Урок дизайну та технологій в 1 класі

Дизайн і технології

Для кого: 1 Клас

25.03.2021

207

24

0

Опис документу:
Тема. Різання паперу. Інструменти та пристосування для різання паперу. Різання по прямій лінії і по лінії згину. Виготовлення аплікації “Весела багатоніжка” Мета: вчити дітей виготовляти предметні аплікації, ознайомлювати з естетикою й культурою аплікаційних робіт; розвивати образне мислення; виховувати точність та акуратність у ході виконання аплікації.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дизайн і технології

Тема. Різання паперу. Інструменти та пристосування для різання паперу. Різання по прямій лінії і по лінії згину. Виготовлення аплікації “Весела багатоніжка”

Мета: вчити дітей виготовляти предметні аплікації, ознайомлювати з естетикою й культурою аплікаційних робіт; розвивати образне мислення; виховувати точність та акуратність у ході виконання аплікації.

Обладнання: кольоровий папір, прості олівці, ножиці, клей, фломастери, картон, зразки виробів, ілюстрації. Хід уроку

I. Підготовка робочих місць (перед початком уроку).

II. Організаційний момент. Із майстром Папірчиком будемо працювати, над папером кольоровим будемо чарувати.

III. Повідомлення теми і мети уроку. Нас чекає урок у майстерні Папірчика. Ми будемо виготовляти аплікацію. Пригадаймо, що аплікація народилася в давні часи, коли древні люди, за допомогою підручних матеріалів, навчилися прикрашати свої оселі та одяг. Отже, аплікація - це вид художньої діяльності, коли зі шматочків шкіри, тканини або паперу вирізують фігурки, а потім наклеюють на основу - фон. При цьому матеріалом - основою, як правило, служить дерево, щільний папір або картон (демонстрація видів аплікацій). Послухайте вірш про героїню сьогоднішнього виробу? Сороконіжка взула чобітки,

взула калошкі і туфель трошки,

взула кросівки, черевики, штиблети,

і не втомилася вона анітрошки.

Забула взути, ненароком, босоніжки,

йти не можливо без них по доріжці!

- Доведеться почати взування спочатку ...

Багатоніжка має довге тіло, поділена на сегменти. Кожен сегмент має пару ніжок. Живе вона в тріщинах ґрунту, під камінням, поваленими стовбурами дерев, опалим листям. Харчується комахами і їхніми личинками, хробаками та іншими дрібними тваринами.

IV. Розгляд зразків виробів. - На які геометричні фігури подібні деталі багатоніжки? Так, це круги. Гра «Чарівні перетворення» - Пофантазуйте, що вам нагадує кружечок? - Компонуючи круги різних кольорів, можна отримати різні зображення багатоніжки.

V. Технологія виготовлення виробу. Для виготовлення аплікації «Весела багатоніжка» необхідно:

1) Приготувати картон-основу.

2) За шаблоном вирізати великий круг, наклеїти на нього очі, ротик, ріжки. Це – голова багатоніжка.

3) Вирізати 8 різнокольорових кружечків середнього розміру і 1 – маленького. Це – тулуб багатоніжки.

4) Викласти кружечки на основу і приклеїти їх.

VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.

Папірчик передав загадкову скриньку. Відгадайте, які інструменти й матеріали будуть необхідні для роботи.

Дерев'яний та довгенький,

Маю носик я гостренький.

На білому слід лишаю

І всіх діток потішаю. (Олівець) Цей твердий папір зігни,

Аплікацію зроби. (Картон)

Біле поле,

мудрий на нім оре,

А із кольорового —

саморобки робить. (Папір)

На праці я не нудьгувала, Я квіточки,вирізала Різнокольорові сніжинки, Пташок, зірочки, картинки. Я - майже художниця. Допомогли мені... (Ножиці.)

Хоч він рук своїх не має І лещат не має теж, Та коли він щось з’єднає, То нічим не відірвеш. (Клей.)

VII. Повторення правил техніки безпеки.

• Ножиці — це не іграшка. Ножиці — це інструмент. Вони гострі й небезпечні. Якщо неправильно ними користуватися, можна поранитися.

• З ножицями не грають, з ними працюють. Ножицями можна: різати папір, картон, нитки, тканину, вирізати деталі для аплікацій — кружечки, квадратики тощо.

• Ножицями не можна: махати, кидатися, підносити до обличчя, брати без дозволу, ходити з ними, а тим більше бігати.

• Передають ножиці тільки закритими: кільцями вперед, узявшись за зімкнуті леза. (Бажано кілька раз передати правильно одне одному ножиці для закріплення навички.)

• З ножицями потрібно працювати, сидячи за столом.

• Щоразу після роботи класти ножиці на своє місце (у папку, у ящик стола), щоб точно знати, де їх можна взяти наступного разу.

VIII. Самостійна робота.

Руханка

IX. Продовження самостійної роботи. Вчитель повинен нагадати учням, що в кожного з них повинна вийти своя багатоніжка, не схожа на інших. Поки діти завершують роботу, вчитель розповідає, цікавий факт про багатоніжку. Хоча їх загальна назва означає «сто ніг» стоноги може мати значно більш-менш ніж 100 ніг, але ніколи 100. Залежно від виду, багатоніжка може мати як 15 пар ніг або цілих 191 пар. Незалежно від виду, багатоніжки завжди мають непарне число пар ніг, тому вони ніколи не мають рівно 100 ніг (бо 50 є парним числом).Ну ось, наша багатоніжка готова.

А тепер я пропоную, щоб кожен з вас для своєї багатоніжки зробив подарунок, адже скоро новорічні свята, і кожен отримує подарунок (роздати дітям зображення подарунка для доповнення аплікації).

X. Аналіз дитячих виробів. Оформлення виставки робіт.

XI. Підсумок уроку. - Які кольори ви вибрали для своєї аплікації – веселі чи сумні? - Який настрій був у вас під час роботи? Чому?

XII. Прибирання робочих місць.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.