Урок-гра для учнів 6 класу "Міфи Стародавньої Греції"

Зарубіжна література

Для кого: 6 Клас

01.04.2020

1369

47

0

Опис документу:
Конспект уроку систематизації та узагальнення знань з теми "Міфи Стародавньої Греції" допоможе вчителям зарубіжної літератури провести підсумкове заняття з учнями 6 класу в цікавій ігровій формі (діти об'єднуються у дві команди, які змагаються між собою за право називатися нащадками аргонавтів).
Перегляд
матеріалу
Отримати код

6 клас

Тема. Міфи Стародавньої Греції

Мета: повторити й узагальнити вивчене з теми “Міф і література”; в ігровій формі

перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу;

розвивати пам'ять, увагу, кмітливість; виховувати інтерес до міфів,

почуття доброзичливості, взаємоповаги.

Обладнання: виставка книг, картки із завданнями, конверти, кросворди.

Тип уроку: урок систематизації знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організація класу. Створення емоційного настрою

Учитель:

- Великий російський композитор П.І. Чайковський сказав: “Натхнення - це гість, який не любить відвідувати лінивих”.

Тож бажаю усім, щоб до кожного з вас

Завітало натхнення сьогодні у клас.

І збудило бажання отримать знання,

Щоб потім життям ви не йшли навмання.

Щоб вам захотілось новеньке пізнать,

Самим научитись і інших навчать.

Тож я всім бажаю, щоб лінь ви прогнали

Й натхнення, щоб кожного дня зустрічали.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Учитель:

- В одному давньогрецькому міфі розповідається про мореплавців-героїв, які на кораблі “Арго” здійснили далеку морську подорож за чудовим золотим руном. На своєму шляху вони подолали безліч перешкод, їх життю загрожували фантастичні істоти, які мали надзвичайну силу і владу. Але мореплавці витримали все і повернулися переможцями.

Аргонавтами і тепер називають гордих сміливців, що, долаючи смертельну небезпеку, ризикуючи власним життям, прокладають шлях у далекі, незнані краї, і веде їх незгасна мрія, надія на успіх.

Сьогодні дві наші команди також вирушать у складну подорож бурхливим морем міфів, щоб здобути перемогу у грі.

( Клас ділиться на дві команди. Кожна команда обирає капітана, представляє назву та девіз).

ІІІ. Проведення гри

І тур - “Розминка”

Команди по черзі відповідають на запитання:

  1. Що робив Кронос зі своїми дітьми? (Ковтав їх)

  2. Як звали титана, який тримав на плечах небо? (Атлант)

  3. Як називали найглибше дно землі та моря, куди скинув Зевс свого батька?

(Тартар)

    1. Як звали учня Дедала? (Талос)

    2. Як звали сина Міноса? (Мінотавр)

    3. Хто викрав Персефону? (Аїд)

    4. Хто визволив Прометея? (Геракл)

    5. Як називається споруда, що звідти майже неможливо вийти?

(Лабіринт)

ІІ тур - “Упізнай героя”

  1. “Він перший запряг у ярмо дикого бика, перший приборкав вільного коня...” (Прометей)

  2. “Темно-синій хітон у неї подерся, червоні маки зів'яли, золоте колосся погубилося, а довгі коси взялися памороззю-сивиною” (Деметра)

  3. “Він зводив великі палаци і храми, що вражали своєю стрункою будовою...” (Дедал)

  4. “Почуття лету, дивовижне, незнане, сповнило його душу неймовірною радістю. Яке щастя змахнути, наче могутній птах, великими крильми...”

(Ікар)

    1. “Яке огидне моє ремесло! Хай би хто інший ним володів, тоді я не мусив би приковувати друга до скелі” (Гефест)

    2. “Хай шаленіє, хай гримить із гніву та спалює скелі пекучим вогнем або засипає крижаним снігом — все одно він не вирве з моїх вуст жодного слова” (Прометей)

ІІІ тур - “Ти — мені, я — тобі”

Одна команда задає питання іншій команді ( за міфами про Геракла).

ІV тур — Конкурс художників

Намалювати героя або істоту, яку можна назвати символом міфу. Команда-суперниця повинна відгадати, який саме міф проілюстровано.

V тур - “Весела перерва” (не оцінюється)

- Уяви, що ти запізнився на урок. Яке виправдання ти б використав, якби в ролі вчителя побачив:

    • Афродіту? - Афіну?

    • Зевса? - Аїда?

Руханка

  • Треба, діти, нам хвилинку приділити відпочинку.

Простягніть вперед ви ніжки,

потягніться, наче кішка.

Помахайте головою,

мов не згодні ви зі мною.

Вправо, вліво поверніться,

до сусіда посміхніться.

Від роботи відпочили

й знов приймаємось за діло.

VІ тур - “Встанови відповідність” (на швидкість і правильність)

Поєднати стрілочками імена богів та їхнє призначення у давньогрецькому пантеоні жителів Олімпу.

Арес бог — покровитель мистецтв

Гера богиня мудрості, ремесел, війни

Посейдон бог розваг та вина

Афіна богиня краси та любові

Афродіта богиня шлюбу

Деметра богиня мисливства

Артеміда богиня родючості, хліборобства

Аполлон бог-вісник, покровитель торгівлі

VІІ тур - “Метаморфози”

Як давні греки пояснювали виникнення:

  • Молочного (Чумацького) Шляху;

  • Квітки нарцис;

  • Сузір'я рака;

  • зміну пір року?

VІІІ тур - “Таємничі конверти”

Завдання: пояснити значення фразеологізмів міфологічного походження, які записані на картках у конвертах. Конверти команди витягають по черзі.

Фразеологізми: титанічна боротьба, танталові муки, сізіфова праця, нитка Аріадни, троянський кінь, ахіллесова п'ята, авгієві стайні, яблуко розбрату.

ІХ тур — інсценування уривків із міфів

ІV. Підбиття підсумків гри

Заключне слово вчителя

- Мені приємно бачити справжніх нащадків аргонавтів, сміливих, дружних, розумних. Ви з честю подолали складні випробування, довели, що знаєте і любите міфи. Кожен з вас заслуговує нагороди. А нагородою для переможців будуть медалі, які вам вручить сам бог Зевс (учень-старшокласник). Команда, яка набрала менше балів, отримає золоті яблучка, які спонукатимуть вас уважніше і старанніше готуватися наступного разу до конкурсу.

Ну от і все, урок скінчився

І час прийшов вам відпочить.

А знань багаж, що залишився,

З собою по життю несіть.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.