і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Урок дослідження. "Якою буває вода. Що може вода?

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №AX565724
За публікацію цієї методичної розробки Ткач Ірина Євгенівна отримав(ла) свідоцтво №AX565724
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Урок дослідження для 1 класу

Тема. Якою буває вода. Що може вода?

Мета. Формувати уявлення про воду: її дивовижні властивості, пояснити, чому воду називають мандрівницею, яке значення має вода для живої та неживої природи, виховувати бережливе ставлення до води, спостережливість, мислення.

Хід уроку

I. Хвилинка спостережень.

  • Глянемо, яка погода?

  • Подивіться навкруги, що змінилося, скажіть?

II. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Гра «Так — ні».

(Який вид транспорту не забруднює повітря?). Автомобіль, велосипед, літак, візок, запряжений кіньми, мотоцикл, автобус,

човен.

  1. Як виявити забруднення повітря там, де ви живете?

  2. Так хочеться вам показати, діти, чарівний світ у крапельці роси.

І наше серденько відкрити для радості і сприйняття краси.

  • Ой, що це?

Білесенька сніжиночка вродилася з води,

легенька, як пушиночка, спустилася сюди.

На своїх промінчиках принесла нам завдання.

Добре вушка відкривайте і загадки відгадайте.

  • Мене просять і чекають, а як йду, то всі тікають. (Дощ)

  • Намистиночки нові ніч згубила у траві,

вранці со­нечко встало

намистинки позбирало. (Роса)

  • Круглий, ніби горох,

з хмар торох, торох.

Пада — сонцю не рад,

кризі й дощику брат. (Град)

  • Я падаю на ваші хати,

я білий-білий волохатий,

я прилипаю вам до ніг і називаюсь просто... (сніг).

  • Не дід, а сивий, не спить,

а стелиться, вкриває зем­лю й океан

і називається ... (туман).

Само з води і по воді плаває. (Крига)

  • Що спільного в цих словах?

  • Так, дощ, лід, сніг, град, туман, пара, роса — це вода.

  • От яка вона, вода.

III. Повідомлення теми та мети уроку.

  • На уроці ми поведемо розмову про воду, ви дізнаєте­ся про її дивовижні властивості, відкриєте таємниці — чому воду називають мандрівницею, хто п'є

воду, яка во­да шкідлива, а яка лікує, і чи потрібно берегти воду?

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Що ж у світі найсильніше? Виявляється вода.

Уявіть, що ми з вами дослідники і нам потрібно роз­повісти про воду. Ось перед вами чиста вода. Коли поди­вимося через склянку з водою один на одного все вид­но, бо вода прозора. Покуштуємо без смаку, понюхаємо — без запаху, наллємо в тарілочку тече, бо не має форми.

2. Практична робота (в парах).

а) Опустіть в склянку з водою олівець. Що ви бачите?

б) А тепер киньте у склянку цукор, в другу — харчовий
барвник, в третю — крейду. Що ви побачили? Скажіть,
які речовини розчиняються у воді, а які ні?

  1. Заглянемо до підручника.

Розгляньте малюнки. Чи доводилося вам бачити, коли в чайнику кипить вода, що виходить з його носика. А що відбудеться з водою в холодильнику? Яку

воду можна носити в решеті? (Лід)

  1. Хвилинка - цікавинка.

Цікаво, що сніжинки — це краплинки води, що за­
мерзли і перетворилися на кристалики льоду. Як тільки
їхня температура стає трохи вищою від нуля градусів,
сніжинки тануть і випадають на землю у вигляді дощу.
Хмари складаються з багатьох краплинок води та кристаликів льоду, крихітних та легеньких, здатних плавати в
повітрі.

V. Висновок.

Тепер ми, як справжні дослідники, можемо повідомити

ВОДА

Розчинник Без форми

Прозора Без запаху

Текуча Безбарвна

Охолоджується Стискається

VI. Робота у зошиті.

  • Подивіться на завдання, які ви можете зробити са­мостійно

(1, 2 завдання; 3, 4 завдання — робота в групах).

