і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Урок ділова гра з математики в 4 класі

Передплата на журнал
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Бібліотека
матеріалів

Конспект уроку з математики в 4-А класі

Підготувала і провела

вчитель вищої категорії

Чмир Наталія Василівна

Новгород-Сіверська гімназія №1 ім. Б. Майстренка

Тема: Застосування способу округлення при додаванні й відніманні. Розв’язування задач вивчених видів.

Мета: Ознайомити учнів з прийомом округлення при додаванні і відніманні; закріплювати вміння розв’язувати задачі;

формувати та розвивати математичне мислення шляхом використання нестандартних завдань з метою розвитку творчих здібностей;

виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку. Ділова гра.

Хід уроку:

Організаційний момент. Психологічний настрій.

Встаньте, діти, всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько,

Поверніться до гостей.

Привітайтесь: «Добрий день!»

(Всі разом)

Всім присутнім ми зичим здоров’я й добра.

А тепер до роботи нам братись пора!

Перевірка домашнього завдання.

469 – рівняння.

  • Що було невідомим в рівнянні?

  • Як знайти невідоме зменшуване? Від’ємник?

  • Чому дорівнює зменшуване? Від’ємник? (3678)

Постановка цілі уроку. Слайд 1.

Сьогодні у нас урок не звичайний. Наша країна прагне стати розвиненою, і тому всюди відкриваються різні фірми, які впливають на розвиток держави і на її рух вперед. Ми глобальних проблем вирішити не в змозі, але будемо починати з малого щоб поступово рухатись до майбутнього.

Тож створимо фірми по закупівлі, переробці і реалізації молока і молокопродуктів.Слайд 2

Президенти фірм - це наші учні.

Це мої найперші помічники. А я сьогодні в ролі генерального директора головного підприємства.

Щоб фірма офіційно працювала, вона повинна мати пакет документів. Вони знаходяться в одній з трьох скриньок. Та до них треба дібратись.

  • Кожне число, до якого прямують стрілки, дорівнює добутку тих чисел, від яких ці стрілки виходять. Яким є значення х?

7 5 х

35 y

700

Слайд 3

Майте на увазі, що кожний підпис тут не правильний.

1: «скринька 2 не порожня»; 2: «тут гроші»; 3: «тут документи»

(Розвязання: напис на скринці 1 невірний, тобто скринька 2 порожня. Значить, 1 і 3 - не порожні. Напис на скринці 3 теж невірний. Значить, там гроші. Тоді в 1 скринці - документи)

Ви отримуєте пакет з діловими паперами на найближчий час. (завдання в файлах- надруковані). Майбутнє ваших фірм буде залежати від того, як ви будете виконувати завдання. Правильні відповіді і правильно виконані завдання - це умова накопичення капіталу фірми. Всі накопичені кошти зберігатимемо в банку «Мрія». Тож стараймося!

Математична розминка. Слайд 4

Опитування за програмою (атестація кадрів фірми) (слайд).

  • 440+200=600

  • 2км=200м

  • 18 міс. = 1рік 6 міс.

  • 120*4= 840

  • Периметр – це сума всіх сторін.

  • 35004 = 3000 + 5000 + 4

  • 300*10= 3000

  • 5 кг400г - 4кг 100г= 1 кг 200г

  • Ключик: - - + - + - + -

Усний рахунок.

- Скільки разів треба взяти по 2 дм, щоб отримати 2 м?

- Сімнадцятим днем місяця є субота. Яким тоді є перший день цього місяця?

( четвер)

- Президенту фірми 35 років, він на 6 років старший свого секретаря. Скільки років секретареві?

-Де можна взяти сировину для роботи наших фірм?

Повідомлення. Фермер – це підприємець у сфері сільського господарства. В нашому районі є 16 фермерських господарств, однак вони переважно займаються вирощуванням зернових культур.

- Задача про фермера (Слайд 5)

У фермера є кури і 30 корів. Інших тварин у нього немає. Кількість курячих лапок дорівнює кількості ніг корів. Скільки тварин є у фермера?

