Урок " Дробово-раціональні рівняння "

Алгебра

Для кого: 8 Клас

23.03.2020

702

14

0

Опис документу:
Конспект уроку "Дробово-раціональні рівняння". Урок проводиться із застосуванням "мозкового штурму". Учні самостійно за допоммогою вчителя створюють алгоритм розв'язання дробово-раціональних рівнянь .
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок алгебри у 8 класі

Тема: Розв'язування раціональних рівнянь.

Мета: освітня: ввести поняття раціональних рівнянь, розробити алгоритм розв’язування раціональних рівнянь;розвиваюча: розвивати вміння спілкуватися у групі; розвивати вміння вільно висловлюватися з теми, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо; виховна: виховувати активність, увагу, інтерес до нових знань і прагнення їх набути, виховувати самостійність, взаємоповагу.

План уроку

з/п

Назва етапу уроку

Час, хв

Методи та прийоми

1

Перевірка домашнього завдання

3

Бесіда

2

Актуалізація опорних знань

6

Тест «Інтелектуальна розминка»

3

Мотивація навчальної діяльності

1

Звернення до класу

4

Вивчення нового матеріалу

10

Колективне дослідження

«Мозковий штурм»

5

Формування вмінь і навичок

15

Самостійна робота

6

Підсумок

3

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

7

Домашнє завдання

2

Хід уроку

1.Організаційний момент

2.Перевірка домашнього завдання

Перевірити наявність домашнього завдання в учнівських зошитах. Відповісти на запитання, що виникли під час розв’язування домашніх вправ.

3. Актуалізація опорних знань

Учитель роздає учням аркуші із запитаннями, складеними у вигляді тестів. Завдання повторюють матеріал попереднього уроку. По закінченні відведеного часу учні обмінюються аркушами. Під контролем учителя здійснюється взаємоперевірка й виставлення оцінок: за 1 правильну відповідь - 1 бал.

Тест «Інтелектуальна розминка»

1.Рівність, що містить змінну, називається…

а)виразом; б)рівнянням; в)нерівністю.

2.Щоб знайти невідоме зменшуване, треба від’ємник і різницю …

а)додати; б)відняти; в)поділити.

3.Число, яке задовольняє рівняння називається його …

а)змінною; б)коренем; в)значенням.

4.Щоб знайти невідомий множник треба добуток … на відомий множник

а)помножити; б)поділити; в)відняти.

5.Знайти всі корені рівняння або довести, що їх немає, - означає …

а)розв’язати рівняння; б)спростити рівняння; в)допустити помилку.

6.Якщо два рівняння мають однакові корені, то такі рівняння називаються ..

а)однаковими; б) рівносильними; в)рівними.

7.Дріб дорівнює нулю, якщо …

а)чисельник дорівнює нулю; б)знаменник дорівнює нулю;

в)і чисельник і знаменник дорівнюють нулю.

8.Дріб не має змісту, якщо …

а)чисельник дорівнює нулю; б)знаменник дорівнює нулю; в)і чисельник і знаменник дорівнюють нулю.

9.При перенесенні доданка з однієї частини рівняння в другу, змінюючи при цьому знак доданка на протилежний, отримаємо …

а)рівносильне даному; б)неправильне рівняння; в)нерівність.

10.Обидві частини рівняння можна множити і ділити на …

а)від’ємне число; б)додатне число; в )нуль.

11.Щоб додати або відняти дроби з різними знаменниками треба ..

а)чисельники додати і знаменники додати;

б)звести дроби до спільного знаменника, а потім виконати додавання або віднімання дробів з однаковими знаменниками;

в)цю дію виконати неможливо.

12.Добуток дорівнює нулю, якщо …

а)кожен з множників дорівнює нулю;

б)Один з множників дорівнює нулю;

в)Жоден з множників не дорівнює нулю.

4. Мотивація навчальної діяльності

Нескладні рівняння можна розв’язувати, знаючи залежність між компонентами арифметичних дій. Але світ рівнянь не обмежений рівняннями, які можна розв’язати за одну – дві дії. Як наприклад розв’язати рівняння =0 ? Ми повинні сьогодні навчитися спрощувати складні рівняння, замінюючи їх простими.

«Тема нашого сьогоднішнього уроку «Розв'язування раціональних рівнянь». Відповідно до теми уроку поставте собі цілі, над досягненням яких ви будете працювати на сьогоднішньому уроці.

4.Вивчення нового матеріалу (Повідомлення вчителя)

Рівняння, ліва і права частини якого є раціональними виразами, називають раціональними. Тому будь – яке рівняння можна звести до рівняння виду =0, де g(х) і f(х) –многочлени.

1. Розв’яжемо рівняння =0

(Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»)

(напис на плакаті «Кажіть усе, що спаде на думку.

Не обговорюйте і не критикуйте висловлення інших.

Розширення запропонованої ідеї заохочується.»)

Після презентації рівняння, яке необхідно розв’язати (умова записана на дошці) вчитель пропонує всім висловити ідеї, коментарі, шліхи розв’язання. Усі пропозиції записуються на дошці чи на великому аркуші паперу в порядку їх оголошення без зауважень, коментарів чи запитань. Необхідно заохочувати всіх висувати якомога більшої кількості ідей.

На закінчення оговорюються й оцінюються запропоновані ідеї. Учитель на дошці виконує запис розв’язання рівняння.

=0,

2х+1=0,

2х-1≠0;

2х=-1,

2х≠1;

х=-,

х≠.

Відповідь: х=-.

2. Розв’яжемо рівняння

+=2,

,

,

,

,

13-4х=0,

х2-4≠0;

4х=13,

х≠2,

х≠-2;

х=,

х≠2,

х≠-2.

Відповідь: х=.

Отже, щоб розв’язати раціональне рівняння треба:

1.Звести рівняння до вигляду =0, де g(х) і f(х) –многочлени.

2.Розв’язати рівняння виду =0, використовуючи умову рівності дробу нулю f(х)=0,

g(х)0.

5. Формування вмінь і навичок (Самостійна робота)

Варіант №1.

Середній рівень

1.Розв’яжіть рівняння:

.

Відповідь: -4.

Достатній рівень

2.Розв’яжіть рівняння:

.

Відповідь: немає коренів.

Високий рівень

3. Знайдіть суму коренів рівнянь:

а);

б).

Відповідь: 19.

Варіант №2.

Середній рівень

1.Розв’яжіть рівняння:

.

Відповідь: 10.

Достатній рівень

2.Розв’яжіть рівняння:

.

Відповідь: 9.

Високий рівень

3. Знайдіть суму коренів рівнянь:

а) ;

б) .

Відповідь: -4.

5.Підсумок.( Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»)

Учитель формулює незакінчене речення і пропонує учням висловитися щодо підсумку уроку, закінчуючи його. Кожний наступний учасник обговорення повинен почати свій виступ із запропонованої формули. Учні працюють з відкритими реченнями: «На сьогоднішньому уроці ми дізналися …», «На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям для мене було …»,«На початку уроку я поставив перед собою мету. Ось як я її досягнув …».

6.Виставлення оцінок

7.Домашнє завдання.

Опрацювати §15.

Розв’язати №15.11.(3;4), №15.18(1)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.