  • Якою буває вода? Що може вода?

VII. Фізкультхвилинка.

Гра «Подоляночка».

Вода оживила Подоляночку. Яку воду можна вважати «живою»? Згадайте народні казки, в яких йдеться про «живу» і «мертву» воду. Чистота та смак джерельної води сприяли тому, що народ вірив у те, що «жива» вода зцілювала, повертала до життя, а «мертва» вода забруднена, несе людям хвороби й біди.

VIII. Закріплення нового матеріалу.

  1. Робота з текстом підручника

«Хто без води не може?».

(Учні розглядають малюнки, роблять висновки, записують в таблицю). Вода потрібна для життя ...

2. Ерудитами не народжуються, ними стають, читаючи багато книг. «Банк усіляких цікавинок».

(Повідомлення учнів з різних джерел).

а). Вода - основа життя й здоров'я. Вона є всюди. Навіть у тобі. Не віриш? Перевір, подивившись на розрізаний лимон, або понюхавши цибулю... Що, потекли сльози та слинка? От тобі й вода!

б). Чому потрібна вода? Важко уявити собі, що твоє тіло на 2/3 складається з води. Теж саме стосується біль­шості тварин і рослин. Всі живі істоти на Землі потребу­ють води, для того, щоб жити. Ти зміг би прожити без їжі протягом багатьох тижнів, а без води — всього 3—4 дні. Отже, вода — це життя!

3. Екологічна хвилинка.

Уявіть, що ви на річці.

(Грамзапис шум річки. З'являється «Золота Рибка»).

Сподіваюся, що ви відкрили для себе багато нового
і цікавого про воду, але часто чуємо: «Ой біда! Люди, що
це за вода?». Діти, чому так схвильована рибка? Як можна допомогти всім тим, хто живе у воді? (Міркування учнів).

Бережіть водичку, любі діти. Хто байдуже ставиться до неї, той у грудях серденька не має.

4. Побудова діалогу «Мандрівка краплинки» (на вибір —
зустріч краплинки з дітьми, квітами, деревами, звірятами).

Кожна краплина, побувши дощем або снігом, градом
чи росою, проникає в землю, працює там з усіх сил.
Шлях води у природі є безперервним.

5. Музична фізкультхвилинка.

Пісня дощика

Хмара теплим дощем поїть землю суху.

2 рази Тук-тук-тук, тук-тук-тук.

Дощ іде по даху:

Вмились квіти усі польові й лугові.

2 рази Кап-кап-кап. кап-кап-кап.

Дощ іде по траві:

Буде лан в колосках,

буде гречка в меду.

2 рази

Буль - буль-буль, буль-буль-буль.

Озеречко в саду.

Хмара русу косу розпустила й пішла І

веселку-красу замість стрічки вплела.

Тук-тук-тук, кап-кап-кап,

Буль-буль-буль, заплела.

  • Підставимо обличчя золотим крапелькам дощу, уявимо, як це приємно, пострибаємо по калюжах.

  • Згадаємо народні свята, пов'язані з водою.

IX. Підсумок уроку.

— Що цікавого ви дізналися на уроці?

  • Звідки приходить вода у ваш дім?

Гра «Добери риму»

Течуть річки у майбуття, а в них вода саме ... (життя).

Бо без води не можна жити і нею треба ... (дорожити).

Розчистіть річку, джерело, щоб все сміялось і ... (жило).

Тож хай біжить, у добрий час, хай напуває здоров'ям ...(нас).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Формувати уявлення про воду: її дивовижні властивості, пояснити, чому воду називають мандрівницею, яке значення має вода для живої та неживої природи, виховувати бережливе ставлення до води, спостережливість, мислення.
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    125
  • Коментарів
    1
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    AX565724
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти