Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події

Урок "Як розпізнати літо?"

Я у світі

Для кого: 1 Клас

24.03.2019

3520

377

0

Опис документу:
розробка на тему «Як розпізнати літо?» Виконала: Бортнік Тетяна Володимирівна, слухач курсів підвищення кваліфікації вчителів, які в 2018-2019 навчальному році навчатимуть учнів першого класу, Предмет: Я досліджую світ Клас:1
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Рівненський обласний інститут післядипломної

педагогічної освіти

Авторська розробка

На тему «Як розпізнати літо?»

Виконала:

Бортнік Тетяна Володимирівна

слухач курсів підвищення

кваліфікації вчителів,

які в 2018-2019 навчальному

році навчатимуть учнів

першого класу,

вчитель початкових класів

Сарненської ЗОШ І-ІІ ст. №6

Сарненського району

Сарни 2018

І.Ранкова зустріч.

1.Привітання.

Вітання з учнями за допомогою вірша

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Сіли, встали, встали, сіли,

Бачте, як розвеселили.

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю припрошати.

Нумо, разом, нумо, всі

Потанцюймо по росі!

2. Новини дня.

Вчитель обирає помічника дня і просить його подати інформацію за допомогою піктограми або шаблону про дату, назву тижня, погоду, кількість присутніх.

3. Гра «Сюрприз для тебе».

  • А зараз станьмо всі у коло.

  • Діти а чи любите ви сюрпризи?

  • Розкажіть, що увашому житті був сюрприз, який запам’ятався (наведіть власний приклад).

  • Чи були у вас приємні сюрпризи? Розкажіть, які саме?

А зараз я пропоную вам зробити приємний сюрприз своєму однокласникові, даруючи йому «подарунок» за допомогою жестів і міміки.

  • Які емоції і відчуття ви пережили, даруючи / приймаючи «подарунок»?

  • Чому важливо часто робити дин одному приємні сюрпризи?

ІІ. Вправа “Сюрприз у коробці”

Я приготувала для вас сюрприз( у коробочці знаходиться метелик (живий або картинка, іграшка )Додаток 1), але потрібно відгадати який саме. Для цього вам треба ставити питання, на які можна відповісти лише одним словом:

«так» або «ні».

Коли діти відгадали, що сховано у коробочці вчитель запитує:

  • А що ви знаєте про метелика?

  • Чому його так називають?

  • Яка пора року робить нам такі сюрпризи?

  • Чи любите ви літо?

ДОДАТОК1

А зараз я розкажу вам казку , яка називається «Як метелик літо повернув»

(Додаток 2)

  • Як ви вважаєте про, що буде розповідатись у казці?

  • Хто буде головним героєм?

Отож гарненько всі слухаємо казку, що б дізнатись чи справдились ваші очікування .

ДОДАТОК 2

2. Обмін інформацією. Робота з календарем

  • Яка пора року заблукала?

  • Післяякої пори року приходить літо?

  • Де шукавметеликліто?

  • З ким зустрічався?

  • Про якіознакилітайдеться в казці?

Діти пригадайте:

- Скільки всього є літніх місяців?

- Скільки днів має кожен літній місяць?

- Скільки днів триває літо?

- Порівняйте кількість днів у місяцях.

ІІІ. Обговорення проблемного запитання «З чого починається літо?»

- Діти коли одна пора року змінює іншу?

Звісно, якщо подивитися на календар, то все очевидно − пори року змінюють однаодну першого числа що три місяці. Скажімо, весна розпочинається 1 березня, літо – 1червня, осінь − 1 вересня, а зима − 1 грудня.Але ж тварини і рослини у календар не дивляться, а завжди знають, що й коли робити треба.

  • То як же вони дізнаються, яка зараз пора року? (Напевно, є у кожної пори

в природі особливі прикмети).

Давайте ми з вами створимо плакат «Ознаки літа» за допомогою квітів .

На дошку вивішується плакат (Додаток 3)

  • Давайте з вами прикрасимо галявину квітами. Для цього вам потрібно на квітах,

які лежать на ваших партах(Додаток 4) написати ознаки літа і прикріпити на галявину.

  • Учні пишуть на квіточках які ознаки, які на їхню думку описують літо. По черзі кожна дитина виходить до дошки і прикріплює до плаката свою квіточку, коментуючи написане.ДОДАТОК3 .

ДОДАТОК 4

ІV. Перегляд медіатексту «Жива природа влітку»

  • Режим доступу: https://goo.gl/aHd44Q

  • Після перегляду медіатексту,відбувається обговорення з учнями його змісту.

