До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
5
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

урок для 10 класу "Функції підприємства та роль підприємництва"

Опис документу:
Тема уроку: «Функції підприємства та роль підприємця». закріпити знання по темі «Функції підприємства та роль підприємця», з׳ясувати, які є функції підприємства та яка роль підприємця;розвивати пізнавальні інтереси в учнів, критичний спосіб мислення,продовжувати формувати вміння працювати з різними джерелами знань, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;виховувати творчу активність,вміння працювати в команді, самостійність у формуванні нових знань,сприяти професійній орієнтації учнів;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку: «Функції підприємства та роль підприємця».

Мета:

закріпити знання по темі «Функції підприємства та роль підприємця»

  • з׳ясувати, які є функції підприємства та яка роль підприємця;

  • розвивати пізнавальні інтереси в учнів, критичний спосіб мислення,продовжувати формувати вміння працювати з різними джерелами знань, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;

  • виховувати творчу активність,вміння працювати в команді, самостійність у формуванні нових знань,сприяти професійній орієнтації учнів;

Обладнання: комп’ютер, підручники, кольорова крейда, картки із завданнями, роздатковий матеріал для учнів, плакати ФОБ, слайди.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

I Привітання (настрій на позитив-1 хв.)

ІІ Нова тема (20 хв.) – роздатковий матеріал для учнів,використання демонстраційного матеріалу

Питання з повторення:

  • Які ресурси необхідні для ведення бізнесу?(“земля”, “праця”, капітал, здатність до підприємництва, інформація)

  • Що означає ресурс “здатність до підприємництва”?(здатність людей до організації виробничої, торгової, комерційної та ін. ділової, економічної діяльності)

  • Хто такий підприємець?(це людина,яка починає свій бізнес і бере на себе ризик здійснення бізнесу в надії на отримання прибутків)

  • А хто з вас за час навчання у ліцеї створював свою фірму?

Скільки фірм успішно працюють на сьогоднішній день? Чому?

План.

  1. Вступ.

  • Уперше термін “підприємець” увів на початку 18 ст. відомий ірландський економіст Річард Кантильон (1680-1734) (Рішар Кантіллон –француз?)

Він писав, що підприємець – це людина, яка діє в умовах ризику, невизначеності.

  • Адам Сміт – англ. економіст “батько економіки” наголошував, що підприємець сам планує, організовує виробництво, реалізовує вигоди, пов'язані з поділом праці, і розпоряджається результатами виробничої діяльності. Як власник капіталу для реалізації своєї ідеї та отримання прибутку йде на ризик, пов'язаний з непевністю в отриманні очікуваного прибутку.

  • Таблиця “Підприємці у поглядах видатних економістів минулого”.

  1. Міні-доповіді учнів про всесвітньо відомих успішних підприємців.(демонстрація слайдів)

    • Стів Джобс Apple” комп.

    • Білл Гейтс Microsoft” комп.

    • Джон Рокфеллер Standard Oil” нафтова компанія

    • Уолт Дісней (мультиплікація, фільмографія)

    • Рей Крок (мережа McDonalds)

    • Генрі Форд (автомобілебудування)

    • Терещенки (династія укр. підприємців на початку ХХ ст.)

  • Що ж об'єднує цих зовсім різних людей? (спільні риси характеру – усі ці люди виділяються заповзятливістю, енергійністю,рішучою цілеспрямованістю, прагненням до новизни, наполегливістю, вмінням вчасно передбачити необхідність певного продукту і організувати його виробництво).

Винайдення і впровадження ел. струму, телеграфу, радіохвиль, телефону, літальних апаратів, паровозів, двигуна внутрішнього згорання, пеніциліну, мікропроцесорів та безлічі інших необхідних для життя і корисних речей так чи інакше стало можливим завдяки людям з підприємницькими здібностями.

  1. Виконання практичної роботи “Оцінка здатності до підприємництва”.

Мета:

  • методом експертної оцінки визначити особисту здатність до підприємництва, використовуючи оціночну таблицю;

  • дійти до висновку, що:

        • для того, щоб стати успішним підприємцем, необхідно мати певні риси, володіти знаннями і навичками, але деякі з ознак справжнього підприємця окремі люди мають від природи (за дослідженнями спеціалістів 3-5 % населення), а деякі можна набути і виховати;

        • що підприємець – це енергійна, заповзятлива, ділова людина, котра постійно дбає про збільшення своїх прибутків і для цього готова йти на ризик, а ділова енергійність дає користь як самому підприємцеві, так і всьому суспільству.

Головна умова: намагатися максимально бути об‘єктивними.

  1. Роздати учням шкалу для оцінки рис характеру, важливих для підприємця.

