Урок. Для чого нам зуби

Опис документу:
Урок з інтегрованого курсу " Я досліджую світ" для 1 класу. Після цього уроку діти: знатимуть про органи травлення та їх роль у житті людини; правила догляду за зубами; до кого звернутися в разі захворювання зубів;вмітимуть правильно доглядати за зубами; навчаться працювати самостійно та в групах; розвиватимуть творчу уяву, фантазію, зацікавленість, сформуються уміння збирати інформацію, досліджувати матеріал, робити висновки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Для чого нам зуби

Мета: розказати про роль  зубів для людини, поглибити знання учнів про

гігієну порожнини рота,  вчити працювати самостійно та в групах,  збагачувати активний словник учнів,  розвивати творчу уяву, фантазію, зацікавленість,  формувати уміння збирати інформацію, досліджувати матеріал, робити висновки, виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: LEGO «Шість цеглинок», підручник, загадка, мелодія пісні «Посмішка», мультфільм «Навіщо чистити зуби», відео із кроликом Лаккі «Як правильно чистити зуби?», дидактична гра «Що корисно і що шкідливо для зубів», музичний мультфільм «Хай завжди зубки будуть білими»

Хід уроку

  • Ранкова зустріч

Гра «Супер» 

 Приготуйте праву долоньку. 

- Загніть мізинчик, якщо ви гарно виспалися. 

- Загніть наступний пальчик, якщо вас збудила рідна людина. 

- Наступний пальчик загинає той, хто сьогодні хоч раз бачив посмішку. 

- Ще одного пальчика загинає той, хто сьогодні зустрів хоча б одного

друга.

-А тепер покажіть, що у вас вийшло. 

- Супер! Це значить, що ранок вдався. У вас є щонайменше 4 причини, які свідчать про чудовий ранок. 

Гра «Впіймай посмішку»  /Звучить мелодія пісні «Посмішка»/

- Діти, чи впізнали ви цю пісеньку?

 Діти виконують дії, які називає вчитель:

  • Посміхніться, «зніміть» посмішку долонькою та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. Зобразіть на обличчі радість, «подаруйте» її своєму товаришеві.

  • А давайте подаруємо слову «посмішка» комплімент.

  • Отже, яка вона – посмішка? (Сонячна, лагідна, тепла, ясна, добра, гарна)

  • Діти, а коли ми говоримо, що посмішка гарна? ( коли гарні і здорові зуби)

  • Відгадайте загадку

Без насіння виростає
І міцне коріння має. 
Ним їмо і хліб, і суп. 
Що це буде, дітки? /Зуб/

  • Погляньте в руках я тримаю цеглинки, на кожній цеглинці є запитання на які нам потрібно дати відповідь.

  • Що таке зуби? / Орган травлення. Зуби – тверді, кісткові утворення в порожнині рота. / Перегляд фрагменту мультфільму «Навіщо чистити зуби»/

  • Навіщо вони потрібні? / Щоб подрібнювати їжу/

  • Де знаходяться? /В ротовій порожнині/

  • Коли випадають і виростають? / Молочних зубів 20. Через 9 років вони повністю змінюються. На їх місці виростають постійні. Їх 32/

  • Чим хворіють? /Карієс / (Якщо роздивитись свої зуби перед дзеркалом, то можна побачити між ними багато нерівностей. У них легко затримуються часточки страви. Тут дуже швидко розмножуються різні бактерії, в тому числі і збудники хвороб. В результаті руйнування зубів утворюється... (дірка). Це ми так говоримо. А лікарі це дупло називають КАРІЄСОМ )

- Щоб дізнатися що спричиняє виникнення карієсу, прослухайте вірш.

Киценька ласунка мишок не ловила,
Солодощі різні та цукерки їла.
Ласувала вафлями, шоколадом, печивом,
Хрумкотіла голосно з ранку і до вечора.
Тому в киці – ласолюбки
Заболіли геть всі зубки.
Бідна киця мучилась, плакала, не їла,
Зуби лікувати дуже не хотіла.
Так вона боялась, певне бормашини,
Що стогнала жалібно, майже без упину.

  • Так що шкідливо для зубів? (Солодощі)

  • Як треба доглядати? / Перегляд відео із кроликом Лаккі «Як правильно чистити зуби?»/

  • Практична вправа С.44, підручник

  • Читання вірша В. Ладижець «Хитрий зуб»

  • Чому болить зуб?

  • Чого він хоче?

  • Чому зуб назвали хитрим?

  • А у вас є хитрий зуб?

  • Робота в групах. Дидактична гра «Що корисно і що шкідливо для зубів»

Мета: Закріплювати уявлення дітей про те, що існують корисні і шкідливі продукти для зубів, сформувати поняття про те, що здоров'я зубів залежить і від їжі, яку ми споживаємо. Сприяти вихованню дбайливого ставлення до свого здоров'я.

Обладнання: Два ігрових поля: на одному ігровому  полі  зображений здоровий усміхнений зубок, на іншому ігровому полі зображений хворий плаче зубок; набір карток із зображенням корисних і шкідливих для зубів продуктів, а так само в комплект входять картки із зображенням небезпечних для зубів предметів.

Правила гри:

Перед дитиною лежить два ігрових поля і комплект карток. Дитина повинна розкласти картки на ігрові поля так: корисні продукти розкласти на поле, де зображений здоровий усміхнений зубок, а шкідливі  продукти і небезпечні предмети розкласти на ігровому полі, де зображений хворий плаче зубок. Діти повинні пояснити свій вибір.

/також використання матеріалу підручника с. 44 «Що корисно для твоїх зубів, а що ні»/

  • Руханка «Що ви зубки любите?»

Пограємо у гру «Що ви зубки любите?» Прошу піднятися з місць і уявити, що ви – зубки. Я буду називати продукти, а ви будете відповідати «Це ми любимо!», плескаючи в долоні, або «Ні!», тупаючи ногами.

( кефір, морква, цукерки, капуста, риба, кока-кола, молоко, тістечка, яблуко)

Тож, друзі, дуже важливо знати які продукти корисні для зубів, а які шкідливі. (демонструється слайд,наголошуючи на шкідливих для зубів продуктах)

  • Гра «Так» чи «ні»

Зіграти хочеться мені

Із вами, друзі, в гру «так» чи «ні» .

Я вам питання задаю,

Готуйте відповідь свою.

Відповідай, як мастак

Єдиним словом «ні» чи «так».

  • Картоплю, моркву та буряк – треба їсти?

«Ні» чи «Так» (Так)

  • Микола купує «мівіну».

Дає її Лізі, Максиму

Що ж брати її чи сказати всім «Ні»? (Ні)

  • На рибалку ми ходили,

Багато риби наловили:

Коропці, окунці і один судак.

Будемо їсти? «Ні» чи «Так» (Так)

  • Подивіться на Миколу

Він купує «Пепсі-колу».

Напої ці не міцні,

Але дружно кажемо – «так» чи «ні»? (ні)

  • На городі біля тину

Гризе заєць капустину.

Капусту їсти й я мастак,

А тому кажу – «ні» чи «так»? (так)

  • Складання правил догляду за зубам

  • Музичний мультфільм «Хай завжди зубки будуть білими»

  • Рефлексія

  • Діти, а тепер кожен із вас отримає білосніжний зубик, намалюйте зуб

веселим (посмішку), якщо година здоров’я вам сподобалася і була корисною, або зробіть сумним зуб, якщо ви незадоволені проведеним часом. Розмістіть зубки на дошці, утворивши посмішку.

Друзі! Пам’ятайте:

Про здоров’я хто постійно дбає,

Завжди успіхи добрі має.

І настрій в того просто гарний,

І в світі він живе не марно.

Будьте здорові!

Перегляд
матеріалу
Поділитися
Перегляд
матеріалу
Поділитися
Перегляд
матеріалу
Поділитися

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн