Урок-бесіда з позакласного читання "Тематичне розмаїття лірики сучасних поетів Харківщини"

Українська література

Для кого: 10 Клас

26.01.2021

171

2

0

Опис документу:
Мета: Розширити та поглибити знання учнів про творчість поетів Харківщини. Розвивати навички аналізу ліричних творів, виразного читання поезій, усного словесного малювання. Виховувати розуміння винятковості призначення і діяльності митців. Поважати і цінувати літературу рідного краю. Тип уроку: усний журнал (нестандартний урок)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок – бесіда з позакласного читання

Тема: Тематичне розмаїття лірики сучасних поетів Харківщини.

Мета: Розширити та поглибити знання учнів про творчість поетів Харківщини. Розвивати навички аналізу ліричних творів, виразного читання поезій, усного словесного малювання. Виховувати розуміння винятковості призначення і діяльності митців. Поважати і цінувати літературу рідного краю.

Тип уроку: усний журнал (нестандартний урок)

Обладнання: збірки поезій поетів Харківщини, портрети авторів, роздатковий матеріал; схеми-таблиці аналізу літературного твору.

Епіграф уроку:

Його судьба нагородила,

Коли в людини є народ,

Тоді вона уже людина.

Ліна Костенко

Перебіг уроку

І Мотивація навчальної діяльності учнів:

…Поет…Митець… У чому його вічність? На це питання можна дати відповідь тільки тоді, коли почуєш його слово.

…Поети Харківщини. Під невблаганним поступом тотальної комп’ютеризації не втратили свого шанувальника, залишаються справжнім еталоном краси… (слово вчителя)

ІІ Повідомлення теми, мети, етапів роботи на уроці.

ІІІ Актуалізація опорних знань учнів:

  • Словникова робота: літературні роди; жанри лірики; елегія, вірш-медитація

Умова: клас поділяється на 4 групи. Кожна група представляє сторінку усного журналу.

Перша сторінка. Патріотична лірика.

Сторінку представляють:

біографи, які презентують основні етапи життєвого і творчого шляху поета;

декламатори – виразне читання поезій чи уривків;

критики – дають коротку характеристику презентованих творів.

(Учитель на власний розсуд обирає, кого з поетів Харківщини будуть представляти групи)

Порада: Н.Супруненко «З Україною в серці»;

В.Верховець «Україні»;

Ю.Стадниченко «Одна на все життя».

Друга сторінка. Краса рідної землі.

Порада: Н.Матюх «Осінь на землю…», «Березню мій, лебедю мій…»

Н.Супруненко «Сіно пахне літом і теплом»

Третя сторінка. Харківські поети про мову.

Порада: Н.Матюх «Слово про рідну мову»;

Ю.Стадниченко «Бережіть словники»;

В.Верховець «Слово»

Четверта сторінка. Краса любові неземної.

Порада: Н.Супруненко «Не відгорай в мені, любове», «Оце вже й осінь»;

Н.Матюх «Потаємне».

Додатки

Перша сторінка (як приклад)

Патріотична лірика поетів Харківщини.

  • Презентація основних етапів життєвого і творчого шляху поетеси Н.Супруненко (найважливіше).

  • Декламація поезій Н.Супруненко «З Україною в серці» (Можна представити інших поетів)

  • Критики пропонують провести «паспортний аналіз поезій за такими аспектами:

  • назва

  • автор

  • до якої збірки входить, рік видання

  • тема, основна думка

  • образи-символи, їхня роль у вторі

  • образ ліричного героя

  • місце поезії у творчості митця.

Після закінчення бліц-аналізу критики підбивають підсумки. Перегортаючи сторінку журналу, оцінити роботу учнів.

Третя сторінка. Харківські поети про мову.

  • Біографи пропонують короткий екскурс у творчу біографію обраного автора.

  • Декламація творів.

  • Критики пропонують інтерактивне завдання (на вибір – кубування, вільне письмо тощо)

  • Короткі коментарі критиків (за необхідністю). Оцінюється.

Четверта сторінка. Краса любові неземної у поезіях митців Харківщини.

  • До початку декламації критики пропонують інтерактивний вид роботи (наприклад, асоціативний кущ)

веселка щастя одухотворення

святість любов ніжність

страждання краса чари

  • Декламація поезій про любов

  • Критики:

Чи перегукується розуміння цього високого почуття поетами і учнями?

Що є спільного у поглядах митців і учнів на почуття кохання?

За необхідності можна запропонувати створити сенкан.

Підсумок уроку.

Слово вчителя.

Домашнє завдання: підготувати твір-есе «Любов непідвласна часу».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.