і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Урок-екскурсія Тіла та речовини в довкіллі

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

7 клас Фізика

Урок-екскурсія із застосуванням прийомів з розвитку критичного мислення

Тема. Тіла та речовини в довкіллі

Якщо повторення – мати навчання, то спостереження –

мати осмислення і запам’ятовування знань.

В.О. Сухомлинський

Мета. Спонукати учнів до виявлення об’єктів довкілля та явищ в ньому, що пояснюються за допомогою основних положень молекулярно-кінетичної теорії; формувати вміння переносити отримані на уроках знання, уміння і навички в нові умови, застосовувати їх для пояснення явищ навколишньої дійсності; сприяти встановленню міжпредметних зв’язків; продовжити формувати компетентності: ключові (уміння вчитися – здійснювати вибір навчально-пізнавального завдання з урахуванням рівня навченості; інформаційні – вміння осмислювати й використовувати інформацію з різних джерел; комунікативні – вміння вільно висловлюватися; соціальні – вміння продуктивно співпрацювати) та предметні (розширити, поглибити, узагальнити знання учнів з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи»; удосконалити вміння використовувати теоретичні знання на практиці); стимулювати інтерес до проблем охорони природи (здійснювати екологічне виховання).

Міжпредметні зв′язки: географія, біологія, екологія.

Форма проведення: екскурсія

Обладнання: лупа, термометр, фотоапарат, відеокамера, біла тканина, мірна стрічка, терези, ареометр, годинник.

Перебіг екскурсії

І. Організаційний момент

Фізика – наука, яка базується на спостереженнях і дослідах. Сьогодні ми з вами помандруємо у світ природи, щоб переконатися у справедливості вивчених фізичних законів і явищ.

ІІ. Психологічне налаштування. Вправа «Вимірювання рівня готовності до діяльності людини в просторах її життя»

- Показати на пальцях рук від 1 до 10:

Фізичний простір: «Я можу!» - «Я не можу!»

Психологічний простір: «Я хочу!» - «Я не хочу!»

Інтелектуальний простір: «Я розумію!» - «Не розумію!»

Духовний простір: «Я вірю в себе!» - «Не вірю!»

ІІІ. Актуалізація опорних знань

А) Фронтальне опитування. Гра «Продовжити речення»

1.Фізичне тіло – це …

2. Речовина – це …

3. Маса – це …

4. Речовина складається з …

5. Атом – це …

6. Дифузія – це …

7. Дифузія залежить від … Приклади.

8. Броунівський рух – це …

9. Тверді тіла мають властивості

10. Властивості рідин …

11. Властивості газів …

11. Густина речовини – це …

12. Залежність розмірів тіл від температури…

б) Інформаційні повідомлення «Молекулярні явища в техніці і природі», «Космос», «Про деякі кристали».

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Вивчаючи тему «Фізика як природнича наука. Пізнання природи» ми багато говорили про різні речовини, їх будову, властивості. А які тіла і речовини ми зустрічаємо в природі? Як змінюються властивості речовин і чи змінює людина властивості речовин через свою діяльність? Як властивості речовин впливають на ландшафт?

Прийом з розвитку критичного мислення «ЗХВ»

- Пропоную заповнити «Таблицю ЗХВ»: зафіксуйте відомі вам факти і положення із вивченої теми, запишіть питання, які з’являються, а також питання, які викликають потребу в нових знаннях.

Учні записують в таблиці те, що їм вже було відомо з даної теми в колонці під буквою 3, тобто “Знаю”. Далі в колонці під буквою X – “Хочу знати”, в останній колонці під буквою В – ”Вивчу” (над чим працювати додатково).

V. Інструктаж із безпеки життєдіяльності учнів

VІ. Виконання спостережень і вимірювань

  1. Село (з яких матеріалів зроблені будинки – природних чи штучних, чи є серед них кристалічні, аморфні; врахування залежності лінійних розмірів тіл при прокладенні ліній електропередач, де ще використовуються знання про дані властивості; поширення запахів; покриття доріг асфальтом – які явища спостерігаємо; рух автомобілів, вихлопні гази – як поширюються, чому через деякий час стають непомітними; фотографування проведених спостережень; тощо).

  2. Довкілля (чистота повітря – наявність завислих частинок (прозорість повітря), наявність вологи в повітрі, рух повітряних мас; температура повітря і її зміна протягом дня; (порівняння температур повітря і снігу; чи є зліплений сніжок кристалічним тілом, чому); фотографування проведених спостережень; тощо).

  3. Тверді тіла довкілля (кристалічні – пісок, граніт, (лід, сніг) – їх розгляд і характеристика; смола хвойних дерев – кристал чи аморфне тіло; фотографування спостережуваних явищ; тощо).

  4. Поле – цілина і зоране (складові частини ґрунту; переміщення рідини в ґрунті; фізичні особливості зораного і незораного ґрунтів; твердість ґрунтів, температура ґрунтів; засолення ґрунтів; фотографування спостережуваних явищ; тощо).

VІІ. Енерджайзер «Грибочок»

Права рука – шапочка, ліва рука – ніжка. Утворили коло таким чином. Рахую 1, 2, 3, 4, 5, … на «3» потрібно «шапочці» зловити «ніжку».

  1. Пагорб (сипучі тіла, зчеплення сипучих тіл, насипи, нахил відкосів – вимірювання висоти; фотографування спостережуваних явищ; тощо).

  2. Водойма (круті береги, механічні властивості дерев і кущів; вода в природі, її властивості і склад; чистота і температура води – дифузія, броунівський рух; наявність на поверхні води плівки маслянистої речовини; агрегатний стан води в природі; вимірювання густини води; чому пір´я гусей, качок не намокає у воді; фотографування спостережуваних явищ; тощо).

  3. Лісонасадження, сад ( вплив поливу і підкормки дерев і кущів – дифузія в природі; залежність розмірів дерева та якості трави від місця висадки (вологе чи сухе); висихання розлитої води в лісовому масиві і на відкритій поверхні; поширення запахів; лісові ґрунти; фотографування спостережуваних явищ; тощо)

  4. Яр, луг, місце ерозії ґрунтів (розміщення шарів ґрунту, їх товщина, склад; руйнівна дія води і вітру; фотографування спостережень; тощо)

VІІІ. Підсумок уроку. Прийом «Синквейн»

  • Складіть синквейн до слова «екскурсія».

Синквейн вимагає певної побудови. Це поетична мініатюра з 5-ти рядків за такою схемою:

1-й рядок – іменник (тема мініатюри);

 2-й рядок – прикметник до теми;

 3-й рядок – дієслово чи дієслівні форми;

 4-й рядок – фраза, яка передає особисте ставлення до теми;

 5-й рядок – синонім до іменника в першому рядку.

1.       Екскурсія

2.       

3.       

4.       

5.       

Учні по черзі розповідають про свої враження від уроку.

ІХ. Домашнє завдання

  1. Оформити звіт про спостереження (можна відео-звіт, фото-звіт).

  2. Скласти структурно-логічну схему узагальнення знань до теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок має на меті формувати вміння переносити отримані на уроках знання, уміння і навички в нові умови, застосовувати їх для пояснення явищ навколишньої дійсності та сприяти встановленню міжпредметних зв’язків.
  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Фізика
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    5701
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    RJ471057
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання