:Доброго дня. Сьогодні ми проводимо інтелектуальну гру «Усезнайки». Участь у грі беруть 3 команди 5,6,7-х класів. Вітайте!

Ведуча:Також давайте привітаємо наше журі, яка буде підраховувати бали команд та визначить переможця нашої гри.

ПРАВИЛА ГРИ

Ведуча:А зараз заслухайте, будь ласка, правила нашої гри.

  • У грі шість турів.

  • Усі команди грають одночасно.

  • Головне завдання гравців – якнайшвидше дати правильну відповідь за 15 секунд.

  • В кожному турі вам будуть запропоновані питання. Право на відповідь має команда, капітан якої першим підняв руку.

  • Кожна команда має право тільки на одну відповідь.

  • Якщо команда дала неправильну відповідь, вона припиняє обговорення даного питання й позбавляється права на нову відповідь. А команди-суперники, після слів ведучої «Відповідь не правильна», продовжують обговорення питання до кінця часу, що дається на роздуми.

  • За правильну відповідь команда отримує певну кількість балів, які оголошуються перед початком туру.

  • Якщо за зазначений час правильної відповіді ніхто не запропонував, запитання знімається, а ведуча оголошує нове завдання.

ХІД ГРИ

Ведуча:Ми познайомились з командами, привітали журі, прослухали правила і я оголошую початок нашої гри. Я бажаю всім учасникам успіху та перемоги.

1 тур «Розминка»

Ведуча:Розпочинаємо 1 тур «Розминка». У цьому турі у нас 12 запитань, які оцінюються в 1 бал.

Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 15 секунд.

Право на відповідь має команда, капітан якої першим підняв руку.

Увага!!! Читаю запитання.

1 тур «Розминка»

  1. Хто такий Зевс? - Бог богів у Давній Греції

  2. Вихованець Робінзона Крузо. - П’ятниця

  3. Назвіть чарівні предмети у казках. - Чарівна паличка, килим-літак, голка, шапка-невидимка, клубок, пензлик і т. д.

  4. Момотаро – герой казки якого народу? - Японців

  5. Найпопулярніші у світі штани? - Джинси

  6. Де героїня російської казки зустріла 12 місяців? - У лісі

  7. Японський лицар. - Самурай

  8. Що малював Малян для селян? - Плуг, мотики

  9. Скільки разів зазвичай повторюється дія у казках? - 3

  10. У якій баладі розповідається про нещасного батька? - Король Лір і його доньки

  11. Хто розповідав казки протягом 1000 і 1 ночі? - Шехерезада

12.Яку тварину в народі вважають царем звірів? - Лева

Ведуча:Це всі запитання першого туру. Поки журі підбиває підсумки, ми дамо відпочинок нашим командам і зіграємо із залом. Я буду задавати питання, чиї вболівальники першими дадуть правильну відповідь, тій команді приплюсується 1 бал.

  1. Хто автор відомого вислову « Veni, Vidi, Vici »? - Юлій Цезар

Ведуча:Правильно. Команда 7 класу отримує додатковий бал.

  1. Назвіть найвідомішу поему-казку про любов О. Пушкіна?

«Руслан і Людмила»

Ведуча:Команда 6 класу отримує додатковий бал.

Ведуча:Молодці. А зараз журі зачитає результати, які має кожна команда після першого туру. Слухаємо вас.

(Оголошується результат)

2 тур «Історичний»

Ведуча:Приступаємо до 2 туру, що має назву «Історичний».

В цьому турі ми маємо запитання, які оцінюються в 2 бали.

Нагадую: Час для роздумів над запитаннями – 15 секунд.

Увага!!! Запитання.

  1. Який винахід китайців перевершив аналогічний винахід єгиптян? - Папір

  2. Що таке орігамі? – Вироби з паперу в Японії

  3. Як в часи Середньовіччя називалися вчені, які займалися пошуком «філософського каменя»? - Алхіміки

  4. Яка інші назва Еллади? - Греція

  5. Яке слово зашифроване в українському гербі? - Воля

  6. На честь кого названо місто Київ? - На честь Кия

  7. Коли виникла антична література? - VIII ст. до н. е. – 456 р. н. е.

  8. В якому столітті створено Коран? - VII ст.

