Урок "Як берегти воду?"

Природознавство

Для кого: 1 Клас

31.03.2020

259

2

0

Опис документу:
Розповісти учням про економне використання води; дати уявлення про те, який шлях долає вода, перш ніж потрапляє в наші будинки; закріплювати знання про воду і про те, як людина її використовує; формувати пізнавальний інтерес до природи; виховувати екологічну свідомість.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Як економно використовувати воду?

Мета: розповісти учням про економне використання води; дати уявлення про те, який шлях долає вода, перш ніж потрапляє в наші будинки; закріплювати знання про воду і про те, як людина її використовує; формувати пізнавальний інтерес до природи; виховувати екологічну свідомість.

ХІД УРОКУ

I. Ранкова зустріч

Гра «Компліменти» Запитайте, чи знають діти, що таке «комплімент». Вислухайте їх. За потреби поясніть значення цього слова, наведіть приклади. Компліменти допомагають встановлювати добрі стосунки з іншими людьми. Учні сідають в коло, беруться за руки. Гру починає учитель. Він обертається до одного з учнів і, дивлячись йому у вічі, говорить кілька добрих слів або хвалить за щось. Учень повинен відповісти: «Дякую, мені дуже приємно!». Потім він дарує комплімент своєму сусідові і так по колу. Запитайте, що вони відчували. Чи було їм приємно? Чому люди люблять компліменти?

Вправа «Погода»

—    Яка зараз пора року?

—    Який місяць?

—    Яке число?

—    Тепло чи холодно надворі?

—    Який стан неба?

—    Яка температура повітря?

—    Чи були сьогодні протягом дня опади?

 

II. Повідомлення теми і мети уроку

►► Робота над загадкою

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка й тверда —

Звичайна, підкажіть,... (вода).

—    Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як економно використовувати воду вдома.

 

III. Вивчення нового матеріалу

1. Робота над загадками

• У неї ллється, з неї ллється,

Сама по землі плентається. (Річка)

 

• Не кінь, а біжить,

Не ліс, а шумить. (Річка)

2. Робота в групах

Діти обговорюють, звідки потрапляє вода у квартири.

—    Який шлях долає вода, перш ніж потрапити в наші будинки?

3. Бесіда

—    Чи можна уявити собі життя без води? Чому?

—    Як людина використовує воду?

—    Яку воду ви використовуєте для купання, прання, миття посуду? (Гарячу)

—    Як ви вважаєте, чи багато енергії потрібно для очищення і нагрівання води?

—    Дійсно, щоб очистити і нагріти воду, витрачають величезну кількість енергії.

4. Розповідь учителя

—    Виявляється, ми витрачаємо води найбільше у світі. Щодня вдома на 1 людину використовуємо:

•     на миття рук (не закриваючи кран) — 6-8 л;

•     чищення зубів — 6-8 л;

•     обполіскування унітазів — 15 літрів (за одне змивання);

•     душ — 15-20 л на хвилину;

•     прання — 130-150 л (за 1 прання);

•     прийняття ванни — 150 л.

Води витрачаємо багато. Тому люди намагаються придумати, як заощадити воду.

Вода тече з крану швидше, ніж ви встигаєте її використовувати повністю. За хвилину з відкритого крану витікає 12-20 л безцінної прісної води! Адже економія води — це всього лише справа звички: закривайте кран, поки ви чистите зуби або користуйтеся склянкою для полоскання рота. Мийте посуд не під поточним струменем води, а в раковині, закривши отвір пробкою. А головне — не забувайте закривати воду!

Три простих правила — і за рік ви можете заощадити ціле озеро діаметром 200 м і завглибшки 2 м. Окрім цього, ви також економите хімікати, що використовують для очищення води, та енергію, що використовують для її нагрівання і перекачування.

5. Вивчення правил економії води

•     Під час полоскання рота — закривати кран, поки чистиш зуби, і користуватися склянкою.

•     Замінити прийом ванни душем.

•     Приймаючи душ, намагатися, щоб вона не витрачалася марно.

•     Мити посуд не під поточним струменем, а в раковині, закривши зливний отвір пробкою.

•     Прати білизну при повному завантаженні машини.

•     За допомогою батьків полагодити всі крани, що підтікають.

•     На дачі поставити бочку для водостічної води.

Фізкультхвилинка

 

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра «Коли я вмиваюся» (за принципом «Світлофор»)

—    Коли я вмиваюся і чищу зуби:

•     я розмірковую лише про свої проблеми;

•     я захоплююся водою — це дивна речовина;

•     я витрачатиму стільки води, скільки побажаю;

•     економити воду безглуздо, адже батьки за неї платять;

•     я закриваю кран на якийсь час, поки чищу зуби;

•     проблема води — це проблема дорослих, нехай вони її розв’язують;

•     я погано закручую крани, а коли з них усе ж продовжує крапати вода, кличу дорослих і прошу полагодити кран;

•     води на Землі багато, можна не турбуватися, чистої води завжди на всіх вистачить.

2. Гра «Слова про воду»

Призначають «Фею Води». У неї в руках — чашка з водою. «Фея Води» обходить дітей і бризкає на них зі своєї чашки. Той, на кого потрапили краплі води, повинен промовити певне слово, що у нього асоціюється з водою (наприклад: водопровідник, умивання, душ, напій тощо).

—    Чи доводилося вашій сім’ї звертатися за допомогою до водопровідника? чим він вам зарадив?

—    Як ви вважаєте, що трапилося б у місті, якби на тиждень у ньому відключили гарячу і холодну воду?

—    Які робочі інструменти допомагають водопровідникові працювати?

—    Як ви гадаєте, якою людиною повинен бути кваліфікований водопровідник? Що він повинен уміти робити?

3. Аналіз ситуації

—    А тепер послухайте один запис.

—    Привіт, Федю! Привіт, Дмитрику! Ви що такі веселі?

—    Так, ми зараз чудово грали. Набрали повну ванну води і пускали кораблики, а потім пішли на вулицю.

—    Кран закрили?

—    Навіщо? Води і так багато. Нехай тече, потім закриємо.

—    Діти, як би ви оцінили поведінку хлопців? Добре вони вчинили? (Ні! Воду потрібно берегти. Вони могли б затопити сусідів, які живуть поверхом нижче.)

 

V. Рефлексія

—    Яке значення має вода в нашому житті?

—    Як слід ставитися до води?

—    Що на уроці було цікавим?

—    Запам’ятайте: економлячи воду, ми зберігаємо енергію, гроші, своє здоров’я і здоров’я нашої планети.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.