А) 60; Б) 90; В) 120

Додаткове повідомлення: В середньому продуктивність звичайних молочних порід становить 5000 літрів продукту за удойний сезон. Якщо поділити це число на добу, то виходить близько 17 літрів. Звичайно, цей показник занадто усереднений, адже протягом усього року продуктивність варіюється.

-Порахуйте, скільки літрів молока отримують від однієї корови за тиждень? ( записуємо з коментарем)

(Слайд 6)

Знайди закономірність цієї послідовності й продовж її двома числами:

2, 20, 40, 400, 800, …, ….

(8000, 16000) (Яке число серед них «зайве»? Як називаються ці числа? Які числа називаються круглими?)

Для кожного з чисел назвіть найближче кругле число

27, 333, 359, 18, 46, 198

Оголошення теми і мети уроку.Слайд 7

Пояснення нового матеріалу (Слайд 8).

Зразок міркування. Нам треба до 463 додати число 399. Замість числа 399 додамо найближче кругле число 400 і знайдемо суму: 463 + 400 = 863. Число 863 більше від шуканої суми на 1, бо додавали 400, а не 399.
Віднімаємо від 863 одиницю. Дістанемо 862.

463 + 399 = 862 935 – 497 = 438

463 + 400= 863 935 – 500 = 435

___________ ______________

863 – 1 = 862 435 + 3 = 438

Закріплення вивченого.

С. 75, №474 - біля дошки, під керівництвом учителя.

Фізхвилинка ( Україна –це ти. Відео на пісню Тіни Кароль) Слайд 9

Розвиток математичних знань.

Задача 477, с. 76

1.Скільки масла ще додало господарство?

2. Скільки всього масла здали?

3. На скільки більше кг масла господарство здало, ніж планувало? Слайд 10

(Розв’язання задачі записують самостійно. Учень працює біля дошки.)

Поміркуй! (Слайд 11)

(Чисельне рішення нестандартних завдань можна отримати графічним способом. Цей метод наочний і досить простий.)

  • Закупили 242 л молока. Його розподілили на 3 частини: для виготовлення сиру і масла – однакова кількість молока, а для сметани на 29 літрів більше. Скільки молока виділили для сметани?

Розв’язання. Накреслю два відрізки однакової довжини – це кількість молока для сиру і для сметани. Третій відрізок довший – це кількість молока для сметани. 1) 242 – 29 = 213(л)

2) 213 : 3 = 71 (л)

3) 71 + 29 = 100 (л)

Що ще можна отримати з молока?

- Кого з казкових героїв можна назвати «фермером»? (Кіт Матроскин)

Дядько Федір зібрався зварити молочну кашу і попросив у кота Матроскина 1 л молока. А в Матроскина лише 2 порожні судини: трилітрова банка і п'ятилітровий бідон. Як Матроскину відлити з відра1 літр молока за допомогою наявних судин?

1.

2.

3.

4.

5.

Пояснення. 1крок.Наливаю з відра 3л молока.

2 крок. Переливаю це молока в бідон.

3 крок. Наливаю знову 3 л молока.

4 крок. Доливаю в бідон до повного і в банці залишається

1 л молока

Задачу на переливання називають задачею Пуассона.

Симеон Дені Пуассон (1781-1840) - відомий французький математик, механік, фізик. Коли юний Пуассон ще сумнівався у виборі життєвого шляху, приятель показав йому декілька задача, з якими ніяк не міг упоратися сам. Пуассон розв’язав їх за годину. Задачі на переливання рідин можна розв'язувати різними способами: з початку, з кінця, добором варіантів. Але найбільш поширений метод проб.

Резерв. Слайд 12

Ваша фірма бере участь у благодійній акції. Необхідно виконати завдання. Зароблені вами гроші підуть до фонду захисту природи. Кожна людина сама вирішує, чи буде він брати участь в цій акції, і яку суму він може внести.

Виберіть завдання на картках. Чим дорожче завдання, тим складніше.

(Учні вибирають завдання і виконують. Здають вчителю.)

Президенти фірм визначте «заробітну плату» своїм працівникам, відповідно до їх роботи на уроці. ( максимальна зарплата 12000)

Підсумок уроку.