V. Розгадування кросворда «ЛІТО»

  • По горизонталі:
    2) З приходом літа вони з’явилися на луках, в садах на клумбах. (Квіти)
    3) Він падає з неба маленькими крапельками. (Дощ)
    4) Яскраве, кругле, світить удень. (Сонце)

  • По вертикалі:
    1) Покупались, загоріли,
    Наловили низку пліток.
    В лісі ягоди дозрі
    Прилетіло в гості… (літо).
    3) Влітку він довший, а взимку коротший. (День)

ДОДАТОК5

VI.Читання віршів про літні місяці

ДОДАТОК6

ЧЕРВЕНЬ

В золотій хустинці

Дорогі гостинці

Червень нам приніс,

Ягоди-суниці

В лісі у травиці

Розсипає скрізь.

І чомусь здається –

Все навкруг сміється:

Луки, гай, ріка.

Ловимо в долоні

Промінці червоні –

Ой, теплінь яка!

( М. Познанська)

ЛИПЕНЬ

Місяць липень — середина літа.

Сяють дні промінням золотим,

Медоносна липа вся у цвіті,

І повітря пахне цвітом тим.

Спіє жито на колгоспнім полі,

Коник у траві не замовка.

Радості тепер в дітей доволі:

Кличе їх і поле, і ріка.

Добре сіно у лугах згрібати

Чи носити воду косарям.

Праці є приємної багато

Загорілим молодим рукам.

(В. Ткаченко)

СЕРПЕНЬ

Серпень, дощами умитий,

Ранки туман заснував,

Перший, росинками вкритий,

Жовтий листочок упав.

Осінь нитка тоненька

Плуталась поміж отав,

Серпень засмаглий тихенько

В даль голубу відпливав.

(Л. Новикова)

2 . Дидактична гра « Збери фрукти»

Дітки Миколка і Наталочка зібрали літній урожай. Назбирали цілий кошик фруктів і овочів(Додаток 7), але назустріч бігла їм білочка і зачепила кошик . З якого розсипались деякі овочі і фруки.

ДОДАТОК 7

-Дітки допоможемо їм їх зібрати?

А для цього нам потрібно розвязати приклади.(Додаток 8)

ДОДАТОК 8

3. Робота в групах .Створення плакатів до теми літо «Який смак літа?», «Який запах літа?», «Який звук літа?»

Об’єднання дітей у групи за вибраним кольором (Додаток 9).

1 група (червоний)- малює плакат «смак літа» (вишні, черешні, груші, яблука, малина, та ін.)

2 група (білий)- малює , який запах літа? (липа)

3група (жовтий) – малює, як звучить літо?

Учні презентують роботу групи.

ДОДАТОК 9

VII.Вправа з ейдетики «Запам’ятай скоромовку про літо»(за допомогою

піктограм).

Там, де літо сіно косить

Заплету веселку в коси.

І піду, де срібні роси

Вранці впали на покоси.

VIII.Вправа «Читання з передбаченням».

- Діти прочитайте твір «Літо – найкраща пора року»

-Визначте, з прочитаного як приходить літо .

ДОДАТОК 10 Літо – найкраща пора року

  • Діти, які ознаки літа ви зауважили?

IX. Гра «Я – спостерігач». Формування вміння спостерігати, порівнювати,

робити узагальнення.

  • Дітки давайте з вами пограємо в гру «Я –спостерігач»(учні отримують малюнок із журналу «Джміль», №3 , 2015, розглядають його і відшукують як найбільше ознак про літо)

ДОДАТОК 11.

Гру можна доповнити запитаннями:

  • Скільки людей зображено на малюнку?

  • Викладіть із набірного полотна цифру, яка відповідає кількості хлопців.

  • Викладіть цифру,яка відповідає кількості квітів на малюнку.

  • Полічіть скільки метеликів намалював художник.

  • Назвіть обєкт природи, назва якого складається з трьох складів

X. Створення і заповнення леп бука.

1. Дітки допоможіть мені створити лепбук – інтерактивну

книжку, яку ви будете заповнювати впродовж тижня. Він має бути

багатофункціональний. Основна інформація має бути

розміщена посередині. Справа і зліва – цікава додаткова інформація

(загадки, прислів’я, вірші, гуморески, кросворди, ребуси тощо).

2. Давайте придумаємо назву лепбука та рубрик. Ви можете

для наповнення й оформлення лепбука використовувати природний

матеріал, зібраний під час екскурсії, а також фото, написані розповіді,

казки про місяці, календар, малюнки плодів, листків тощо.

ДОДАТОК 12

Приклад лепбука:

3. А зараз подивимось як ви засвоїли знання про літо . За допомогою я вам буду показувати мнемотаблиці а ви постараєтесь скласти речення яке відображає їхній зміст.

ДОДАТОК 13

(Буква «Л» - настало літо.
Сонце яскраво світить, гріє, припікає.
Дівчатка, хлопчики - купаються в річці, грають в бадмінтон і м'яч, будують з піску вежі.
Влітку встигають смачні фрукти, ягоди та корисні овочі)

14

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.