Урок. " Географічне положення Австралії. Практична робота №7 ".

Опис документу:
Продовжуємо розкривати таємниці материків тропічних широт. Вивчаючи особливості рельєфу, природи Австралії, учні легко виявлять деякі подібні ознаки, однак чимало й відмінностей. Знання, уміння й навички, набуті раніше, допоможуть розібратися у всіх складностях визначення берегової лінії Австралії, позначення назв на контурній карті. В конспекті уроку поєднані різні форми роботи під час знайомства з новим матеріалом. Дякую.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 28 відповідно до навчальної програми ( за новим Державним стандартом базової та повної середньої освіти).

Тема: Географічне положення Австралії. Дослідження та освоєння

материка. Практична робота №7 «Позначення на контурній

карті назв географічних об’єктів»

Мета: закріпити вміння визначати за картою географічне положення,

ознайомити з історією відкриття й дослідження Австралії,

вдосконалювати практичні уміння та навички роботи з тематичними

картами, удосконалювати уміння аналізувати дані, робити висновки,

розвивати пізнавальний інтерес, виховувати допитливість.

І. Організаційний момент.

Д/з — підписати на к/к назви основних форм рельєфу(закінчити)

Опрацювати параграф 26; вивчити географічні назви.

(Підручник Т. Г. Гільберг, Л.Б. Паламарчук – Географія 7)

ІІ. Визначення мети.

Ми вже ознайомились з основними закономірностями розвитку природи Землі. А як вони проявляються конкретно на різних материках? Ми вже ознайомились з природою Африки й Південної Америки. Продовжуємо розкривати таємниці материків тропічних широт. Вивчаючи особливості рельєфу, природи Австралії, ви легко виявите деякі подібні ознаки, однак знайдете чимало й відмінностей. Знання, уміння й навички, набуті раніше, допоможуть вам розібратися у всіх складностях формування рельєфу та корисних копалин Австралії.

ІІІ. Повторення. Актуалізація опорних знань і умінь.

Географічна розминка.

Учні мають картки чотирьох кольорів. Умови використання їх під час уроку залежать від мети, етапу уроку. Для розминки будемо використовувати таким чином:

  • (червоний) – ні

  • (синій) – так

  • (зелений) – забули

  • (жовтий) – цікаво, нагадайте.

Учитель називає певні твердження. Учні від того як ставляться до цього факту піднімають відповідні картки.

Наприклад. Австралія – шостий за розміром материк Землі. Так (учні піднімають сині картки. Якщо не можуть визначитись, то в залежності від питання вибирають або зелену, або жовту картки).

  1. Крайня південна точка Африки – мис Голковий (так).

  2. Африка омивається водами Тихого океану (ні).

  3. Австралія лежить в Південній півкулі (так).

  4. Австралія – це частина світу (так).

  5. Відносно початкового меридіану Австралія знаходиться в західній півкулі (ні).

  6. Австралія на заході омивається водами Індійського океану.

  7. Австралію перетинає екватор (ні).

  8. Європейці відкрили Австралію пізніше за всі материки (ні).

  9. Австралія, як і Африка – материки тропічних широт (так).

  10. Я хочу про Австралію дізнатись більше.

  11. Географія – це круто!...

IV. Вивчення нового матеріалу. Розповідь вчителя.

Австралія – одночасно найменший за площею та найвіддаленіший від інших материків, на яких постійно мешкають люди. У перекладі з латини назва материка означає «південний», «протилежний». І дійсно для жителів Європи багато речей видадуться дивними. Австралія це материк, на якому все навпаки. Австралія також найсухіший материк світу, адже 40% площі займають пустелі, проте, щоб пройти ці незвичні пустелі потрібна сокира, бо крізь колючі зарості.

? запитання учням. Визначте положення материка до екватора, початкового меридіану, лінії тропіків.

Береги Австралії омивають води двох океанів, а також Коралового, Тасманового морів. Океанічні течії біля берегів материка впливають на формування природи. Холодні течії в Індійському океані – Західних Вітрів і Західноавстралійська сприяють формуванню посушливого клімату південного та західного узбереж материка.

Біля східного узбережжя упритул північно-східних берегів підходить Великий Бар’єрний риф.

На півночі розташований острів Нова Гвінея, на якому на згадку про відомого вченого, нашого співвітчизника, є берег Миклухо-Маклая. На півдні – острів Тасманія, на честь першовідкривача голландця Абеля Тасмана, який висадився на острові у 1642 році, а у 1644 році описав північні береги Австралії. Проте голландці довгі роки тримали ці відомості у великій таємниці. Тому для всього світу відкрив Австралію у 1770 році англійський мореплавець Джеймс Кук, який оголосив ці землі володінням Великої Британії.

V. Географічний практикум.

Початок практичної роботи № 7. Робота в друкованих зошитах.

(В. М. Бойко, С. В. Міхелі «Материки та океани», 7 клас, навчальний комплект з географії. Сторінка 20, завдання № 1, 3).

Учні помічають на контурних картах назви об’єктів берегової лінії Австралії.

Продовження вивчення нового матеріалу. Розповідь вчителя.

У 1814 році англійський мореплавець Метью Фліндерс уперше обійшов навколо материка морем і саме він запропонував назвати його Австралією ( від. латин. auster – південна). Один з найбільших портів світу м. Сідней було засновано на південному сході Австралії у 1788 році, як поселення каторжників.

VI. Підсумки.

  • Узагальнення вчителя.

  • Тести

  • Слово учнів.

  1. Крайня північна точка Австралії

А) мис Доброї Надії В) м. Йорк

Б) мис Південно-Східний Г) м. Рас-Енгела

  1. Укажіть прізвище мореплавця, який першим висадився на узбережжі Австралії

А) Васко да Гама В) Давід Лівінгстон

Б) Вілем Янсзон Г) Генрі Стенлі

  1. Австралія є уламком стародавнього материка

А) Лавразія Б) Гондвана

  1. Укажіть протоку, яка відділяє острів Тасманія від Австралії

А) Торесова В) Гібралтарська

Б) Мозамбіцька Г) Басова

  1. Укажіть який мис є крайньою західною точкою Австралії

А) Байрон В) м. Йорк

Б) Стіп-Пойнт Г) Альмаді

  1. Який відомий географічний об’єкт знаходиться упритул північно-східного узбережжя Австралії

А) Південна Пасатна течія В) Басова протока

Б) Великий бар’єрний риф Г) Затока географа

Рефлексія

Самоконтроль учнів. Вибіркова перевірка вчителя.

Додаток 1

( маршрутний лист) учня 7 класу _______________________________

Мій контроль.

Форма роботи на уроці

maх можливий бал

Оцінка учня (за кількістю правильних відповідей)

Географічна розминка

10

Практикум

20

Знаю більше (вивчення нового

матеріалу)

6

Тести

6

42

40-41

39-38

37-36

35-33

32-30

29-26

25-22

21-19

12

11

10

9

8

7

6

5

4

Перед початком кожного уроку вчитель надає схему, за яким учень може визначати свій рівень засвоєння матеріалу. Цей прийом вчить учнів критично ставитись до своїх знань, розвиває аналітичне мислення, допомагає вчителю вдосконалювати процес навчання учнів.

Використана література

  1. Атлас. 7 клас Географія материків і океанів. Інститут передових технологій, 2015 р.

  2. Т. Г. Гільберг, Л. Б. Паламарчук. Географія. Підручник для 7 класу.

  3. О. Г. Стадник. Географія. Материки та океани. Плани конспекти уроків на друкованій основі. Ранок, 2015 р.

  4. Географія України. Я пізнаю Світ. Дитяча енциклопедія. Київ. «Школа», 2005 р.

  5. Н. І Павлюк, Г. Д. Довгань. Географія. Материки і океани. Харків. Основа, 2015 р.(«Мій конспект».

  6. О. В. Шматько, В.Ф. Вовк. Енциклопедія тестових завдань. Повний курс географії в тестах. «Ранок» 2018 р.

  7. С. Г. Коберник, Р. Р. Коваленко «Географія». Підручник для 7 класу. Київ, «Грамота», 2015 р.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн