Урок "Анімація. Мультиплікація. Види мультфільмів"

Опис документу:
Ознайомити учнів з мистецтвом анімації, історією виникнення і розвитку,видами і технологіями анімаційного кіно;життєвим шляхом та творчим доробком Волта Діснея розширювати обізнаність учнів щодо мультиплікації, викликати зацікавленість скарбами світового анімаційного кінематографу; сприяти формуванню естетичного смаку та мистецьких уподобань; вчити аналізувати художній зміст анімаційних фільмів, формулювати власне враження; розвивати уявлення про світ та місце людини в ньому.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект відкритого уроку

з художньої культури

Тема: Анімація. Мультиплікація. Види анімаційного кіно.

Мета:Ознайомити учнів з мистецтвом анімації, історією виникнення і розвитку,видами і

технологіями анімаційного кіно;життєвим шляхом та творчим доробком Волта Діснея
розширювати обізнаність учнів щодо мультиплікації, викликати зацікавленість скарбами

світового анімаційного кінематографу;
сприяти формуванню естетичного смаку та мистецьких уподобань;
вчити аналізувати художній зміст анімаційних фільмів, формулювати власне враження;
 
розвивати уявлення про світ та місце людини в ньому.
Обладнання: таблиці «Анімація», «Мультиплікація», «1с-24 кадри», «Франція 1908»,
відеофрагменти фільмів «Мистецтво», «Чортеня №13», «Анастасія», « Маша і Ведмідь»

макет барабану для анімації, піскова, паперова анімації, фотоанімація, « Пластилінова ворона»,

« Їжачок в тумані», «Троє поросят», відео фрагменти « Танок фонтанів у Дубаї», лазерна

анімація на приміщені Харківської облдержадміністрації, презентація «Волт Дісней»,зразок

анімації вчителя, аркуші, фломастери, кліп « Снег кружится».

Хід уроку:
І. Актуалізація опорних знань

Назвіть ваші улюблені мультфільми, їх режисерів. Чому вчать їх герої ?

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Яке значення мультиплікації в вашому житті?
А чи можна мультиплікацію назвати мистецтвом? Давайте спробуємо з’ясувати.

На які три великі групи можна умовно поділити всі види мистецтва? 

Чи є взагалі місце мультиплікації в мистецькій мозаїці? Спробуємо сьогодні на уроці відповісти на це запитання. А

на це запитання. Наш пошук я пропоную почати з вислову: 

« Мистецтво мультиплікації працює там, де інші види мистецтва безсилі»

Цю крилату фразу висловив свого часу відомий болгарський режисер-мультиплікатор 

Тодор Дінов. І з ним важко не погодитись.

-А як ви вважаєте, мультиплікація – мистецтво стародавнє чи новітнє?

- Які види мистецтв вважаються найдавнішими?

Я спробую довести вам,що мультиплікація – одне з найдревніших мистецтв. 

ІІІ. Оголошення теми і мети


Приємно бачити, що на кожному обличчі з’явилась усмішка і я підтверджую ваші найкращі

сподівання: тема сьогоднішнього уроку – Мультики. А точніше – «Анімація. Мультиплікація.

Види анімаційного кіно»

ІV. Пояснення нового матеріалу


1. Історична довідка про анімаційне кіно


Ще з незапам`ятних часів наші предки прагнули зобразити дію, рух в його розвитку.

Французькі дослідники після 20 річного дослідження печер, стіни яких були покриті настінним

живописом епохи палеоліту зробили висновок : перші спроби зобразити рух були зроблені

людиною кам`яного віку .
Зубр з печери Шове не випадково зображений з вісьмома кінцівками . Роздивляючись

зображення при світлі смолоскипів під різними кутами, печерні люди насолоджувались

ілюзією руху.
Всього в Франції спеціалістами було вивчено 12 печер, які містять в загальній складності

53 малюнка тварин ( 20 з них – в печері Ласко ), що рухають лапами, хвостами, або головою.
На стінах печери Шове розгортається сюжет, зафіксований доісторичними мисливцями .

Десятиметрове «полотно» зображує групу левів, які вистежують і переслідують зубрів.
І це не єдині свідчення.( послідовні розповіді в серії малюнків, виконані на єгипетських

пірамідах, петрогліфи багатьох країн світу.)
Можна сказати, що принцип мультиплікації був відомий ще 10000 літ тому.
Але мультиплікацією вона стала називатись значно пізніше.
Мультипліка́ція - (від multiplicatio — множення, збільшення, зростання, розмноження) —

технічні прийоми отримання рухомих зображень, ілюзій руху або зміни форми об’єктів за

допомогою декількох або багатьох нерухомих зображень і сцен. 
Прийняте в світі професійне визначення
 «анімація» (в перекладі с латинської «аніма» – душа, «анімація» – оживлення) найточніше виражає всі сучасні технічні і художні можливості кіно, анімаційного адже майстри анімації не просто оживляють своїх героїв, а вкладають в їх створення часточку своєї душі.
Анімація, як і будь-який інший вид мистецтва, має свою історію. Вперше принцип інертності зорового сприйняття, який лежить в основі анімації, був продемонстрований в 1828 році французом Паулем Рогетом . Об’єктом демонстрації був диск, на одному боці якого знаходилось зображення птаха, а на іншому – клітки. Під час обертання диска у глядачів складалась ілюзія птаха в клітці.
XV ст. – з’явились книжки з малюнками, що відтворюють різні фази руху людини. Згорнуті

в рулон, а потім миттєво разгорнуті, ці книжки створювали ілюзію малюнків,що ожили.
Той же принцип був покладений віденським професором Симоном фон Штампефером в

основу стробоскопа. «Стробоскопом" був названий кортонний барабан, насаджений на вісь.

На внутрішній стороні цього барабана на паперовій стрічці знаходилась серія малюнків

(зазвичай їх було від вісьми до дванадцяти), які ілюстрували послідовні фази руху людини

або тварини.
В 1868 році англійський художник Джон Барнс Ліннетт запатентував кінеограф — спеціальну

книжку, де кожна сторінка представляє собою окремий кадр, і при швидкому перегортанні

складається ілюзія руху.
Еміль Рейно запозичив обертальний барабан зоотропа Хорнера і вдосконалив дзеркальну

систему фенакистоскопа Жозефа Плато. 28 жовтня 1892 року в Парижі художник і винахідник

Еміль Рейно публічно продемонстрував свій апарат праксиноскоп, який показував рухомі

картинки. Саме ця дата і вважається початком епохи анімації.

2. Перегляд відео фрагментів та визначення типу анімації

1.Мультфільми « Мистецтво», « Троє поросят».

Графічна (мальована анімація) – класичний вид анімації, де об’єкти малюются вручну.

Найперші мультфільми в історії анімації були саме мальованими. Їх малювали крейдою на дошці, фотографували, витирали, і малювали наступний кадр. 

2. Фотоанімація « Квіти».

3. Піскова анімація.

4. Перегляд мультфільмів « Чортеня № 13 », « Чебурашка і крокодил Гена», « Їжачок в тумані».

5. Пластилінова ворона.

6. Анімація із ори гамі.

7. Анімація із LEGO-конструктора

8. Перегляд мультфільмів « Анастасія», « Маша і Ведмідь».

Об’ємна анімація – об’єкти є окремими елементами матеріального світу. Лялька, пластилін,

сіль, голки, цвяхи, сірники…-кожен з цих предметів може стати героєм або матеріалом для

створення об’ємної мультиплікації.

Комп’ютерна анімація.
Нині комп’ютер, який виконує замість мультиплікаторів усі трудомісткі процеси створення

мультфільмів. Сьогодні анімація йде в дещо іншому руслі ніж в «діснеївську епоху».

Технічний прогрес вкотре змінив технологію анімації. 
На початку ХХ ст. стають популярними програми, що дозволяють без надмірних зусиль

створювати прості класичні мультфільми. Це явище стало поштовхом до створення анімаційних

фільмів широкими масами народу. Нажаль все частіше художня цінність таких мультфільмів

визначається сумами касових зборів.
22 листопада 1995 року відбулась прем’єра першого в історії мультфільму, який був повністю

створений за допомогою комп’ютерної графіки. При бюджеті 30 мільйонів доларів «Історія

іграшок» зібрала в прокаті більш як 360 мільйонів і завдяки такому приголомшливому успіху,

відкрила нову еру в історії анімаційного кіно. Третя частина «Історії іграшок», яка вийшла на

екрани в 2010 році на сьогоднішній день утримує за собою першість в списку найкасовіших

мультфільмів – поки що тільки їй вдалось подолати межу в мільярд доларів.

3. Презентація про Волта Діснея

Історія мультиплікації буде далеко неповною без імені Уолта Діснея.
 

Говорячи про Діснея часто вживають слово «перший» : він перший в 1929 створив музичний

мультфільм «Танець скелетів» (поєднання в ньому музики Сен-Санса і Гріга з малюнками

Діснея справило велике враження на глядачів)

Він перший використав колір в мультиплікації «Квіти і дерева».
Перший звуковий фільм

«Пароплавчик Віллі», перший повнометражний « Білосніжка». Його фільми відзначені великою

кількістю премій, одних лише «оскарів» він отримав більше 30. Письменник-фантаст, Рейд

Бредбері, в одному з фантастичних оповідань описав ситуацію: жителям землі які намагались

встановити контакт з інопланетянами треба було передати їм найповнішу і стислу інформацію

про життя на нашій планеті – і вони знайшли вихід – продемонструвати їм добрі і веселі фільми

Діснея. 

Дісней завжди досягав в своїх фільмах великої «насиченості сміху». При першій демонстрації

фільму в залі знаходився «хронометрист», якщо кожні 10 секунд в залі не лунав сміх, фільм

відправляли на допрацювання. А ще, можливо ви помітили, що на руках у діснеєвських

персонажів по 4 пальці – цей незначний недолік помножений на всі процеси, приносив студії

декілька тисяч доларів економії в рік.
Одним із недоліків мальованої анімації можна вважати його надзвичайну трудомісткість.

Виробництво графічної анімації дещо полегшилось з винаходом перфорованого целулоїду,

який замінив папір.

V. Виконання практичної роботи « Замальовка анімаційних сюжетів»

  1. Техніка виконання анімації

  2. Різновиди анімаційних малюнків:

а) за розміром ( гриб)

б) за кольором ( дерево літо-осінь)

в) за формою ( рибка)

3. Аналіз зразка вчителя

4. Самостійна робота ( під анімаційний кліп « Снег кружится»)

5. Демонстрація виконаних робіт

VІ. Підсумок уроку

    1. Заключне слово вчителя. У анімації велике майбутнє, бо вона здатна змінити світ.

    2. Перегляд відео сюжетів « Фонтани», лазерна анімація на приміщені Харківської

облдержадміністрації.

    1. Запишіть домашнє завдання ст.90-92, відповісти на запитання.

    2. Виставлення оцінок.

Підрахуйте кількість балів за урок. Виставлення оцінок.





»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.