  2. Підрахувати кількість балів (по 3 бали за кожну першу відповідь, по 2 бали за другу, по 1 балу за третю).

  3. Підвести підсумки.

    • 24-20 балів – у вас відмінний потенціал для володіння особистою справою;

    • 19-15 балів – дуже гарний;

    • 14-10 балів – середній;

    • 9 і нижче – поганий.

  4. Зробити висновки.

Шкала для оцінки рис характеру, важливих для підприємця.

Чи ініціативна ви людина?

Я дію так, як вважаю за потрібне і не потребую вказівок ні від кого.

Якшо хто-небудь допо­магає мені, я вважаю це абсолютно нормальним.

Тихо їдеш, далі будеш. Я не маю наміру щось роби­ти, поки мене не приму­сять до цього обставини.

Як ви ставитесь до інших людей?

Мені подобаються всі люди. Я можу вжитися майже з кожним.

У мене достатньо друзів, і більше ніхто мені не потрібен.

Майже всі люди мене дратують.

Чи здатні ви брати відповідальність на себе?

Мені подобається брати відповідальність на себе за яку-небудь справу й довести її до кінця.

Якщо мене примушують, я беру відповідальність на себе, але волів (воліла) би розділити її з кимось ще.

Поряд завжди знайдеть­ся ентузіаст, який бажає проявити себе. Нехай він і робить це.

Чи хороший ви організа­тор?

Перед тим, як почати працювати, я люблю на­креслити план. Я належу до тих, хто розписує всі справи.

У мене все йде добре, по­ки справи не стають над­то заплутаними. Тоді я втрачаю до них інтерес.

Я вважаю за краще плив­ти за течією.

Чи хороший ви робітник ?

Я можу працювати стіль­ки, скільки потрібно. Важ­ка робота мене не лякає.

Я буду ретельно працю­вати певний час, але ко­ли відчую, що з мене до­сить, я підведу риску.

Я не вважаю, що важка праця — це те, що мені потрібно.

Чи здатні ви самостійно приймати рішення ?

Я можу приймати рішен­ня в умовах дефіциту ча­су, якщо це необхідно. І, як правило, вони виявля­ються правильними.

Так, якщо маю достатньо часу. Якщо рішення по­трібно прийняти швид­ко, я переважно стика­юсь з труднощами.

Мені не подобається приймати рішення. Як­би я міг, я б обов'язково ухилявся від цього.

Чи наполегливі ви в досяг­ненні мети?

Якшо я вирішив шось зробити, мене не зупи­нить ніхто.

Як правило, я закінчую почату справу.

Якщо робота не вихо­дить, я залишаю її. Для чого даремно ламати собі голову?

Чи вмієте ви вести доку­ментацію?

Оскільки без докумен­тації не обійтися, я завжди приділяю їй на­лежну увагу, навіть якщо ця робота мені не подобається.

Вмію. Однак вважаю, шо на першому місці має бути робота, а не ариф­метична еквілібристика.

Я б волів найняти кого-небудь спеціально для ведення документації.

ІІІ Вправа на фокус уваги-(5 хв.) (несподіване запитання)

  • Кого можна назвати першими підприємцями в історії людства? (купців, ремісників)

  • Бджола збирає нектар не для того, щоб запилювати квіти. Вона бажає отримати мед, в кінцевому ж рахунку вона служить інтересам квітів. Те ж саме відбувається і з підприємством”. Поясніть аналогію. (автоматизм регулювання у рин. ек.)

ІV Завдання на закріплення нової теми (10 хв.) -задіяти всіх учнів

    • Скласти сенкен до слова підприємець.

      1. Підприємець.

      2. Цілеспрямований, впевнений.

      3. Вирішує, планує, налагоджує.

      4. Ризикує заради отримання прибутку.

      5. Бізнесмен.

    • Закріпити поняття підприємництво методом гронування. (видати учням заготовки)

V Домашнє завдання2 хв.(з урахуванням трьох рівней)

  • Написати есе (короткий письмовий твір) на тему “Підприємництво”.

VI Заключна частина уроку- 2 хв. (Установчий слоган- “Як я люблю навчатися”; “Розум дає свободу”...)

Підведення підсумків.

Силою волі і працею перемагати обставини”.

Знання дорожче за багатство”. (італ. нар. мудрість)

Найкраща витрата часу – це праця”.

Література:

Підручник «Загальна економіка» за ред. І.Ф.Родіонової, с.31-43.
Підручник «Економіка», В.Г.Мельничук, Г.О.Ковальчук, В.О.Огнев`юк, с.31-38.
Практикум з економіки для 10-11 класів, с. 16-17.
Додаткова література

6

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.