  9. Назвіть найвеличніший пам’ятник давньоєгипетської цивілізації. - Піраміди

Ведуча:Другий тур завершився. Журі підраховує бали, а ми знову зіграємо із залом. Як і минулого разу, вболівальники можуть принести по додатковому балу своїй команді.

  1. Якому материку належить річка Амазонка? – Південній Америці

Ведуча:Правильно. Команда 5класу отримує додатковий бал.

  1. В яку гру грала Полліанна? – Гра в радість

Ведуча: Команда 6 класу отримує додатковий бал.

Ведуча:Журі, ви готові оголосити результат за другий тур? Будь ласка, уважно слухаємо.

(Оголошується результат)

3 тур «Географічний»

Ведуча:Приступаємо до 3 «Географічного» туру.

В цьому турі 11 запитань і 1завдання.

Відповіді на запитання оцінюються в 2 бали.

  1. Як називається ділянка сухо­долу, оточена водою з усіх боків? - Острів

  2. На якому материку розташо­вані гори Кордильєри? - Північна Америка

  3. На якому півострові розташована Індія? - Індостан

  4. Яке море омиває півострів Крим? - Чорнее

  5. На якому континенті не мешкають люди? – Антарктида

  6. Найглибше озеро світу. - Байкал

  7. На якому континенті розта­шована країна Зімбабве? - Африка

  8. Хто першим здійснив навко­лосвітню подорож? - Магеллан

  9. У якій річці водиться риба піранья? - Амазонка

  10. Яку висоту має найбіль­ша вершина світу Джомолунгма? - 8848 м.

  11. Річка, яка тече на території 6 країн Європи? - Дунай

Ведуча:А зараз завдання. Я кожній команді роздаю по аркушу паперу. На ньому записано зверху вниз назва міста_____________. В цьому слові ____ літер. Командам потрібно за 30 секунд придумати і написати назви семи міст, які починалися б з цих літер. Команда, яка перша справиться, повідомляє про це. Ми зупиняємо час для всіх інших команд і починаємо читати і звіряти із записами інших команд: перша буква і назва міста, друга буква – назва міста і так далі. Усі, у кого назване місто повторюється, викреслюють його, а за кожне «неповторне місто» – 2 бали.

Наприклад:

П місто на букву Псков

О місто на букву Одеса

Л місто на букву Львів

Т … … …

А … … …

В … … …

А … … …

Ведуча:Ну, що ж, ви впорались і з 3туром. Журі працює, а ми граємо із залом. Уважно слухайте і дайте відповіді на такі питання...

Серед горба стоїть осел. З одного боку горба вогонь горить, з другого – ліс густий, з третього – глибоке озеро. Лісом пройти – осел роги поламає, вогнем – згорить, через озеро – не вміє плавати, втопиться. Вертатися назад – не можна. Куди ослу подітися? - Через ліс іти, бо осел рогів не має

Ведуча:Молодці. Вболівальники 7 класу справились і принесли своїй команді додатковий бал. Журі, будь ласка, оголосіть результати трьох турів.

(Оголошується результат)

4 тур «Мистецтво»

Ведуча:Приступаємо до 4 туру, що має назву «Мистецтво». В цьому турі ми маємо запитання, які оцінюються в 2 бали.

  1. Як називають людину, що малює картини? - Художник

  2. Назвіть найвідоміший музей Франції - Лувр

  3. Як називають художника, який пише морські пейзажі? - Мари­ніст

  4. На чому писали свої картини - сувої китайські художники? - На тканині

  5. Хто автор всесвітньо відомої картини «Джоконда»? - Леонардо да Вінчі

  6. Як називають високий жіно­чий голос? - Сопрано

Ведуча:Де проживали грецькі боги Зевс, Аїд, Гефест?

На священній горі, згідно міфів, знаходились палац Зевса і палати інших богів, але не всіх. Другий брат Зевса, Аїд – у підземному царстві, а Гефеста всемогутня Гера, його мати, скинула з Олімпу вниз, коли побачила, що він народився хворобливим і некрасивим

Ведуча:Журі, будь ласка, оголосіть результати трьох турів.

(Оголошується результат)

5 тур Музичне мистецтво

  1. Як одним словом називають клавіші білого та чорного кольору у клавішних інструментах? Клавіатура

  2. Як називають співвідношення звуків за їх тривалістю? - Ритм

  3. Як називають ансамбль із двох виконавців? - Дует

  4. Кому з «королів поп-музики» в 2002 році за заслуги перед поп-музикою було присуджено звання «Зірка століття»? - Майклу Джексону

  5. У кого з усесвітньо відомих композиторів було 11 синів та 9 дочок? - У Йоганна Себастьяна Баха.

  6. Найменша складова музичного твору. (Нота)

Ведуча:Журі, будь ласка, оголосіть результати трьох турів.

  1. (Оголошується результат)

6 тур «Казковий»

Ведуча:І останній 4 тур «Казковий». Я маю шість казок, необхідно відгадати їх назви. В мене є чотири підказки, за якими ви повинні відгадати назву казки. Якщо ви відгадали з першої підказки – отримуєте 5 балів, використали другу підказку – 4 бали, третю – 3 бали, четверту – 2 бали.

Казка перша

  • Багатодітна мати проводить дітям елементарний інструктаж з техніки безпеки.

  • Антигерой удосконалює свою акторську майстерність, але поки що безрезультатно.

  • Мати проводить повторний інструктаж. Майже пластична операція допомагає антигерою досягти мети.

  • Антигерой гине жорстокою смертю. Родина возз’єднується.

Вовк і семеро козенят

Казка друга

  • Ця історія не сталася б, якби доросла людина не загубила елемент одягу.

  • Загублений предмет швидко знайшов нового господаря, але залишився на місці.

  • Далі відбуваються дива взаєморозуміння, взаємодопомоги та спілкування.

  • Військо тварин перетворило загублену річ на гуртожиток.

Рукавичка

Казка третя

  • Герої, які не мають між собою нічого спільного, потоваришували.

  • Щире ставлення одне до одного переростає в ідею влаштувати святковий обід.

  • Далі один герой запрошує в гості іншого. Після щедрих пригощань гість залишається голодним, а хазяїн ситим.

  • З того часу і донині вони вороги.

Лисичка та Журавель

Казка четверта

  • Все почалося тоді, коли всі продукти майже скінчилися.

  • Головний герой, подорожуючи, легко вступає в контакт з незнайомцями.

  • Веселий характер хвалька і невихованість, як не дивно, рятують його від небезпеки.

  • До загибелі призвела зіркова хвороба сольного співака. Дуже шкода, що друга особа не знає, що їжу треба ретельно пережовувати.

Колобок

Казка п’ята

  • Наявність цього предмета ледь не призвела до конфлікту.

  • Втрата його спричинила негативні емоції у близьких людей.

  • Знесилені господарі не можуть дати собі раду.

  • На допомого прийшла тварина, яка подарувала ювелірний виріб.

Курочка Ряба

Казка шоста і остання

  • Головна героїня мала велику фантазію, щоб розбагатіти.

  • Головний герой сконструював чудовий виріб.

  • Велика цікавість лісових звірів призвела до швидкого багатства.

  • А помічник, який вже став непотрібним, доти стояв на сонці, поки не розтанув.

Солом’яний бичок

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

Ведуча:Ось і вичерпались всі мої запитання. Зараз лічильна комісія підіб’є підсумки гри і оголосить нам переможця. А я задам питання всім присутнім: і командам, і вболівальникам. «В давнину, а в деяких місцях і до цього часу, під час обряду сватання дівчина, відмовляючи парубкові, підносила йому гарбуза. Що крім відмови, це мало означати? Чому з усієї городини підносили саме гарбуз?»
Відповідь: У насінні та м'якоті гарбуза містяться заспокійливі речовини.

З давніх-давен відвар гарбузового насіння та м'якоті використовувася в

народній медицині як транквілізуючий (заспокійливий) засіб. Тож дівчина, повідомляючи хлопцеві про відмову, ніби хотіла сказати йому в такий спосіб заспокійливі слова. 

Ведуча:Молодець. Приз за правильну відповідь отримує учень 7 класу….

Ведуча:А зараз настав час взнати, хто став переможцем у нашій грі.Журі, ви готові оголосити переможця? Будь ласка, слухаємо вас.

(Оголошується результат)

Ведуча:Отже, за результатами лічильної комісії переможцем нашої гри стала команда 7 класу.

(поздоровлення переможців)

Ведуча:На цьому ми з вами попрощаємось. До наступних зустрічей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.