Урок Я у світі 4 клас. Державні символи України. Конституція. Стаття 10, 20, 67.

Опис документу:
Мета. Навчальна:ознайомити дітей з національними символами України. Виховна: формувати національну свідомість та гідність школярів; виховувати почуття любові до своєї землі, повагу до символів, історії, мови, народу, культури української держави; Розвивальна: викликати інтерес до вивчення минулого нашого народу; розширювати пізнавальні інтереси школярів. Тип уроку: Комбінований. Форма проведення: Урок-подрож

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Трунова Валерія

Я у світі 4 клас.

Тема. Державні символи України. Конституція. Стаття 10, 20, 67.
Мета.
Навчальна: ознайомити дітей з національними символами України.

Виховна: формувати національну свідомість та гідність школярів; виховувати почуття любові до своєї землі, повагу до символів, історії, мови, народу, культури української держави;

Розвивальна: викликати інтерес до вивчення минулого нашого народу; розширювати пізнавальні інтереси школярів.

Тип уроку: Комбінований.
Форма проведення: Урок-подрож.
Обладнання: карта України, державний прапор України, Герб, Гімн, Конституція України, вишитий рушник, хліб, телевізор, мультимедійна презентація, музичний запис ,відеофізкультхвлинка, відеоролики.

Література:

1)Із народної криниці. Посібник для закладів освіти та культури. Автор-упорядник Л.А. Сердунич. Городок, 2011.

2)Я у світі. Підручник для 4 класу загальноосвітніх навчальних закладів (Н.М. Бібік. – Х.: Вид. група «Основа», 2011 – 160с.: іл., фот.

3)Я і Україна. Громадянська освіта. 4 клас./ О.В. Біловус, А.Ф. Волошина, Т.П. Кушнір, Л.Л. Наконечна. – Х.: Вид. група «Основа», 2011

4)http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/intelektualna-gra-ya-liubliu-ukrayinu.html

5)https://pustunchik.ua/ua/checkyourself/viktoriny/viktoryna-pro-ukrainu

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку.

-Добрий день, друзі. Сьогодні на вас чекає купа сюрпризів, завдань та відкриттів! Мене звуть Валерія Сергіївна, та завітала до вас я не сама. Давайте привітаймося з гостями на нашому уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань

-Чи знаєте ви, хто це? (вчитель демонструє героя з м/ф Смішарики)
-( Бараш)

-Правильно, і він дуже хоче помандрувати в одну дивовижну країну. Бараш зібрав речі ,взяв квиток ,але на квитку є загадка, якщо ми її розгадаємо, то зрозуміємо, куди він їде.
На землі великій є одна країна

Гарна неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісні співають

На бандурі грають і вірші складають

(Україна)

-Молодці, ви правильно відгадали, Бараш вирушає до України. (вчитель показує уривок з м/ф)

-Як ви побачили усі друзі дізналися про його мандри, але Нюша вирішила передати йому секретний згорток. Дуже цікаво, що там? (вчитель показує слайди)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-Подивіться, тут яблука ,компас і конверт з написом “ символи”, але Бараш не знає що це, а ви, мої друзі знаєте?(відповідь учнів)

-Давайте відкриємо нашу книгу на сторінці 91 і прочитаємо у першому абзаці, що таке символіка (вчитель викликає одного з учнів для зачитування)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Вивчення національних символів України.

-Подивіться, хвиля трохи накрила конверт і нам видніється інше слово «України» тобто «символи України».Бараш замислився над тим, шо він і справді не знає символи України, і в нього немає такої книги як у нас, давайте допоможемо Барашу.

(вчитель демонструє слайди)

-Національними символами є:

Річка Дніпро-Славутич

Гора Говерла

Острів Хортиця

Всесвітньо відомі пам’ятки споруди: Софійський собор, Києво-Печерська лавра.

Видатні люди.

2. Вивчення державних символів України.

-Для того, щоб мандрувати в іншу країну обов’язково знати не тільки національні символи, але і державні.
-Відкрийте друкований зошит на сторінці 29, подивіться, саме у першому завданні ми відповімо що таке державні символи, подпивіться на слайд, і виберіть що є державним символом. (на слайді: яблука, калина, герб, зубр, прапор, ромашка, гімн; діти вибирають правильні варіанти та записують у зошит).

3.Фізкультхвилинка:

Нехочуха-веселі дитячі пісні.

4.

Ознайомлення з прапором України.
(вчитель демонструє слайди)
-Бараш повернувся зі своєї подорожі, йому дуже сподобалось мандрувати Україною. І приготував цікаві загадки для своїх друзів(вчитель демонструє уривок з м\ф)

-Давайте разом подивимось, що ж за загадку прислав Бараш:

Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.
(прапор)

-Правильно, це прапор. До речі, у нашому зошиті є питання “прапор-це”. Дамо на нього письмову відповідь. Як ви думаєте що таке прапор?
(віповідь дітей).
-Правильно. Давайте запишемо: Прапор це-полотнище певного кольору з прикрасами або символами країни, території.

5. Ознайомлення з гербом України.
-Символ нашої держави –

це тризуб жовто – яскравий. Запам’ятайте, Тризуб-це малий державний герб. Давайте також запишемо це у другому питанні.

6. Інтерактивна гра : “ Я люблю Україну” (вчитель поділяє учнів на команди за допомогою кольорових карток, роздає завдання для кожної команди ,перемагає та команда, яка швидше та точніше всіх відповість на запитання)

- Назва якого міста пов’язана з іменем відомого українського поета? (Івано-Франківськ)

- Назва якого міста пов’язана з назвою царя звірів? (лев-Львів)

- Місто,що знаходиться за порогами Дніпра? (Дніпропетровськ)

Пояснити значення вислову

Ловити ґави (бути неуважним )

Тане в роті (про дуже м’яку або смачну їжу)

Ясно як божий день (цілком зрозуміло)

«Вірю,не вірю»

- Наша країна святкує День незалежності 24 серпня.(вірю)

- Область,у якій ми живемо,розташована в центрі України. (не вірю)

- У місцевості,де ти живеш водяться крокодили. (не вірю)

- У твоєму районному центрі знаходиться пам’ятник Тарасу Шевченку.(вірю)

- Область, у якій ми живемо, називається Волинська.(не вірю)

- У місцевості,де ти живеш, є родовища кам’яного вугілля.(вірю)

(Підведення підсумків)

7. Ознайомлення с гімном України.

-Державний Гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Називається він “Ще не вмерла України і слава, і воля…”. Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику композитор Михайло Вербицький. Коли звучить Державний гімн, треба обов’язково встати, цим ми виявляємо особливу пошану до наших державних святинь (Звучить Гімн).

-Запишемо у зошиті відповідь на останнє питання, на сторінці 29.
- Вважається, що коли звучить гімн, необхідно стояти «струнко». Але деякі люди стоять тримаючи руку на серці. А як робите ви?

8. Створення асоціативного вінка на слайді з правильних відповідей.
-На сторінці 30 у зошиті є питання, за кожну правильну відповідь на слайді буде з’являтись частина українського віночку.

(учні відповідають на питання)
Ваші відповіді – це квіти для віночка, який сьогодні ми сплели для неньки України.

V. Підсумок уроку.

1. Результати очікувань.

(Діти записують їх на жовтих та синіх стіках і прикріплюють у формі прапора до карти України на дошці)

- Діти, любіть свою Батьківщину, свою рідну неньку. Шануйте наші державні

символи, бо вони є ознакою нашої держави і несуть в собі нашу історію.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»