З яким способом обчислення прикладів ми сьогодні познайомились на уроці?

Переглянемо свої рахунки в банку «Мрія».

Нагородження фірм.

В нашому місті працює приватне акціонерне товариство

«Новгород-Сіверський сирзавод». Сподіваюсь, що ви в майбутньому створите надійну конкуренцію. А своєю наполегливою працею і відповідальністю значно покращите життя в нашій державі.

Пакет документів

Атестація працівників

1

2

3

4

5

6

7

8

1

2

3

4

Обчисли (сині)-1 фішка

345296 + 267324

607028 – 134275

Склади задачу за коротким записом

і розв’яжи її (червоні) 3 фішки

80 кг молока – 2 кг масла

?, кг молока - 6 кг масла

Розв’яжи рівняння (жовті)-2 фішки

х ∙ 4 = 296

299 + х = 784

Бібліотека
матеріалів
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Ділова гра Урок математики в 4-А класі Підготувала Чмир Н. В. , вчитель вищої категорії гімназії №1 ім. Б. Майстренка

Слайд № 2

Фірми Гармонія Добряна Золотава Злагода

Слайд № 3

Всі надписи не вірні Де знаходяться пакети документів ? Скринька 2 не порожня 1 Тут гроші 2 Тут документи 3

Слайд № 4

Атестація працівників фірми 440 + 200 = 600 2 км = 200 м 18 міс. = 1рік 6 міс. 120 ▪ 4 = 840 Периметр – це сума всіх сторін. 35004 = 3000 + 5000 + 4 300 ▪ 10 = 3000 5 кг 400 г – 4 кг 100 г = 1 кг 200 г Ключ: - - + - + - + -

Слайд № 5

Обери правильну відповідь У фермера є кури і 30 корів. Інших тварин у нього немає. Кількість курячих лапок дорівнює кількості ніг корів. Скільки тварин є у фермера? А) 60; Б) 90; В) 120

Слайд № 6

Назвіть найближче кругле число ■ 27, 333, 359, 18, 46, 198 Знайди закономірність послідовності і продовжи її двома числами ■ 2, 20, 40, 400, 800, ..., ... .

Слайд № 7

Застосування способу округлення при додаванні й відніманні. Розв’язування задач вивчених видів.

Слайд № 8

Спосіб округлення 463 + 399 = 463 + 400 = 863 _____________ 863 – 1 = 862 Зразок міркування. Нам треба до 463 додати число 399. Замість числа 399 додамо найближче кругле число 400 і знайдемо суму: 463 + 400 = 863. Число 863 більше від шуканої суми на 1, бо додавали 400, а не 399. Віднімаємо від 863 одиницю. Дістанемо 862. 935 – 497 = ______________ 435 + 3 = 438 862 438 935 – 500 = 435

Слайд № 9

Фізкультхвилинка

Слайд № 10

План задачі 1. Скільки масла ще додало господарство? 2. Скільки всього масла здали? 3. На скільки більше кг масла господарство здало, ніж планувало?

Слайд № 11

Поміркуй Закупили 242 л молока. Його розподілили на 3 частини: для виготовлення сиру і масла – однакова кількість молока, а для сметани на 29 літрів більше. Скільки молока виділили для сметани?

Слайд № 12

Склади і розв’яжи задачу 80 л молока – 2 кг масла ? л молока - 6 кг масла Розв’язання: 1). 6 : 2 = 3 2). 80 ▪ 3 = 240 (л) Відповідь: 240 л молока

Слайд № 13

Благодійна акція

Слайд № 14

молодці

Слайд № 15

Дрона і Арджуна ( індійська притча)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Нестандартні уроки підвищують пізнавальний інтерес учнів. Урок ділова гра дозволяє дитині креативно мислити, висловлювати свою думку, спробувати себе на керівних посадах, спланувати використання зароблених коштів. Спробуйте провести подібний урок і ви відчуєте насолоду від своєї роботи, а діти ще довго будуть вести його обговорення.
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    178
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    EP048431
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання
Схожі матеріали