Урок Геометрія 8 клас. "Теорема Піфагора"

Опис документу:
Розробка уроку на тему "Теорема Піфагора". Мета: • сформувати в учнів розуміння змісту теореми Піфагора та її доведення, формувати вміння відтворювати зміст теореми Піфагора, застосовувати її формулювання для розв‘язування задач на знаходження невідомих сторін прямокутного трикутника;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 41 Геометрія

8 клас

Тема Теорема Піфагора

Мета:

  • сформувати в учнів розуміння змісту теореми Піфагора та її доведення, формувати вміння відтворювати зміст теореми Піфагора, застосовувати її формулювання для розв‘язування задач на знаходження невідомих сторін прямокутного трикутника;

  • розвивати логічне мислення, пам‘ять, увагу;

  • виховувати охайність в роботі, культуру математичної мови, запису.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Наочність і обладнання: роз даткові картки, таблиця квадратів натуральних чисел, креслярське приладдя, мотузка.

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бліцопитування

  1. Які бувають види трикутників? (гострокутні, прямокутні, тупокутні; різносторонні, рівнобедрені, рівносторонні)

  2. Які бувають види кутів? (гострі, тупі, прямі)

  3. Як називають сторони прямокутного трикутника? (катет, катет, гіпотенуза)

Усні вправи

Обчислити:

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: давайте згадаємо, за допомогою яких інструментів можна побудувати прямий кут? (транспортир, трикутник, лінійки, клітинка зошита)

Ці всі приладдя з‘явились, щоб допомогти нам креслити прямі кути і лінії. Але уявіть собі Древній Єгипет. Єгиптяни зуміли побудувати одне з чудес світу – Єгипецькі піраміди без транспортирів. Але в основі кожної піраміди лежить квадрат. Виникає питання: як змогли давні єгиптяни побудувати без транспортирів прямий кут? Вони це робили за допомогою звичайної мотузки. Давайте побудемо трішки в Древньому Єгипті і спробуєм побудувати прямий кут. (роздаю дітям мотузки і пропоную побудувати точний прямий кут).

Після цього показую на дошці за допомогою заздалегідь підготовленої мотузки побудову прямого кута.

Учитель. Як переконатися, чи справді даний кут є прямим? Для цього використовуємо теорему Піфагора.

Повідомляю тему уроку.

ІV. Пояснення нового матеріалу

Світ, що нас оточує,-

це світ геометрії.

Тож давайте його пізнавати!

  1. Формулювання теореми Піфагора (Підручник Апостолова, ст..140, Теорема Піфагора)

  2. Перевірка побудованого трикутника (єгипецький трикутник)

  3. Доповідь учениці про Піфагора

  4. Доповідь учителя про теорему Піфагора

V. Формування умінь і навичок

1. Усні вправи

  • Для яких трикутників, зображених на рисунку виконується теорема Піфагора?

  1. Письмові вправи

  • Сторони прямокутника дорівнюють 3см і 4 см. Чому дорівнює діагональ? (5см)

  • У рівнобедреному трикутнику основа дорівнює 16см, а бічна сторона – 10см. Знайдіть медіану, проведену до основи. (6см)

  • Діагоналі ромба ABCD дорівнюють AC=12см, BD=16см. Знайти сторону ромба. (10см)

VІ. Закріплення нового матеріалу

Робота з картками.

  1. Знайти гіпотенузу трикутника, якщо його катети дорівнюють 12см і 9см.

  2. Катет прямокутного трикутника дорівнює 6см, а гіпотенуза 18см. Знайдіть другий катет.

VІІ. Домашнє завдання

VІІІ. Підсумки уроку

На якому з рисунків допущені помилки в зображенні прямокутного трикутника?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.